Gå til innhold

kjærligheten er forbeholdt pene vellykkede mennesker!

Anbefalte innlegg

Man er nødt til å være pen og vellykket for å oppleve kjærlighet. De som ikke har vært heldig med utseende og/eller inteligens, har heller små sjangser til å finne kjærlighet. Man gjør et kompromis, og gifter seg og får unger, men det er aldri det helt store. Ender alltid med utroskap, krangling og skillsmisse og elendighet. Jeg vet iallefall ikke om et eneste tilfelle som motbeviser dette, men litt for mange som bekrefter det.

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Gode venn!

Du glemmer et par forhold:

(1) "skjønnhet" er relativt, ikke absolutt

(2) Det fins da nok av eksempler på mennesker som i en gitt kultur anses som "pen" ikke nødvendigvis er "vellykket" eller får oppleve "kjærlighet"

(3) Du reduserer kjærlighet til en slags mekanisk-biologisk drift som følger visse lover. Hva om "hjertets veier" er uransakelige?

Vennlig hilsen

Gjest Det var ?

håper ikke du er så veldig gammel og har lite livs erfaring, for dette må være noe av det mest missvisende jeg har hørt. og hva er din definisjon av disse pene vellykkede menneskene.

ærlig talt,håper du får et mer bredt spekter på erfaringene dine når du blir litt eldre

Gjest mislykket

håper ikke du er så veldig gammel og har lite livs erfaring, for dette må være noe av det mest missvisende jeg har hørt. og hva er din definisjon av disse pene vellykkede menneskene.

ærlig talt,håper du får et mer bredt spekter på erfaringene dine når du blir litt eldre

Kjære deg!

Signaturen "dgo" må få lov til å uttrykke sitt kanskje noe uortodokse syn uten å bli møtt med uvennlighet. Hun/han må få lov til å fremme sine refleksjoner uten å bli møtt med hånlighet.

Synes jeg.

Det er tydelig av ditt innlegg at du er uenig i dette, men kanskje du vil revurdere din mening?

Vennlig hilsen

Gjest ostepop

Og bryllupet var både gjævt og stort, Pirion!

Og bryllupet sto på en hestelort,

piri mitt osv.

Og dansen gikk lystig i brudehus, Pirion!

Det danset to lopper, det spelte ei lus,

piri mitt mitt parian

dan diri ditt ditt darian dan pirion!

Gjest @nonymus

Selv kan jeg neppe kalles pen og slett ikke vellykket på noe som helst vis.

Dog er jeg gift på 16. året med en mann jeg fortsatt elsker og som jeg kan stole 99,99% på (hadde jeg kunnet solte 100% på ham, ville livet vært for kjedelig).

Nå har du ihvertfall ett eksempel som motbeviser din teori, og i min omgangskrets finnes mange fler. Er vi ekstremt heldige, tro?

Håper du får tro på at kjærligheten også kan få rom i ditt liv. Kanskje du ser etter feil kjennetegn på lykken?

=0)

Annonse

Gjest infinite

Jeg tror... at de såkalt 'pene og vellykkede' har lettere for å hengi seg fordi de er sikrere på seg selv. Derfor synes de å oppleve kjærligheten oftere.

De av oss som ikke er slående vakre eller lynende intelligente er ofte klar over våre egne begrensninger. Det blir lett til at vi ikke tør å ta initiativ, ikke tør å hengi oss fordi tanken på at vi er mindreverdige og helt sikkert kommer til å bli forlatt murrer i bakhodet.

Men hvem har sagt at 'pene og vellykkede' alltid er lykkelige? Mange sliter nok med at de ikke elskes på grunn av sin personlighet, men velges på grunn av f.eks. utseende.

Alle saker har flere sider. Hva som er vakkert, er individuelt. Det finnes alltid måter man kan kompensere på; gjøre det beste ut av hva man har, være optimistisk og positiv, huske på at ens egne tanker om seg selv smitter over på andre... Det er mye sannhet i at man må være glad i seg selv og innse egen verdi før man kan elskes og respekteres av andre - og det gjelder alle, ikke bare 'stygge og mislykkede'.

Så: Kom deg opp av grøfta, smil, se deg rundt - de fleste finner en likesinnet etter hvert - så hvorfor skulle ikke du??

*klem*

Gjest ikke undertegnet

Dette er tull!

Du blir ikke lykkelig av å være gift med et vakkert menneske!

Samme hvordan en ser ut, så kan en ende opp ulykkelig hvis det er utenforliggende ting som gjør at en gifter seg. Det kan være feks at alle andre gifter seg, av økonomiske grunner, press fra familie, ønske om makt og status ved å velge en som har det osv osv.

En grunn til alle mislykkede ekteskap er at det er mange som ikke gjør seg skikkelig kjent med hverandre før de gifter seg. En annen grunn er at terskelen for å skille seg nesten er borte. 'Alle andre gjør det'. Og så er det samfunnet som er blitt vanskeligere å leve i generelt sett. Presset på den enkelte familie har øket. Det _er_ vanskeligere å være lykkelig over lang tid i dag enn det var før. Vi er blitt for griske på alle måter.

En kan ikke shoppe varige kjærlige følelser som en shoppe lekre biler og andre statussymboler. En må jobbe for kjærligheten. Jobbe jævlig hardt. Og veldig lenge. Det gidder ikke folk idag. De skiller seg og finner en ny make isteden.

"De som ikke har vært heldig med utseende og/eller inteligens, har heller små sjangser til å finne kjærlighet. Man gjør et kompromis, og gifter seg og får unger, "

Det du sier, betyr jo at de stygge ikke forelsker seg i de stygge, de heller.

De er altså ikke et hår bedre enn "alle andre", de går kun etter utseendet. Gifter seg med en de ikke synes noe særlig om, og får stygge unger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...