Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Tenkte jeg bare skulle fortelle dere hva som skjedde da vi var på Rikshospitalet til UL for en uke siden.

Vi hadde en fin kvinnelig lege, som hadde god tid, og vi rakk liksom å sitte ned litt og fikk summa oss før vi ble skysset på dør.

Vi fikk overlevert epikrisen etter våre to forsøk som vi hadde hatt der. Denne hadde vi fått for noen få uker siden i posten også, og stusset over ordlyden: "patologisk CC-test påvist, LIKEVEL gravid etter IVF"

Vi spurte hva dette betydde. Jeg husker at jeg tok testen, kanskje i 1998 eller 1999, men kan ikke si at jeg fikk noen forklaring.

"Joda", sier legen:"du er jo registrert som uforklarlig barnløs, men her har vi jo egentlig en helt annen diagnose..... Patologisk CC-test betyr at eggstokkene dine ikke reagerte under testen, og vanligvis klarer vi ikke å gjøre kvinnen gravid i slike tilfeller. Hvis du hadde vært eldre (er nå 32) hadde vi ikke engang tatt deg inn som pasient hos oss. Du hadde ikke fått tilbud om forsøk her." Jeg fikk nesten sjokk!

"I tillegg er du jo en "low-responder" som krever kjempedoser med hormoner (jo takk, det vet jeg jo!), så i utgangspunktet ville nok ikke vi si at du hadde noe særlig sjangs til å bli gravid. Men, det skjer jo unntak, noe du er bevis på!"

Jeg kunne ikke fatte det! Og er egentlig glad for at jeg ikke fikk vite om denne diagnosen før nå. Da tror jeg vi hadde gitt opp før forsøk nr. 3! Da var jeg så langt nede, og vær nær å gi opp hele greia. Heldigvis bestemte vi oss for å ta dette i 2001, og det resulterte i en liten IVF-gutt.

Nå må vi være verdens heldigste, for vi er gravide etter forsøk nr. 4, og venter et nytt lite barn i august. Ja, for etter å få vite om denne diagnosen så har det virkelig gått opp for meg hvor heldige vi har vært, ikke bare én gang, men nå to!

I følge legen er vår historie utrolig, sett ut i fra de forutsetningene vi har.

Takk og pris for alle unntak!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90479-diagnose-ved-en-tilfeldighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...