Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

jeg er ei fullstendig hjelpesløs jente som søker hjelp av hvem som helst..

problemet mitt går ut på at kjæresten min er mentalt avhengig av hasj. det vil si, han røyker minst en gang til dagen i ca 3-4 år. dette ødelegger forholdet vårt mer og mer, iogmed at jeg er fullstendig imot all narkotika. men jeg klarer ikke gi slipp på han. jeg vil heller hjelpe han, men jeg aner ikke hvordan lenger. tror jeg har prøvd alt, men hadde vært kjempebra å få noen kommentarer på dette. som sagt er jeg helt hjelpesløs. grunnen til at det er så vanskelig å gi slipp er at han sa det ikke til meg før etter ett år. da var vi altfor knyttet til hverandre. men han sier han heller følger egne prinsipper enn å gi opp hasjen for meg. det sliter utrolig på psyken min. selvtilliten min er synket til null. ingenting jeg gjør kan endre situasjonen. ellers, tusen takk for at du tok deg tid til å lese innlegget, og håper det er noen der ute som kanskje har vært i samme situasjon, eller som kanskje kan hjelpe.

på forhånd,

tusen takk

ilena

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89762-min-kj%C3%A6reste-er-et-hasjvrak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten nick nå

Dette må jo være en spøk.

Høres ut som du har skikkelig problem med deg selv. I hvert fall har du et større problem enn ham. Et tjall om dagen og du kaller ham hasjvrak. Enda du ikke merket noen ting før etter et år.

Kan du ikke akseptere det får du gjøre det slutt.

Dette må jo være en spøk.

Høres ut som du har skikkelig problem med deg selv. I hvert fall har du et større problem enn ham. Et tjall om dagen og du kaller ham hasjvrak. Enda du ikke merket noen ting før etter et år.

Kan du ikke akseptere det får du gjøre det slutt.

jo, takk for "hjelpa".hvis du noengang får noen i ditt liv du bryr deg så mye om, så er det ikke bare til å overse at hun er i livsfare

jo, takk for "hjelpa".hvis du noengang får noen i ditt liv du bryr deg så mye om, så er det ikke bare til å overse at hun er i livsfare

Nå er man ikke i livsfare fordi man røyker en joint hver dag. Helsemessig så er det vel langt sunnere enn å røyke vanlig prince mild hver dag.

Men du kan spørre på rusmiddelsforumet. Der er det nok mange som vil være behjelplige med erfaringer.

For øvrig så går vel mye på om personen faktisk VIL slutte å røyke hasj. Hvis ikke er det fint lite du kan gjøre.

Må vel faktisk seia meg samd med SDD på alle område her. Ein eller to joints om dagen er ikkje nokon katastrofe. Eg kjenner mange som røyker kvar dag utan at det har nokon serskild innverknad på livet deira.

Eg meiner ærleg talt at det kan samanliknast med å drikka eit glas vin eller to om dagen.

Hvis du ikke kan leve med at han røyker en tjall daglig, får du si ham opp.

Ser lenger ned at det er helsefaren du tenker på... Herregud, vær glad han ikke drikker alkohol eller røyker sigaretter daglig, det er mye mer skadelig.

Men om man har en kjæreste med en vane man ikke klarer å leve med, må man pælme ut kjæresten.

Hvis du ikke merker at han røyker eller han ikke gjør det sammen med deg skjønner jeg _virkelig_ ikke poenget ditt.

Annonse

Gjest Herregud!!!

Ser du har fått mange helt usaklige svar her... Skjønner dere ikke at kjæresten hennes driver med noe som er totalt mot hennes overbevisning??

Dette kan sammenlignes med at kjæresten din har sex med noen andre fordi han selv synes det er greit, selv om du er imot det.

Jeg mener at dersom kjæresten din setter hasjen foran deg, så er han ikke mye å samle på!

Hvis han i tillegg har skjult det for deg i et år er det ille, mener jeg.

Jeg forstår godt at selvtilliten din er ødelagt, og jeg mener at du på sikt vil få det bedre dersom du dumper han.

Han vil jo tydeligvis ikke slutte, og når du ikke kan se for deg livet med en mann som røyker hasj er det vel bare en ting å gjøre....?

I mine øyne handler dette om respekt, og når han ikke respekterer deg mer enn dette syns jeg det er på tide å gi han et spark bak!!

Lykke til!

Gjest hør på meg!!!

beklager og måtte si dette, men det eneste som jeg tror hjelper er og gi han opp. han har sagt at han ikke gir opp hasjen for deg? da må du for din egen del bare gir slipp. jeg vet, tro meg. har vært på begge sidene selv. jeg ga faan i alt og alle. vennene mine forsvant og etter en tid forstod jeg vha jeg hadde mistet. alle er tilbake hos meg nå og jeg har sluttet.

Du tråkker deg selv bare lenger ned ved å holde på han. ikke utsett deg for det. please. elsker han deg nok til å fortjene din kjærlighet så skjønner han at han skal slutte. men du må nok gi slipp på han først.

lykke til og please hør på meg

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...