Gå til innhold

Til KS- alternativ behandling

Anbefalte innlegg

Gjest hanne thomassen

Hei KS,

PS, Hvis du ikke orker å lese alt, så gå i hvert fall ned til

linken til danske fotsoneterapeuter og se hvilket seriøst

arbeide de gjør innen forskning. ;-))

Du er jo stadig "online" på forumet og så snart du kan få

snakket negativt om alternativ behandling så gjør du

det…. Jeg har noen synspunkter på det som jeg har

lyst til å dele med deg… ;-))

Mange blir faktisk så bra av forskjellige lidelser, at de

kan slutte med medisiner etter en stund. Eller føler at de

blir merkbart bedre, noe som gir økt livskvalitet (I tilfelle

du lurer, så bør enhver seriøs terapeut ikke anbefale å

slutte med medisiner uten at de oppsøker sin lege.)

Små barn lar seg i hvert fall ikke lure, så da lurer jeg på

om du kan forklare hvordan en behandling ofte er nok

på barn som sliter med kolikk? Eller hvordan barn på 5-6

mnd som ikke har sovet rolig en eneste natt, etter noen

få behandlinger kan bli det reneste murmeldyret og

sove fra kl 19-08 uten å våkne en eneste gang.

Jeg kan selvfølgelig kun snakke ut fra meg selv og de

terapeutene jeg kjenner, men så langt min erfaring

strekker seg så er dette seriøse mennesker som ikke

har til hensikt å svindle noen for penger, slik du

uttrykker det i mange innlegg. Jeg ser at det stadig

antydes og snakkes om skyhøye priser for alternativ

behandling, og jeg kan godt forstå at 5-600 kr for en

behandling er uoverkommelig for noen. Men det er også

slik i vårt fag som i andre bransjer at det er en del

utgifter i forbindelse med å utføre arbeidet , samt at

staten ønsker sin del av våre inntekter i form av moms

og skatt. I tillegg bør vi også holde oss oppdatert om

hva som skjer i yrket vårt, så i løpet av 1 år så er det

ikke sjelden at en terapeut etterutdanner seg eller er på

seminarer 7-8 ganger, og dette er utgifter som kommer

klientene til gode i form av økt kunnskap.

Jeg skjønner at du har dårlig erfaring, da alternativ

behandling ikke har hjulpet din kone med de plagene hun

har, ei heller har det blitt barn ut av det etter hva jeg har

forstått. Det beklager jeg selvfølgelig, men dette er også

realiteten. Det ER ingenting som virker 100% på alle

verdens mennesker, og slik kommer det alltid til å være,

slik er det også innen skolemedisinen. Det skal også

sies at det innen alternativ medisin, som i skolemedisin

finnes mennesker som er resistente for mange eller alle

typer behandlingsformer. Og det vil jo si at denne

gruppen mennesker kan vandre rundt fra terapeut til

terapeut uten å oppnå noe resultat eller bedring av sine

problemer. Men det er ikke dermed sagt at alle de 14

terapeutene de har oppsøkt er svindlere og

kvakksalvere, for det kan godt være at du på vei ut

døra møter et menneske som ikke kunne stå oppreist fra

senga pga. muskelstrekk eller migreneanfall og at èn

behandling hos en alternativ terapeut var alt som skulle

til. Og noen mennesker kan ha enormt utbytte av

akupunktur og ikke merke snev av bedring med

refleksologi… og omvendt.. Ja, vi mennesker er

forskjellige…

Jeg tror at hvis man kan få til et samarbeide med leger

så har vi kommet langt, og dette vil også gavne alle

parter, ikke minst pasientene som blir nokså forvirret

dersom de møter en lege som ikke har forståelse for at

man kanskje ønsker å forsøke alternativ behandling

dersom tradisjonell skolemedisin ikke virker.

Men det er jo også slik at man ikke kan gå ut med

garantier om hverken graviditet, astmaplager, PMS osv.

og si at man lover at en klient skal bli 100% bra, eller

love at etter så og så mange behandlinger så er du nok

gravid... Dette er ord en seriøs terapeut skal holde seg

unna..

Du har jo tidligere blitt møtt med endel motargumenter

ang. alternativ behandling, så jeg forventer ikke å

"omvende" deg med dette heller. Men få debatten på et

litt annet nivå enn at alle som jobber med alternativ

medisin bare jobber svart, og svindler stakkars syke og

barnløse for det de er verdt. Veldig mange får en

positiv opplevelse i møte med alternativ behandling.

Og snart kan du kanskje få den forsknings rapporten du

ønsker deg....

MVH

Hannem

Rekordbeløb til forskning i akupunktur og barnløshed

10. januar 2003

JYLLANDSPOSTENS HJEMMESIDE: Offentliggjort 8.

januar 2003

Rekordbeløb til forskning i akupunktur og barnløshed

300 barnløse kvinder skal deltage i en undersøgelse,

der for første gang herhjemme skal vise, om akupunktur

øger chancen for graviditet. Videns- og

Forskningscenter for Alternativ Behandling (ViFAB) har

bevilget sit største beløb nogensinde til et

forskningsprojekt i alternativ behandling. Det er

speciallæge, dr.med. Lars Grabow Westergaard,

Fertilitetsklinikken Trianglen i Hellerup, som modtager

900.000 kroner til et projekt om akupunktur og kunstig

befrugtning. Projektet skal undersøge, om akupunktur

øger chancerne for graviditet og fødsel ved almindelig

reagensglasbehandling. Undersøgelsen vil omfatte 300

patienter, som er i reagensglasbehandling på

Fertilitetsklinikken Trianglen, og undersøgelsen ventes

færdig i sommeren 2004.

http://www.voehlert.dk/web-selv/fdz/www/default.asp

- hanne thomassen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90272-til-ks-alternativ-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sier ikke hvem nå!

Tar meg den friheten og svarer litt (selv om jeg ikke orket og lese hele innlegget ditt TK, men fikk med meg cluet ;-))

Det kan godt hende at alternativ behandling virker på mange ting, men...de prisene som du Hannem(og helt sikkert mange andre alternative behandlere) opererer med er HORRIBLE!!!

Derfor mitt råd til andre; VELG ET BILLIGERE ALTERNATIV,DE FINNES FLUST AV!Du får like effektfulle og resultatgivende behandlinger hos andre alternative behandlere til halve prisen av det Hannem og flere av hennes likesinnede opererer med.

Så hvorfor kaste pengene rett ut av vinduet og opp i lomma til de dyreste behandlerne?

Nei, ring rundt og sjekk priser på soneterapauter,akupunktører osv,osv.Dere vil bli overrasket over hvor mye dere sparer, mange tusen kan dere spare om det er snakk om en del behandlinger.

Ja, Hannem har hatt noen klaffer og klart og hjelpe mennesker som nå helt sikkert er overlykkelige over hjelpen mot barnløshet, og det er bra! Men andre(og mye billigere) behandlere har de samme flotte resultatene,forskjellen er bare at de ikke har "reklamert" for seg her inne.Så hvorfor velge en alternativ behandler som har hatt den fordelen og fått eksponert seg mye her inne?

Det er det ingen grunn til!Ring rundt og sjekk priser, penger spart er penger tjent!

Og dette er ingen kritikk av deg Hannem, og du bestemmer jo selv hvilke priser du vil ha, men kundene bestemmer også hvilken behandler de vil velge og gå til og hva de vil betale for behandlingen...

....Huff, det ble visst litt langt dette svaret også, men måtte bare få sagt(skrevet) dette!

Gjest Sier ikke hvem nå!

Tar meg den friheten og svarer litt (selv om jeg ikke orket og lese hele innlegget ditt TK, men fikk med meg cluet ;-))

Det kan godt hende at alternativ behandling virker på mange ting, men...de prisene som du Hannem(og helt sikkert mange andre alternative behandlere) opererer med er HORRIBLE!!!

Derfor mitt råd til andre; VELG ET BILLIGERE ALTERNATIV,DE FINNES FLUST AV!Du får like effektfulle og resultatgivende behandlinger hos andre alternative behandlere til halve prisen av det Hannem og flere av hennes likesinnede opererer med.

Så hvorfor kaste pengene rett ut av vinduet og opp i lomma til de dyreste behandlerne?

Nei, ring rundt og sjekk priser på soneterapauter,akupunktører osv,osv.Dere vil bli overrasket over hvor mye dere sparer, mange tusen kan dere spare om det er snakk om en del behandlinger.

Ja, Hannem har hatt noen klaffer og klart og hjelpe mennesker som nå helt sikkert er overlykkelige over hjelpen mot barnløshet, og det er bra! Men andre(og mye billigere) behandlere har de samme flotte resultatene,forskjellen er bare at de ikke har "reklamert" for seg her inne.Så hvorfor velge en alternativ behandler som har hatt den fordelen og fått eksponert seg mye her inne?

Det er det ingen grunn til!Ring rundt og sjekk priser, penger spart er penger tjent!

Og dette er ingen kritikk av deg Hannem, og du bestemmer jo selv hvilke priser du vil ha, men kundene bestemmer også hvilken behandler de vil velge og gå til og hva de vil betale for behandlingen...

....Huff, det ble visst litt langt dette svaret også, men måtte bare få sagt(skrevet) dette!

Det skulle det selvfølgelig stå på overskriften*glis*Og videre skulle det stå slik ja;

"Tar meg den friheten og svarer litt (selv om jeg ikke orket og lese hele innlegget ditt HanneM, men fikk med meg cluet ;-))"

*Øhh...litt fraværende i dag*

Gjest Sier ikke hvem nå!

Det skulle det selvfølgelig stå på overskriften*glis*Og videre skulle det stå slik ja;

"Tar meg den friheten og svarer litt (selv om jeg ikke orket og lese hele innlegget ditt HanneM, men fikk med meg cluet ;-))"

*Øhh...litt fraværende i dag*

SÅNN!!!!Nå må det da være riktig :-o))))

Helt enig med deg - ring rundt og spør! En ting er prisen - en annen og viktigere (?) ting er erfaringen med barnløshet. Det kan fort bli minst like dyrt om en uten erfaring innen ufb ikke klarer å gi bedring og du prøver en til senere for sikkerhets skyld.... På min ringerunde fikk jeg mange "joda, har hatt etpar av dem også...." ikke tillitsvekkende for min del.

SÅNN!!!!Nå må det da være riktig :-o))))

........Amer jeg en smule bitterhet/missunnelse her hos noen..... at det er rett og slett mangelen på penger som gjør dere kritisk til HanneM sin kompetanse????....jeg bare spør. Det er jo en gang slik at en tjeneste koster mer enn en annen, men la nå ikke det være utslagsgivende om tjenesten er bra eller ikke.

Jeg synes det er veldig synd at ikke flere velger HanneM til alternativ behandling. Hun er faglig veldig dyktig og gir deg samtidig en psykisk støtte som er viktig i dette gamet.

Hilsen

Annonse

Hei Hanne,

Du skriver langt og godt. Jeg synes også det skal bli svært interessant å se utfallet forskningen du henviser til.

Jeg skal prøve å nyansere hvorfor jeg kaller alternativ behandling for svindel. Det har ingenting med at jeg tror dere jobber svart, det får være mellom dere og skattemyndighetene.

Men det er fordi alternative behandlere lover ting de ikke kan begrunne. Og fordi de bruker forskningsreferanser på en uhederlig måte, dvs trekker konklusjoner av andres forskningsarbeide det ikke er grunnlag for.

Ellers mener jeg at mitt "engasjement" er uavhengig av våre dårlige erfaringer med alt.beh, selv om dere får tro hva dere vil om den saken.

Jeg vet ikke mye om kolikk, men etter det jeg forstår er det en sykdom som kan forsvinne like fort som den oppstår. Mange oppsøker ikke alternativ behandling før det har gått en stund, slik at behandlingen faller sammen med at ungen blir naturlig frisk? Jeg vet ikke, og blir ikke overbevist før en skikkelig sammenligning blir utført.

Gjest Sier ikke hvem nå!

........Amer jeg en smule bitterhet/missunnelse her hos noen..... at det er rett og slett mangelen på penger som gjør dere kritisk til HanneM sin kompetanse????....jeg bare spør. Det er jo en gang slik at en tjeneste koster mer enn en annen, men la nå ikke det være utslagsgivende om tjenesten er bra eller ikke.

Jeg synes det er veldig synd at ikke flere velger HanneM til alternativ behandling. Hun er faglig veldig dyktig og gir deg samtidig en psykisk støtte som er viktig i dette gamet.

Hilsen

Selvfølgelig ingen misunnelse fra min side, svaret mitt har _ingenting med det og gjøre,det kan jeg love deg !

Men mange ufbére har allerede brukt så mange penger i ivf-gamet, at pengene må telle, i tillegg til at behandleren har erfaring med barnløse selvfølgelig.

Jeg har her klippet og limt inn svaret ditt over (med mine kommentarer til deg skrevet innimellom!):

"........Amer jeg en smule bitterhet/missunnelse her hos noen*SVAR:Nei, det handler ikke om misunnelse(se det jeg har nevnt over her!)*..... at det er rett og slett mangelen på penger som gjør dere kritisk til HanneM sin kompetanse????*SVAR:NEI, men tanken på at hun tar dobbel pris i forhold til mange, får mange mennesker til og bli kreative og begynne og tenke på andre billigere behandlere med like flotte resultat som henne.Da velger man selfølgelig det billigste, for ingen "skiter" penger :o)*....jeg bare spør. Det er jo en gang slik at en tjeneste koster mer enn en annen*SVAR:Ja, men hvorfor betale dobbel pris, når du ikke trenger det(?), Og når du kan få like effektfull behandling fra andre behandlere til halve prisen av de dyreste???....*men la nå ikke det være utslagsgivende om tjenesten er bra eller ikke.*SVAR:Nei, det er ikke utslagsgivende, men hvorfor kaste bort penger når du kan spare dem til andre ting?Har du så mange av dem du da, i forhold til andre ufb-ere?Det finnes mange som er like flinke som Hannem....*

Jeg synes det er veldig synd at ikke flere velger HanneM til alternativ behandling. Hun er faglig veldig dyktig og gir deg samtidig en psykisk støtte som er viktig i dette gamet.SVAR:Skal det være synd at folk ikke velger og betale dobbel pris :o)))Mange andre behandlere er like flinke, og gir pasienten like mye psykisk støtte som henne(som trengs i dette gamet), det finnes såååå mange og velge i, flotte,flinke og varme mennesker...., det er tull og foretrekke en spessiell fremfor en annen, og i tillegg betale 490-500 kroner forde du følte du måtte velge den som fikk gratisreklame her inne...* "

Gjest Hanne thomassen

Behandler du også mannlig infertilitet? Hva slags resultater kan du vise til?

Hei Saga,

Jeg har jobbet lite med mannlig infertilitet, og har ikke så godt materiale å sammeligne med i forhold til kvinner.

Men jeg er veldig interrisert i få erfaring med det også. Trenger derfor noen "prøvekluter" som jeg kunne føge opp over tid. Send meg en mail om dere har lyst til å bli med på dette. Lettere å kommunisere via mail...'

mvh

[email protected]

Gjest hanne thomassen

Hei igjen,

Jeg er klar over at endel alternative behandlere lover at allt skal ordne seg, og det er ikke seriøst. Fordi det kan man aldri vite, og det blir helt feil dersom man gir falske forhåpninger. Det som også blir et skikkelig hodebry for oss "alternative" er jo at klientene ofte oppsøker oss når allt annet er prøvd... også forventes det at vi skal løse problemet iløpet av kort tid... Det går jo bare ikke.. Vi trenger også tid på å få orden på ting, og kanskje går det ikke for oss heller.

Alternativ behandling er ikke noe "hokus pokus", det må også bli å prøve å feile slik det er i skolemedisinen. De fleste av oss er ikke utstyrt med evnen til å helbrede via håndspåleggelse, men vi bruker den kunnskapen vi har om mennesker og den erfaringen vi får etter å ha arbeidet noen år.

Jeg kan jo fortsatt kun snakke for min egen del. Men jeg har stor interesse av å få et samarbeid med leger som jobber med infertilitet. Jeg har sendt diverse henvendelser til RH, uten at det har resultert i noe svar. Men har nå fått kontakt med en lege som godt kunne tenke seg å gjennomføre en undersøkelse med 600 pasienter. Får å få til dette må man ha forsknings midler for å gjøre at dette blir gjennomførbart. Vi jobber med den saken...

Jeg er ikke noe redd for å stille opp i dette. Skulle det vise seg at min terapiform ikke bevislig kan sies å være gunstig for økt fertilitet, ja da er det greit. Men så langt så har jeg ingen grunn til å frykte et dårlig forskningsresultat.

Dette skrives ikke for å eksponere meg selv, men fordi jeg har en brennende interesse for dette problemet som mange sliter med. For 4 år siden var jeg også barnløs, og meget ufrivillig.

For å få litt nyanser her, så kan jeg fortelle at min mann er sivilingeniør og av den mistroiske typen.. Ting skal ha en forklaring, og det skal kunne bevises.. Så da jeg begynte å jobbe med barnløshet satte jeg gubben på saken, slik at han kunne sannsynlighets beregne om at de jeg hadde behandlet ble gravide, var tilfeldigheter eller ikke....

"Ingeniøren" kom frem til at dette var gode resultater, men dog ikke gode nok til å bevise at refleksologi var løsningen på allt.

Det var godt nok svar for meg til å fortsette med det jeg gjorde, og jeg fortsatte med mine prøvekaniner en lang stund. Resultatene var forbløffende gode og jeg våget å begynne etterhvert å jobbe med dette på full tid.

Jeg har selv vært, som tidligere nevnt meget ufivillig barnløs, og startet min utdannelse som refleksolog med en ting for øyet, jeg ville jobbe med barnløshet.

Så jeg ber deg KS, trekk ikke min seriøsitet i tvil. Jeg har tanker for og imot hele tiden, og mange ganger sier jeg til de som henvender seg at jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg, desverre..

Når jeg tar imot en klient, så er jeg nokså klar på at dette muligens ikke lykkes, men det har lyktes for nokså mange andre, så jeg synes det er verdt et forsøk... Fortell meg hva annet jeg kan svare...

MVH

Hanne

Gjest Hanne thomassen

Jeg trodde ikke dette skulle bli en diskusjon om hvilke priser jeg tar, det var iallefall ikke min intensjon. Men siden jeg har sett nokså mange forskjellige priser på mine tjenester her inne på forumet, så kan jeg herved fortelle at prisen pr. behandling er kr 480, og dette er nokså langt under mine kollegaer i Larvik distriktet...

Ethvert menneske må få lov til å velge fritt, og jeg er nokså lei av ¨å bli skjelt ut for å ta horrible priser. Du velger selv hvem du vil oppsøke, og ønsker du en til halv pris, så synes jeg du bare skal gjøre det.

Forøvrig ønsker jeg deg lykke til i barneønsket...

Klem

Selvfølgelig ingen misunnelse fra min side, svaret mitt har _ingenting med det og gjøre,det kan jeg love deg !

Men mange ufbére har allerede brukt så mange penger i ivf-gamet, at pengene må telle, i tillegg til at behandleren har erfaring med barnløse selvfølgelig.

Jeg har her klippet og limt inn svaret ditt over (med mine kommentarer til deg skrevet innimellom!):

"........Amer jeg en smule bitterhet/missunnelse her hos noen*SVAR:Nei, det handler ikke om misunnelse(se det jeg har nevnt over her!)*..... at det er rett og slett mangelen på penger som gjør dere kritisk til HanneM sin kompetanse????*SVAR:NEI, men tanken på at hun tar dobbel pris i forhold til mange, får mange mennesker til og bli kreative og begynne og tenke på andre billigere behandlere med like flotte resultat som henne.Da velger man selfølgelig det billigste, for ingen "skiter" penger :o)*....jeg bare spør. Det er jo en gang slik at en tjeneste koster mer enn en annen*SVAR:Ja, men hvorfor betale dobbel pris, når du ikke trenger det(?), Og når du kan få like effektfull behandling fra andre behandlere til halve prisen av de dyreste???....*men la nå ikke det være utslagsgivende om tjenesten er bra eller ikke.*SVAR:Nei, det er ikke utslagsgivende, men hvorfor kaste bort penger når du kan spare dem til andre ting?Har du så mange av dem du da, i forhold til andre ufb-ere?Det finnes mange som er like flinke som Hannem....*

Jeg synes det er veldig synd at ikke flere velger HanneM til alternativ behandling. Hun er faglig veldig dyktig og gir deg samtidig en psykisk støtte som er viktig i dette gamet.SVAR:Skal det være synd at folk ikke velger og betale dobbel pris :o)))Mange andre behandlere er like flinke, og gir pasienten like mye psykisk støtte som henne(som trengs i dette gamet), det finnes såååå mange og velge i, flotte,flinke og varme mennesker...., det er tull og foretrekke en spessiell fremfor en annen, og i tillegg betale 490-500 kroner forde du følte du måtte velge den som fikk gratisreklame her inne...* "

Skulle likt å se den behandleren med seriøs utdanning, god erfaring og god støtte psykisk som tar 240,- kroner per behandling. Vet faktisk ikke om jeg hadde turt å satse på det.... Det mennesket får antageligvis ikke dekket sine egne utgifter engang... hvorfor ville velge å gå i tap for å få kunder?

Annonse

Hei igjen,

Jeg er klar over at endel alternative behandlere lover at allt skal ordne seg, og det er ikke seriøst. Fordi det kan man aldri vite, og det blir helt feil dersom man gir falske forhåpninger. Det som også blir et skikkelig hodebry for oss "alternative" er jo at klientene ofte oppsøker oss når allt annet er prøvd... også forventes det at vi skal løse problemet iløpet av kort tid... Det går jo bare ikke.. Vi trenger også tid på å få orden på ting, og kanskje går det ikke for oss heller.

Alternativ behandling er ikke noe "hokus pokus", det må også bli å prøve å feile slik det er i skolemedisinen. De fleste av oss er ikke utstyrt med evnen til å helbrede via håndspåleggelse, men vi bruker den kunnskapen vi har om mennesker og den erfaringen vi får etter å ha arbeidet noen år.

Jeg kan jo fortsatt kun snakke for min egen del. Men jeg har stor interesse av å få et samarbeid med leger som jobber med infertilitet. Jeg har sendt diverse henvendelser til RH, uten at det har resultert i noe svar. Men har nå fått kontakt med en lege som godt kunne tenke seg å gjennomføre en undersøkelse med 600 pasienter. Får å få til dette må man ha forsknings midler for å gjøre at dette blir gjennomførbart. Vi jobber med den saken...

Jeg er ikke noe redd for å stille opp i dette. Skulle det vise seg at min terapiform ikke bevislig kan sies å være gunstig for økt fertilitet, ja da er det greit. Men så langt så har jeg ingen grunn til å frykte et dårlig forskningsresultat.

Dette skrives ikke for å eksponere meg selv, men fordi jeg har en brennende interesse for dette problemet som mange sliter med. For 4 år siden var jeg også barnløs, og meget ufrivillig.

For å få litt nyanser her, så kan jeg fortelle at min mann er sivilingeniør og av den mistroiske typen.. Ting skal ha en forklaring, og det skal kunne bevises.. Så da jeg begynte å jobbe med barnløshet satte jeg gubben på saken, slik at han kunne sannsynlighets beregne om at de jeg hadde behandlet ble gravide, var tilfeldigheter eller ikke....

"Ingeniøren" kom frem til at dette var gode resultater, men dog ikke gode nok til å bevise at refleksologi var løsningen på allt.

Det var godt nok svar for meg til å fortsette med det jeg gjorde, og jeg fortsatte med mine prøvekaniner en lang stund. Resultatene var forbløffende gode og jeg våget å begynne etterhvert å jobbe med dette på full tid.

Jeg har selv vært, som tidligere nevnt meget ufivillig barnløs, og startet min utdannelse som refleksolog med en ting for øyet, jeg ville jobbe med barnløshet.

Så jeg ber deg KS, trekk ikke min seriøsitet i tvil. Jeg har tanker for og imot hele tiden, og mange ganger sier jeg til de som henvender seg at jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg, desverre..

Når jeg tar imot en klient, så er jeg nokså klar på at dette muligens ikke lykkes, men det har lyktes for nokså mange andre, så jeg synes det er verdt et forsøk... Fortell meg hva annet jeg kan svare...

MVH

Hanne

OK, det virker som om du har virkelig tro på det du gjør. Siden du har så gode resultater, hvorfor ikke behandle etter "no cure, no pay"-prinsippet? Jeg mener du skrev en gang (det kan være at jeg blander fryktelig) at du kunne hjelpe 90% (80%?) av de som kom til deg, som ikke røyker. Dermed kommer du ut ca. like godt om du legger på prisene 20-30%, og gir de du ikke kan hjelpe pengene tilbake.

Noen andre "råd":

- Vær veldig klar på at du snakker om dine erfaringer, og at skikkelige undersøkelser ikke er foretatt.

- Ikke behandle par som har prøvd i mindre enn ett år.

Du må være klar over at dine erfaringer ikke betyr noe "vitenskapelig", så lenge du ikke foretar undersøkelsene på skikkelig vis. Det finnes mange eksempler på personlige erfaringer og overbevisninger som er blitt tilbakevist når de blir undersøkt skikkelig. Et godt eksempel er kanskje det å finne vannårer med "ønskekvister".

Ellers er jeg siv.ing selv, kanskje skepsisen min henger sammen med det :)

Hei Saga,

Jeg har jobbet lite med mannlig infertilitet, og har ikke så godt materiale å sammeligne med i forhold til kvinner.

Men jeg er veldig interrisert i få erfaring med det også. Trenger derfor noen "prøvekluter" som jeg kunne føge opp over tid. Send meg en mail om dere har lyst til å bli med på dette. Lettere å kommunisere via mail...'

mvh

[email protected]

Hei Hanne! Takker for tilbud, men vi bor jo ganske langt unna, så det går vel ikke. I utgangspunkt var jeg bare nyskjerrig, jeg ønsker jo å gjøre opp min mening angående alternativ behandling. Jeg synes å forstå at det kan i mange tilfeller der diagnosen er f.eks. manglende eggløsning være behjelpelig med alt. beh. men er mer skeptisk om dere kanskje kunne hjelpe menn med dårlig sædkvalitet av uviss grunn. Det kan nemlig skolemedisinen også gjøre lite med. Det blir spennende å se om den planlagte forskningsprosektet kan gjennomføres og hva slags resultater det eventuelt gir. Du holder oss sikkert oppdatert.

Hilsen

Gjest nåogså

Skulle likt å se den behandleren med seriøs utdanning, god erfaring og god støtte psykisk som tar 240,- kroner per behandling. Vet faktisk ikke om jeg hadde turt å satse på det.... Det mennesket får antageligvis ikke dekket sine egne utgifter engang... hvorfor ville velge å gå i tap for å få kunder?

Limer her inn svaret ditt, og svar fra meg nedenfor!

*Skulle likt å se den behandleren med seriøs utdanning, god erfaring og god støtte psykisk som tar 240,- kroner per behandling.Vet faktisk ikke om jeg hadde turt å satse på det.... Det mennesket får antageligvis ikke dekket sine egne utgifter engang... hvorfor ville velge å gå i tap for å få kunder?*

SVAR:For det første, jeg synes svaret ditt var litt frekkt i forhold til de mange flinke behandlerne med god/seriøs utdannelse/opplæring/erfaring som tar sterkt reduserte priser i forhold til bl.a. Hannem(mitt personlige synspunkt!).

Det finnes faktisk flere av de seriøse alternative behandlere som ikke tar mer enn 200 kroner for en behandling,noen tar endel mere, men mye mindre enn Hannes 480,- Og vet du hvorfor?Jo, forde de gjør det ikke for og tjene grovt på det, men først og fremst for og hjelpe sine medmennesker. For noen er det den største lønn og se at behandlingen hjelper og kurerer, og se den store takknemmeligheten pasientene viser behandleren i etterkant!Er ikke det flott?,slike mennesker har selvfølgelig en stor varme, og føler en stor kjærlighet for sine medmennesker og sitt arbeide, og da sier det seg selv at det er en naturlig følge at disse behandlerne gir pasientene en stor psykisk støtte også...

Det finnes faktisk mennesker som ikke bare tenker penger, det finnes mennesker som synes det er helt greit og ikke tjene rått på dette.De underpriser seg ikke for og "kapre kunder"(som du skriver), men for at flest mulig av oss vanlige skal ha råd til og gå til dem, ettersom de har så god erfaring med at deres behandling har hjulpet så mange!!!

Sier ikke hvem.....

Gjest nåogså

Jeg trodde ikke dette skulle bli en diskusjon om hvilke priser jeg tar, det var iallefall ikke min intensjon. Men siden jeg har sett nokså mange forskjellige priser på mine tjenester her inne på forumet, så kan jeg herved fortelle at prisen pr. behandling er kr 480, og dette er nokså langt under mine kollegaer i Larvik distriktet...

Ethvert menneske må få lov til å velge fritt, og jeg er nokså lei av ¨å bli skjelt ut for å ta horrible priser. Du velger selv hvem du vil oppsøke, og ønsker du en til halv pris, så synes jeg du bare skal gjøre det.

Forøvrig ønsker jeg deg lykke til i barneønsket...

Klem

480 kr er nå ikke så langt unna 490 kr da, så det ble vel omtrent riktig pris ja!

Og helt riktig(som jeg også har presisert i annet svar her), du tar hvor høy pris du vil for denne tjenesten så lenge det ikke er satt et pristak på alternativ behandling i form av en lov eller veiledning.Du kan dermed ta 1000 kr for en behandling også om du skulle ønske det!

Og som vi begge har presisert, kunden velger selv hvilken behandler hun/han går til, og dermed hva man er villig til og betale for akkurat den samme tjenesten.Men når eksakt samme tjeneste tilbys til halv pris andre steder(eller sterkt redusert pris i forhold til 480 kr som du tar) , så er det bare dumhet og velge den til dobbel pris(eller iallefall mye høyere pris!).

Her snakker vi altså om behandlere som har eksakt like behandlingsresultater og vise til som deg!

Forøvrig, Det at du og dine kolleger i Larvik-området overpriser denne tjenesten, unnskylder ikke at prisen er altfor høy i forhold til det dem burde være!

Sier ikke hvem...

Gjest uenig med deg, KS

OK, det virker som om du har virkelig tro på det du gjør. Siden du har så gode resultater, hvorfor ikke behandle etter "no cure, no pay"-prinsippet? Jeg mener du skrev en gang (det kan være at jeg blander fryktelig) at du kunne hjelpe 90% (80%?) av de som kom til deg, som ikke røyker. Dermed kommer du ut ca. like godt om du legger på prisene 20-30%, og gir de du ikke kan hjelpe pengene tilbake.

Noen andre "råd":

- Vær veldig klar på at du snakker om dine erfaringer, og at skikkelige undersøkelser ikke er foretatt.

- Ikke behandle par som har prøvd i mindre enn ett år.

Du må være klar over at dine erfaringer ikke betyr noe "vitenskapelig", så lenge du ikke foretar undersøkelsene på skikkelig vis. Det finnes mange eksempler på personlige erfaringer og overbevisninger som er blitt tilbakevist når de blir undersøkt skikkelig. Et godt eksempel er kanskje det å finne vannårer med "ønskekvister".

Ellers er jeg siv.ing selv, kanskje skepsisen min henger sammen med det :)

"Siden du har så gode resultater, hvorfor ikke behandle etter "no cure, no pay"-prinsippet?"

Akkurat det kunne man jo be legene om! De får ingen penger fra hverken oss (egenandelen) eller fra staten hvis de ikke kurerer oss. Ho, ho, ho, da skulle vel legene få dårlig lønn!!!!!!!

Men, de regner jo pasienten som kurert hvis eksemet har blitt borte, men pasienten i stedet har fått astma. For det er jo mye bedre. Og selvsagt har det ingen sammenheng, for kroppens forskjellige deler er jo helt adskilt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...