Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at test dagen min er 28 jan.Spørsmålet er om jeg kan teste 25 jan,og få et sikkert svar.Grunnen er at vi skal bort på noe "tillstelninger"den 25.

Visst jeg da er helt avhold, og ikke tar en røyk.Tror alle at jeg er gravid,og det er litt kjedelig visst jeg tester negativt bare noen

dager sener.Ble litt rotete dette her ,håper dere skjønner.

Fortsetter under...

Hei Hillda,

jeg mener du hadde egguttak en dag før meg, altså onsdag 8 januar. Da må du ha satt eggløsningssprøyten mandag 6 januar. Dersom du satt 10000 ie, så kan du teste 15 dager senere (har lest at kroppen bruker 14 dager på å bryte ned 10000 ie med profasi).

Men, det kan være at testen ikke er 100% riktig, har lest om noen som har fått negitiv test 14/15 dager etter, men positiv test noen dager senere.

Jeg vurderer å snikteste onsdag 22. januar, orker nemlig ikke å vente helt frem til 27. januar når jeg skal ta blodprøven.

Hvordan går det ellers med deg, klarer du å la være å tenke så mye på det?

Hei Hillda,

jeg mener du hadde egguttak en dag før meg, altså onsdag 8 januar. Da må du ha satt eggløsningssprøyten mandag 6 januar. Dersom du satt 10000 ie, så kan du teste 15 dager senere (har lest at kroppen bruker 14 dager på å bryte ned 10000 ie med profasi).

Men, det kan være at testen ikke er 100% riktig, har lest om noen som har fått negitiv test 14/15 dager etter, men positiv test noen dager senere.

Jeg vurderer å snikteste onsdag 22. januar, orker nemlig ikke å vente helt frem til 27. januar når jeg skal ta blodprøven.

Hei Maye.

Ja,vi er jo i samme båt vi da,eller vi kan heller kalle det den suuuper laaange vente perioden.Jeg satte eggløsnings sprøyte på 5000 ie.Det som er kjedelig med å snik teste ,er om testen er negativ.Da må man leve i håpet ,å vente enda litt til.Dagene mine går stort sett med til å tenke,tenke å tenke.Håper alt er bra med deg,dagene sneiler seg jo fremmover.Ønsker deg i alle fall lykke til ,når

det nærmer seg.

Klem

Hei Hillda,

Hei Maya :o)

Jeg ligger likt med deg og Hillda. Jeg skal ta blodprøve 21 jan. Tar forsøket på riksen og der tar man den 14 dg. etter uttak (regnet med uttaksdagen) Jeg kommer derfor til å teste mand. 20 el. tirsd.21. Får svar på blodprøven onsd. *skjelve-skjelve*

Lykke til videre!

Klem

Hei igjen Hillda :o)

Jeg kommer til å ta hjemmetest mellom 20 og 22. Gjorde det på samme tidspunkt (11 dg. etter innsett. medregnet innsett.dag) begge de andre gng.ene, og de viste jo positivt. Problemet er jo at man da vil få med de kliniske (el. kjemiske - husker aldri forskjellen) graviditetene. Den siste graviditeten min var på grensen. Hadde da en hcg-verdi på 31 som er veldig lavt, men som likevel bekrefter graviditet.

Det er vanskelig å si hva som er riktig for deg. Hadde jeg vært deg og testet neg. den 25. så ville jeg vært skeptisk til å ha fullstendig tillitt til den, men jeg er ikke sikker.

Hvordan går det med deg ellers?

Klem

Annonse

Hei!

Oj hvilket dilemma! hadde du klart å ventet helt til testdagen??

Vel jeg testet på dag ni etter innsetting sist forsøk, og det viste seg til å være sikker test...så da er jeg nok trygg på at det skulle gå bra. Men du kan jo holde deg avholds likevel?! Bare dikt opp ei falk unnskyldning som mannen backer opp...

Håper uansett at det går bra med deg! Og at det ordner seg.

kos fra

Hva med å fake at du har hatt tendenser til omgangssyke og derfor ikke orker alkohol, eller har du mulighet til å si at du kjører ?

Det går alt. ann å sitte å ruge på ett glass vin hele kvelden, og bøtte ned vann ved siden av.

Lykke til

Hei Maya :o)

Jeg ligger likt med deg og Hillda. Jeg skal ta blodprøve 21 jan. Tar forsøket på riksen og der tar man den 14 dg. etter uttak (regnet med uttaksdagen) Jeg kommer derfor til å teste mand. 20 el. tirsd.21. Får svar på blodprøven onsd. *skjelve-skjelve*

Lykke til videre!

Klem

Hei luckyto,

ja, dette er utrolig spennende. Selv om dagene går vannvittig tregt så prøver jeg å nyte at jeg forsåvidt er "litt" gravid nå.

Teste mandag eller tirsdag, det er jo ikke alt for lenge til. Krysser fingre og tær for deg, og følger spent med til mandag / tirsdag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...