Gjest dudde Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei, Hvor kan man henvende seg for å få parterapi eller bare samtaler som par sammen med en nøytral 3. person. Forholdet vårt er i en absolutt krise nå og det er dessverre ikke første gang. De tidligere gangene har vi gått tilbake til samme spor og fortsatt som før etter slike oppgjør, men det kan vi bare ikke gjøre igjen. Jeg er ikke sikker på om jeg vil fortsette forholdet, noe han er, men jeg er redd for at jeg vil angre at jeg ikke prøvde en slik utvei som parsamtale om jeg lot være. Kjernen i problemene våre er at han har psykiske problemer som i mine øyne gjør han til en svært selvsentrert person. Jeg føler han ikke viser meg nok respekt i tillegg til at det er tungt å være sammen med en deprimert person. Men tross det vonde har to år sammen gjort meg følelsesmessig knyttet til mannen og jeg vil derfor ikke gå før jeg har prøvd en siste utvei. Et siste spørsmål: Er det vanlig å komme til slike samtaler med det utgangspunkt at man ikke vet hvilket utfall man ønsker? Han sier nemlig til meg at han ser hvor dårlig han har oppført seg og han har grått foran meg og vist anger. Men jeg er ikke sikker på om jeg tror han. Jeg er så såret at jeg føler jeg trenger handling som følger ordene. Er det da egentlig dødføft å oppsøke parterapi med et slikt utgangspunkt eller er det vanlig??? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90314-parterapi-hvor-kan-man-henvende-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Jeg synes du gjør klokt i å oppsøke en parterapeut for deg og partneren din slik forholdet deres nå er blitt. En utenforstående terapeut kan hjelpe dere til å se forholdet på andre måter enn det dere selv klarer, og stille spørsmål som får holdninger og skjulte meningner frem. Det kan få dere til å se mer under huden på hverandre og forstå samspillet bedre. Men en avklaring kan gå begge veier, enten til en fortsettelse av forholdet eller til en avslutning, fordi det ikke er grunnlag for et fortsatt samliv. Det er ikke gitt på forhånd. Det er nettopp det parterapi skal bidra til å avklare. Jeg forstår at du er lei av løfter om bedring fra din partner. Du trenger mer handling fra han nå. Dette bør du absolutt ta opp med terapeuten til stede. Lykke til med avklaringen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90314-parterapi-hvor-kan-man-henvende-seg/#findComment-496130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dudde Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei! Jeg synes du gjør klokt i å oppsøke en parterapeut for deg og partneren din slik forholdet deres nå er blitt. En utenforstående terapeut kan hjelpe dere til å se forholdet på andre måter enn det dere selv klarer, og stille spørsmål som får holdninger og skjulte meningner frem. Det kan få dere til å se mer under huden på hverandre og forstå samspillet bedre. Men en avklaring kan gå begge veier, enten til en fortsettelse av forholdet eller til en avslutning, fordi det ikke er grunnlag for et fortsatt samliv. Det er ikke gitt på forhånd. Det er nettopp det parterapi skal bidra til å avklare. Jeg forstår at du er lei av løfter om bedring fra din partner. Du trenger mer handling fra han nå. Dette bør du absolutt ta opp med terapeuten til stede. Lykke til med avklaringen! Hei, Takk for svar på det ene spørsmålet mitt, men hvor kan man henvende seg for å få slik hjelp???? Kan du gi meg eksempler på instanser som kan yte en slik service. Mvh meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90314-parterapi-hvor-kan-man-henvende-seg/#findComment-496494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hei, Takk for svar på det ene spørsmålet mitt, men hvor kan man henvende seg for å få slik hjelp???? Kan du gi meg eksempler på instanser som kan yte en slik service. Mvh meg Det finnes familierådgivningskontorer i hvert fylke. Det er gratis å gå dit. Ring til kommunen din og spår hvor nærmeste ligger. Helsestasjonen vet det også. Eller legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90314-parterapi-hvor-kan-man-henvende-seg/#findComment-496513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.