Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 28 år som har diagnosene PCOS med insulinresistens og lavt stoffskifte.Jeg er også tidvis plaget med blodig diare, men leger/spesialister har ikke kunne forklare dette. Jeg bruker Diane, Metformin, Tyroxin og for magen tar jeg Combienzym og Vi-Sibilin. Diagnosene har jeg fått de 2 siste årene.Jeg la på meg før jeg fikk medisiner, men er nå nede i normal vekt.

Jeg har også skader etter bekkenløsning, men dette har jeg lært meg å leve med.

Alle blodprøver viser at jeg er velregulert, men jeg fungerer likevel ikke.

Jeg sover 15 timer i døgnet og eier ikke overskudd. Alle ting er en påkjenning, og jeg kan til og med ha vansker for å følge med i samtaler. Det føles som om hodet ikke fungerer.

Jeg har en sønn på 7 år, og jeg skulle så gjerne hatt energi til å finne på ting i lag med han.

Den siste mnd har jeg hatt 3 menstruasjoner, med en ukes mellomrom. Ingen av disse er kommet til riktig tid. Jeg er henvist til spesialist for dette, men det er venteliste.Hva kan dette skyldes?

Jeg føler at hele situasjonen er vanskelig, og vet ikke hva jeg kan gjøre anderledes for å få en lettere hverdag. Spesialistene har gitt meg opp og kan ikke forklare hvorfor jeg er så sliten. Jeg har fulgt alle råd jeg har fått, både med søvnmønster, dietter, trening osv.

Jeg har hatt medisinsk attføring siden utredningen startet, men går nå over på uføretrygd.

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90256-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Umiddelbart lyder det som du er for lavt dosert med hensyn til thyroxin, så jeg synes du skal ta det opp med din lege.

Unormalt stoffskifte kan også påvirke dine menstruasjoner, men det er litt rart at de ikke er regelmessige når du bruker Diane. Jeg synes derfor du bør få en underlivssjekk for å utelukke polypp eller annet på livmoren. Det har du nå bestilt time for, og det er bra.

Hvis du har kroniske smerter pga bekkenløsning kan det muligens forklare din tretthet. Det sliter å gå med kroniske smerter. Har du snakket med din lege om det kan være en depresjon som er på gang?

Har du fått utredet den blodige diare? Det kan være en kroniske tarmbetennelse, men det er ikke gynekologens erfaringsområde.

Det var bare noen tanker om dine plager. Jeg håper du kan få hjelp.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...