Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok en graviditetstest på mandag. Jeg brukte Clearblue som sies å være 99% sikker. Den fastslo at jeg var gravid. Og når jeg tenkte meg om, så stemte det med symtomene jeg hadde.

På tirsdag hadde jeg noe som kom ut av vaginaen, noe som ligner en fjær, altså blod. På onsdagskvelden etter jeg var ferdig på jobben, kom det lyserødt blod, og inatt hadde det kommet ut litt også.

Hva kan dette være?

Jeg tror jeg leste et sted at man kan likevel ha små blødninger like etter man er blitt gravid, for å "rense" vaginaen for urenhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89589-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med blødning tidlig i svangerskap (men det har ikke noe med renselsesprosess å gjøre). Det kan f.eks,. komme etter samleie og forklares ved at livmorhalsen er meget blodrik i svangerskapet og at det lett brister et blodkar.

En blødning kan også være tegn på abort, så derfor vil det være lurt med en sjekk på at alt er normalt. En graviditetstest kan gi utslag lenge etter en abort.

Vi får håper at alt er bra, jeg ønsker lykke til med det videre svangerskapet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89589-bl%C3%B8dning/#findComment-491079
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...