Gå til innhold

Er det noen som kan svare ang. albyl e?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå igang for 4 gang. Er på sprøytedag 8 idag. Jeg har tenkt og grunnet mye på om jeg skal begynne å ta albyl e nå?? Jeg har prøvd og ta fra egguttak men det har ikke hjulpet. Nå tok jeg en ikveld og håper virkelig ikke at jeg har gjordt noe galt!!! Er det noen andre som har begynt i sprøyteperioden?

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89674-er-det-noen-som-kan-svare-ang-albyl-e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest candide

Hei!

Jeg har tenkt på det samme...

Jeg brukte Albyl-E på forrige forsøk, og begynte da på innsettingsdagen. Testet først positivt, men begynte allikevel å blø.

I forbindelse med neste forsøk, spurte jeg legen min om jeg kunne begynne med Albyl tidligere. Han sa at de hadde umiddelbar virkning, slik at det ikke er nødvendig. Men jeg vet at det er andre som har begynt tidligere etter anvisning fra lege. Nå skal det sies at min lege ikke har så stor tro på Albyl i det hele tatt, så det kan være noe der...

Jeg slo fra meg å begynne tidligere, men jeg er også interessert i andres erfaringer om dette.

Hei,

jeg har brukt Albyl E på to forsøk, mitt andre og tredje. På forsøk to brukte jeg Albyl E fra innsettingsdagen og til mensen/negativ test. På tredje forsøk brukte jeg Albyl E fra sprøytestart, hadde opphold noen dager ved uttak, og fortsatte til jeg var ca 12 uker på vei - som du sikkert skjønner var det forsøket høyst vellykket :o)

Jeg vet ikke om det hadde noen effekt å starte tidligere med Albyl E. Samme forsøket brukte jeg også angorabelte (for å holde nyrer og mage varm), men hadde også langt flere og bedre egg enn tidligere pga. lapraskopi noen måneder tidligere. Vet ikke hva som gjorde utslaget jeg.

Uansett tror jeg det ikke skader å starte ved sprøytestart, så lenge man tar en pause ved uttak. Dette pga. blødningsfaren. I følge legen som fulgte meg opp under svangerskapet skapte Albyl-E mer blodgjennomstrømning i livmor, som kunne gjøre det lettere for et egg å feste seg.

Lykke til!

Hei!

Jeg har tenkt på det samme...

Jeg brukte Albyl-E på forrige forsøk, og begynte da på innsettingsdagen. Testet først positivt, men begynte allikevel å blø.

I forbindelse med neste forsøk, spurte jeg legen min om jeg kunne begynne med Albyl tidligere. Han sa at de hadde umiddelbar virkning, slik at det ikke er nødvendig. Men jeg vet at det er andre som har begynt tidligere etter anvisning fra lege. Nå skal det sies at min lege ikke har så stor tro på Albyl i det hele tatt, så det kan være noe der...

Jeg slo fra meg å begynne tidligere, men jeg er også interessert i andres erfaringer om dette.

Hei!

På mitt 3. og siste forsøk, startet jeg med Albyl-E på slutten av sprøyteperioden (sprøyte 6-7?) og frem til godt over uke 12. Gynekologen min har stor tro på Albyl-E, faktisk han som foreslp det for meg. Siden jeg mistet etter forsøk nr. 2 (gikk på Albyl-E da også, men startet med de etter innsetting og sluttet etter positiv test.)mente han at det var positivt å starte før uttak. Albyl-E setter også ned imunforsvaret, slik at kroppen ikke tror at de 2 befruktede eggene er fremmedlegemer og støter dem fra seg! I tillegg øker de blodgjennomstrømning. Det er jo ikke vitenskapelig bevist at Albyl-E hjelper, men det er heldigvis helt ufarlig å prøve!

Lykke til!

Hilsen fra

Gjest ikke undertegnet

Hei!

På mitt 3. og siste forsøk, startet jeg med Albyl-E på slutten av sprøyteperioden (sprøyte 6-7?) og frem til godt over uke 12. Gynekologen min har stor tro på Albyl-E, faktisk han som foreslp det for meg. Siden jeg mistet etter forsøk nr. 2 (gikk på Albyl-E da også, men startet med de etter innsetting og sluttet etter positiv test.)mente han at det var positivt å starte før uttak. Albyl-E setter også ned imunforsvaret, slik at kroppen ikke tror at de 2 befruktede eggene er fremmedlegemer og støter dem fra seg! I tillegg øker de blodgjennomstrømning. Det er jo ikke vitenskapelig bevist at Albyl-E hjelper, men det er heldigvis helt ufarlig å prøve!

Lykke til!

Hilsen fra

Hei!

Du skriver at det er ufarlig å ta albyl e, men jeg har lest noe annet et sted.

Jeg leste at albyl e går via blod inn til foster og kan gi skader på foster. Acetylsalicylsyre (eller hvordan det skrives) som albyl e inneholder er påvist å kan skade foster.

Så jeg vet ikke helt hvem jeg skal høre på, har også lyst til å ta det.

Mvh

Hei!

Jeg leste at albyl e går via blod inn til foster og kan gi skader på foster. Acetylsalicylsyre (eller hvordan det skrives) som albyl e inneholder er påvist å kan skade foster.

Mvh

Hei!

Har aldri hørt noe om at det er farlig. Velger å stole på gynekologen min, han er spesialist på kvinnesykdommer og fødselshjelp. Han hadde aldri satt meg på dette medikamentet dersom han visste det kunne være skadelig for fosteret. Han vet at vi har slitt i 7 år for å bli gravide :o)

Men det er sikkert delte meninger blandt fagfolkene om dette som så mye annet.......

Mvh

Annonse

Hei!

Mvh

Jeg tok, i samråd med legen min, albylE fra dagen etter uthentingen og helt fram til 7 mnd. i svangerskapet.

Har ikke hørt noe om at det kan være skadelig.

Lykke til!

Hei!

Mvh

Hei,

jeg har svart litt over her der du kan se at også jeg har brukt Albyl-E til godt uti svangerskapet. Også jeg har blitt fulgt opp av en av Norges fremste eksperter på fødselsmedisin. Han ville aldri satt meg på medikamentet dersom det var den minste tvil om det ville skade barnet.

Det man må være oppmerksom på når det gjelder Albyl-E er at man ikke er allergisk eller reagerer på acetalisylsyre (eller hvordan det nå skrives...). Noen kan reagere på virkestoffet, og disse bør da ikke bruke hverken Albyl-E eller Dispril.

Ellers er det såvidt meg bekjent ikke påvist bivirkninger hverken for mor eller foster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...