Gå til innhold

Hvordan bearbeide sinne mot x-en

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er i ferd med å avslutte et 2 år langt forhold med typen. Hovedgrunnen til at jeg går er at jeg ikke føler han viser meg den respekten jeg fortjener. Det blir for omfattende å forklare her hvordan jeg føler det, men jeg kan si at jeg er fryktelig forbanna.

Jeg føler meg brukt og er skikkelig såret og lynende forbanna. I mine øyne ser han ikke hvordan hans oppførsel har såret meg og det er skikkelig frustrerende.

Men her kommer spørsmålet. Hvordam skal jeg klare å bearbeide dette jæ"¤&%¤%% sinnet. Nå går dette nesten utover alt og alle. Jeg klarer knapt å konse om jobben, jeg er redd for å skremme bort folk rundt meg osv. Livet må jo gå videre men hvordan skal jeg få det til????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90049-hvordan-bearbeide-sinne-mot-x-en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først bør du slutte å bruke masse energi på å tenke på x - for det virker på meg at det er dette som trigger dette.

Aksepter det faktum at han var en drittsekk(?!!) og gå videre. Sinnet ditt vil nok gå over jo mindre du tenker på ham og prioriterer deg selv.

Lykke til!

Gjest tigerpus1

Hei!

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg.

Det pareto sier synes jeg er latterlig. Det er rett og slett ikke så enkelt som å slutte og tenke på han og gå videre. Sinnet må bearbeides for at du skal bli kvitt det.

Jeg råder deg til å snakke med noen som du stoler på og som kan gi deg råd og tilbakemeldinger om du ønsker det. Kanskje psykolog? Det funker simpelthen ikke å tenke seg ihjel på hvor idiot han var, og at det var feil av deg og involvere deg osv. Så snakk med noen, få ut alt du føler. Jeg angrer veldig på at jeg ikke snakket med en psykolog når det var som verst.

Du må på en måte snakke aggresjonen ut av deg.

Nå vet ikke jeg om du har noen, men hvis ikke så kan du godt sende meg mail.

Snakk med ei eller to gode venninner du har..

Jeg har slike, og de får høre frustrasjonen min iblant.. Om jeg sier samme ting ti ganger, så lar de meg få det ut..

Av og til trenger man ikke råd, men bare få ut litt frustrasjon..

Bruk venninnene dine, slik de sikkert ha brukt deg også..

Lykke til!

Hei!

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg.

Det pareto sier synes jeg er latterlig. Det er rett og slett ikke så enkelt som å slutte og tenke på han og gå videre. Sinnet må bearbeides for at du skal bli kvitt det.

Jeg råder deg til å snakke med noen som du stoler på og som kan gi deg råd og tilbakemeldinger om du ønsker det. Kanskje psykolog? Det funker simpelthen ikke å tenke seg ihjel på hvor idiot han var, og at det var feil av deg og involvere deg osv. Så snakk med noen, få ut alt du føler. Jeg angrer veldig på at jeg ikke snakket med en psykolog når det var som verst.

Du må på en måte snakke aggresjonen ut av deg.

Nå vet ikke jeg om du har noen, men hvis ikke så kan du godt sende meg mail.

Hei,

Innlegget ditt viser at du er en person med omtanke for andre. Tusen takk for at det fallt meg til del denne gangen.

Jeg har en psykolog som jeg kan snakke med og det skal jeg gjøre i morgen. Dessverre er det jo timebestilling og flere om beinet så da jeg skrev innlegget var det et ønske om andre kanaler jeg kunne bruke i tillegg når han ikke er tilgjengelig.

Jeg har venner jeg kan prate med, men jeg synes ikke jeg kan la sinnet komme helt frem sammen med dem. Løvinnens forslag om å gå tur og ta et løvebrøl høres svært lurt ut.

Jeg har hatt noen utbrudd i bilen på vei til og fra jobb. Noe som må ha sett utrolig psyko ut for eventuelle fotgjegere og andre bilister. Men jeg lurer på om jeg skal ta en skitur i marka og prøve ut løvebrølet til helga.

Puta mi har også fått seg en del slag stakkars og ukvemsordene har haglet over den. Men det er lytt i huset jeg bor i og jeg ønsker tross alt å fremstå som noenlunde oppegående ovenfor naboene.

Nå har også mannen dette gjelder fått høre min vrede. På onsdag dro jeg ut dit og jeg kan si at jeg ikke akkurat behersket meg. Jeg rett og slett hyyyyyyyyyyyylte mot han. Fikk sagt akkurat hva jeg mener og det gjorde godt men etterpå ble jeg helt tom for krefter.

Nå ønsker han alikevell at vi skal fortsette sammen. Jeg vet ikke om jeg kan tilgi og legge dette bak meg men jeg har gått med på at vi sammen skal snakke med en nøytral 3. person.

Takk for råd og støtte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...