Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja så er min dag endelig kommet. jeg har nemlig endelig fått brev fra IVF-avdelingen-haukeland at jeg skal få komme til time. jeg håper at dette er starten på noe bra! jeg har ventet så lenge at jeg ikke orker å bli mer skuffet nå.Desverre får jeg ikke komme til før den 25 mars(hulk),men jeg håper at behandlingen kan starte like etter.

Noen som vet hvor lenge jeg må vente etter kontroll til jeg begynner å sprøyte?

Ett annet spørsmål: jeg leste i papirene mine at jeg kun får lokalbedøvelse under egguthenting.Er det riktig? Jeg har hørt fra folk på forumet her at man kan få lystgass,narkose eller epidural..(?)

Jeg har hørt at det er så vondt, og har derfor lite lyst å ligge der aleine og kjenne på smerten. For er det sant det som står i brevet at faren ikke får være med på egguthenting ?

Jeg trodde man skulle være to om det hele tiden....

Et siste spørsmål i denne omgang: Hva kan gå galt underveis, jeg tenker da på overstimulering av eggstokkene o.s.v? Hvordan merker man det?, og blir man innlagt?

Tusen takk på forhånd til de som gidder å svare meg....

Vet at det var mye spørsmål men jeg er så "ovenpå" nå og glad. Synes det er så greit å skulle være i gang....

Tusen takk for alle tidligere svar. Nå er jeg liksom mer med i "gjengen".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90506-er-i-gang-og-lurer-p%C3%A5-div/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Man har mange spm når man skal igjennom noe nytt. Jeg hadde et ivf-forsøk i sommer. Ved egguttaket fikk jeg lokalbedøvelse og intravenøs petidin. Syntes det var veldig vondt, men var nok ikke flink nok til å be om mer petidin, skal huske det til neste gang. Mannen min var med, og det var veldig, veldig deilig, rart om du ikke får lov til det, synes jeg. Det er ikke alle som synes egguthentinga gjør vondt i det hele tatt, så vi reagerer nok forskjellig. Det går nok bra. Lykke til !!

Hei!

Så kjekt å høre at du snart er i gang med forsøk, en tid som er preget av spenning og optimisme. Når deg gjelder oppstart vil jeg tro at du starter opp umiddelbart etter samtale, iallefall var det slik med oss da vi var i Haugesund. Under egguttaket fikk mannen være med og jeg fikk både valium og intravenøs smertestillende. Var "borte" under selve uttaket og sov i 3-4 timer etterpå. Kjente overhodet ingen smerter. I Danmark, hvor jeg hadde 3 forsøk, var det litt annerledes. Der fikk jeg en pille med beroligende virkning + 2 tabletter som kan sammenlignes med paracet. Opplevde uttaket som overkommelig sånn smertemessig. Siste forsøket i Danmark, fikk jeg full smertelindring, omtrent som det jeg hadde i Norge og kjente absolutt ingenting. Jeg ble overstimulert på det siste forsøket, og det merket jeg i form av svært sterke magesmerter og helt oppblåst mage. Dessuten var jeg kjempekvalm og følte jeg skulle besvime. Ble innlagt på sykehuset og lå der i 9 dager. Heldigvis ble jeg gravid, og er nå 30+3 uker på vei med 2 gutter i magen!

Ønsker deg lykke til med forestående forsøk. Ikke tenk for mye på smerter i forbindelse med uttak, og be om å få ha med din kjære. Det hjelper garantert på uroen!

Mange hilsener fra en sofaliggende

Jeg var også redd for eggutthentinga,men ble overasket over at det ikke gjorde vondt.Du kjenner små stikk og det tar ca 10 og så er du ferdig.Ja du får bare lokalbedøvelse og beroliggende pille og smertestillende.For du kjenner i ettertid at noen har drevet der.Du har vært igjennom mye da du har kommet deg igjennom spray og sprøyter daglig at dette går kjempefint.Jeg skal ha mitt 2 IVF uttak på mandag eller tirsdag.

Hei!

Så kjekt å høre at du snart er i gang med forsøk, en tid som er preget av spenning og optimisme. Når deg gjelder oppstart vil jeg tro at du starter opp umiddelbart etter samtale, iallefall var det slik med oss da vi var i Haugesund. Under egguttaket fikk mannen være med og jeg fikk både valium og intravenøs smertestillende. Var "borte" under selve uttaket og sov i 3-4 timer etterpå. Kjente overhodet ingen smerter. I Danmark, hvor jeg hadde 3 forsøk, var det litt annerledes. Der fikk jeg en pille med beroligende virkning + 2 tabletter som kan sammenlignes med paracet. Opplevde uttaket som overkommelig sånn smertemessig. Siste forsøket i Danmark, fikk jeg full smertelindring, omtrent som det jeg hadde i Norge og kjente absolutt ingenting. Jeg ble overstimulert på det siste forsøket, og det merket jeg i form av svært sterke magesmerter og helt oppblåst mage. Dessuten var jeg kjempekvalm og følte jeg skulle besvime. Ble innlagt på sykehuset og lå der i 9 dager. Heldigvis ble jeg gravid, og er nå 30+3 uker på vei med 2 gutter i magen!

Ønsker deg lykke til med forestående forsøk. Ikke tenk for mye på smerter i forbindelse med uttak, og be om å få ha med din kjære. Det hjelper garantert på uroen!

Mange hilsener fra en sofaliggende

Hvordan kan det ha seg slik at noen får nesten full narkose og andre ikke?Jeg lurer så på det,det er så forskjellig fra hvert enkelt sykehus og det er rart siden det er i samme land.

Glad for svar.

Gjest Miranda

Hei! Jeg grudde meg også fryktelig for egguttak. Jeg fikk 3 paraset a`500 mg og Vival som skulle tas en time i forvegen. På sykehuset (st.Olavs) fikk jeg i tillegg morfin inn i hånda.Jeg fikk litt godmål, som hun sa ettersom jeg grudde meg.Resten gikk som en lek, ikke noe problem.Våken hele tida, lå på overvåking 1/2 time etterpå og dro så hjem etterpå. Utpå kvelden slapp jo all bedøvelse, og det ble litt vondt, men ikke noe å klage på. Mannen min var med hele tida. Det går sikkert helt fint, og blir det for vondt, så si ifra.Lykke til.

Annonse

Hei x-woman!

Godt å høre at du endelig er igang!

Jeg har under mine to forsøk fått beroligende stoff! Det funker helt fint! Klart det gjør vondt, men tenk hvor mye vondere det skal bli å presse ut et stort hode da! :-)

Mannen min har vært med begge gangene, og skal det også nå denne gangen. Men jeg vet at det er noen plasser han ikke får være med, men husker ikke hvor!

Ja, du kan bli overstimulert av hormoner, og resulterer til at forsøket eventuelt blir avbrutt. Det kan også skje at ingen egg er modne, og at det ikke blir noen innsetting/befruktning! Kan være mange modne, men at de ikke blir befruktet og deles som de skal!

Du vil få svar på info-møtet om når du skal starte på spray! hvis du ikke allerede har begynt på den da!

Lykke til videre!!!

klem fra

Hei på deg

Jeg skal snart ha mitt andre forsøk på KK, Haukeland - og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med de som jobber der - både jordmødrene og legene.

Selv gruet jeg meg veldig til egguthentingen - men ble tatt veldig på alvor, ja faktisk såpass at jeg ble dopet alt for mye. Jeg husker knapt uttaket fordi jeg var så "ruset". I ettertid har jeg kommet frem til at det egentlig ikke var så vondt, det var frykten for at det ville være vondt som gjorde meg redd.

Så denne gangen vil jeg nøye meg med mindre medikamenter.

Det er riktig at mennene ikke får være med på egguttaket, men husk at legen og sykepleierne er der og snakker med deg hele tiden - og mitt inntrykk er at de er veldig OBS på at dette kan være ubehagelig.

Så prøv å ikke bruke alle kreftene dine på å grue deg (slik jeg gjorde).

Lykke til

Hei

Jeg har hatt alle mine fire forsøk på Haukeland. Kjekke og dyktige folk + at lokalene er veldig bra.

Under uttaket får du morfin som gjør deg temmelig avslappet. :o) I tillegg får du enda en avslappende bedøvelse pluss en lokalbedøvelse. Alt i alt skal dette gjøre at uttaket ikke er så mye å grue seg for. Det går også veldig fort. Jeg har alltid hatt mange egg, men selve uttaket har vart sånn ca. 10 minutter.

Det kan være at du blir kvalm og dårlig av morfinen etterpå. Derfor, ikke ha for mange planer for resten av dagen. Jeg har sovet og slappet av etterpå. Jeg ba om Afipran stikkpille ved siste forsøk for å døyve kvalmen som jeg visste kom. Den hjalp veldig bra.

Antakeligvis kommer du i gang rett etter samtalen. Regn med at de tar diverse blodprøver + vaginal ultralyd av deg da. Mannen må antakeligvis levere en skvett han også. Det er ikke noe å grue seg for verken for deg eller han. De er bare så utrolig profesjonelle der.

Riktig lykke til. Spør gjerne hvis du lurer på flere ting.

Hilsen

Hei x-woman. Vi er også snart i gang - heldigvis. Ventetiden har vært lang. Vi fikk time i Haugesund 8.mai, men forrige uke ringte de og lurte på om vi heller ville komme 18.mars. Selvfølgelig! Jeg er veldig spent, og litt nervøs. Er litt usikker på alt som skal skje.... Lykke til!

Hei x-woman. Vi er også snart i gang - heldigvis. Ventetiden har vært lang. Vi fikk time i Haugesund 8.mai, men forrige uke ringte de og lurte på om vi heller ville komme 18.mars. Selvfølgelig! Jeg er veldig spent, og litt nervøs. Er litt usikker på alt som skal skje.... Lykke til!

Kjempegøy at det er flere som skal i gang nå. Er dette deres førstè?

Inntil videre lykke til!!!

Kjempegøy at det er flere som skal i gang nå. Er dette deres førstè?

Inntil videre lykke til!!!

Ja dette er vår første. Vi er veldig spente på hva som skal skje fremover. Skulle vært inne til første time i mai, men fikk tilbud om å ta en ledig time i mars. En god start! Endelig er vi snart i gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...