Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 24 år som en uke etter at jeg flyttet sammen med min kjæreste opplevde at sexlysten forsvant nærmest totalt. Min kjærester var 6 mnd på vei da hun flyttet inn. Jeg lurte lit på om det var henne og "magen" hennes som var årsaken, men saken er den at jeg tenner ikke på noen. Før tenkte jeg konstant på sex, hele tiden med alle jenter jeg møtte. Nå ser jeg annerledes på jentene jeg møter, og det er et desverre et problem. Jeg og kjæresten min har sex innimellom, men faren for at potensen under samleie skal kollapse er stor. Min motivasjon til å gjøre noe med problemet er også ganske liten. Hjelp! Jeg må være alvorlig syk!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89860-laber-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det har noe med alt presset du har fått på deg i det siste og gjøre?

Jeg mener, du får ikke bare en samboer du skal leve sammen med, men pliktene og ansvaret det er å bli en familie og far også. Alt sammen kan vel toppe seg en smule psykisk, uten at du egentlig er så bevisst eller klar over det. Press som tynger psykisk er jo kjent for å gjøre at sexlysten dabber av - helt eller delvis.

Sannsynligvis er det en forbigående periode, som kanskje kan føles lettere om du "gransker" deg selv innerst inne og prøver å snakke med samboeren din om dette.

En pause i sexlivet, avtalt dere i mellom på forhånd hvor lenge den skal være, kan gi en liten piff. Altså total avholdenhet fra sex i den perioden. I den avtalte perioden er det _ikke_ lov å ha sex overhodet, samme hvor lyst dere skulle ha. Om perioden skal være en eller tre uker må dere komme frem til selv. Eller enda lenger.

Den metoden KAN virke, både fordi "presset" da letter, og fordi vi mennesker nå engang er slik at det vi ikke kan få, det har vi lyst på. "Gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet"-opplegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89860-laber-sexlyst/#findComment-493301
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...