Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i lang tid (ca 1år) vært svimmel, slapp, ekstremt trøtt, vondt i kroppen-muskel og leddsmerter. Samtidig går jeg opp i vekt. På en måned har jeg lagt på meg fem kilo. Har vært inn og ut hos lege, og tatt mange blodprøver. De prøvene man tar for å avgjøre om det er stoffskifte går opp og ned.(Tsh pluss en til) Jeg skal nå utredes i forhold til blodsykdom, da jeg har alt for få hvite blodlegemer. Frustrasjonen er nå stor, og jeg blir mer og mer deprimert pga dette. Hva er egentlig blodsykdommer, og hva kan gjøres for å bli frisk. Er det farlige sykdommer eller er det lett å helbrede? Kan en slik sykdom ha sammenheng med vektøkning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90076-f%C3%A5-hvite-blodlegemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Stoffskiftet bør måles til samme tid på døgnet hver gang, hvis ikke vil man se normale døgn-variasjoner. Dersom prøvene alikevel svinger mer enn normalt, bør kanskje en indremedisiner, helst en endokrinolog ( hormon-spesialist) undersøke deg. Vektøkning og de andre plagene dine kan tyde på at stoffskiftet ditt mesteparten av tiden er for lavt, at skjoldbruskkjertelen gjør så godt den kan for å produsere thyroxin, men at resultatet er ujevnt. Noen ganger må man bare prøve Thyroxin-tilskudd for å se om dette bedrer plagene. Kan ikke umiddelbart se noen sammenheng med få hvite blodceller. Vanskelig for meg å uttale meg om dette sålenge jeg ikke kjenner fler detaljer.

• 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...