Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

takk!har dårlig tid,har du nonen tips?

Nei, minstemann er laget i Gøteborg med ICSI, ikke pga meg men pga farens sædkvalitet. Det er jo bare å stå på det :o). Venninnen min ble gravid to ganger i fjor, hun er 44 år, så noen umulighet er det ikke.

Annonse

mamma fikk meg da hun var 43, nesten 44. tanta mi fikk barn da hun var 46. så stå på!! klem

labana - hvis du har tenkt å bruke dette nicket fast - kunne du tenke deg å bruke stor forbokstav, så blir det lettere å holde oss fra hverandre?

labana og jeg er altså ikke samme person.

Mette Moen, Gynekolog

Nei, det behøver ikke å være for sent, men ved 43 år vil ca 50% av kvinnene være varig ufruktbare, og det kan man ikke behandle. Eggdonasjon (egg fra en annen kvinne befruktet med ektemannens sæd) er en mulighet som ikke er tillatt i Norge. Det kan ta lengre tid å oppnå graviditet enn i de yngre årene, det kan være større risiko for abort (dårligere egg hos en noe eldre kvinne) og også større risiko for kromosomforstyrrelse hos fosteret. Derfor tilbyr man fostervannprøve i din alder som et frivillig tilbud.

Hvis en frisk kvinne blir gravid, ikke aborterer og fosteret er i orden, så kan graviditeten forløpe helt normalt, livmoren blir ikke for gammel. Det er eggene som blir for gamle, da de ikke som mannens sædceller fornyes fortløpende.

Lykke til, vennlig hilsen

Foreldrene min regnet med at toget var kjørt i forhold til flere barn, og de ønsket seg ikke flere heller. Men siden legene mente at pappa ikke kunne regne med flere barn (nedsatt sædkvalitet pga cellegiftbehandling) droppet de prevensjon.

Da lillebror ble født var pappa 45 og mamma 43. Så toget var ikke gått der i gården.

Lykke til!!!

Moren til mannen min var 46 da han ble født og pappan var 50 så det går absolutt an. :o) Kjøp en eggløsningstest på apoteket så du finner du akkurat når eggløsningen inntrer, da er det gjerne lettere å bli gravid. Lykke til!

Annonse

Moren til mannen min var 46 da han ble født og pappan var 50 så det går absolutt an. :o) Kjøp en eggløsningstest på apoteket så du finner du akkurat når eggløsningen inntrer, da er det gjerne lettere å bli gravid. Lykke til!

Takk for alle svar!skjer det noe så hører dere fra meg!KLEM

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...