Gå til innhold

Kjønnsykdom eller psoriasis??

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har i mange år slitt med sopp i underlivet.Og ellers en alvorlig revmatisk diagnose, så mye kortisonbruk o.l.har ikke hjulpet meg med sopp problemet akkurat. Men idag var jeg hos gynekolog forde jeg trodde jeg hadde sopp p.g.a svie,kløe, åpne sår,nedentil og rundt endetarmen.Inne i kjønnsleppene er der masse hvitt belegg med kladder. Legen sa at det var IKKE candidasopp, gav meg DERMOVAT 0,05%krem å tok masse prøver som skulle dyrkes. HVA KAN DET VÆRE? Psoriasis virker DET slik? Der er mye psoriasis i familien å vet at en slektning av meg hadde det slik nedentil på grunn av psoriasisen. Men HVA er det OM DET IKKE ER PSORIASIS og IKKE SOPP??? Jeg har blitt testet for kjønnsykdommer for ikke så lenge siden å hadde ikke noe slikt. HJELP meg...VÆR SÅ SNILL Å SVAR. KAN man starte med psoriasis på denne måten? Mulig jeg har det ellers også men da i såfall inne i leddene ikke på huden., Vil være deg evig takknemlig om du kan svare meg. Noen som HAR psoriasis kan kanskje også svare meg? Ellers ALLE som har noe å bidra med sier jeg TUSEN TAKK TIL.

- ikke undertegnet Svar på dette innlegget Tips en venn!

- ikke undertegnet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90562-kj%C3%B8nnsykdom-eller-psoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Ja, det kan nok starte sånn. Det kan starte hvor som helst.. I hodebunnen, albuer, skrittet, leggen osv..

Rart at du har hvit og klumpete utflod og det ikke er sopp da.. Jeg er selv revmatiker og har brukt kortison i 3 år, så vet hva du snakker om med underlivsproblemer pga medisinering, samboer min har psoriasis.. Litt av et par! ; )

han har ikke så mye, men noen flekker her og der, men det værste er det han har på pungen, og i sprekken ved låret/pungen og rundt rektum. han klør noe i granskauen og det dannes sår som blir betent fordi det er ikke akkuratt luftig rundt deromkring.

Man kan få åpne sår (ligner herpes) av sopp, så synes du skal vente til du får svar fra legen. Kan jo være sopp, det vet h*n ikke før bakterieprøven er ferdig.

Et kjerringråd mot sopp (eller hvis du merker at du kommer til å få det, (litt hvitere utflod osv.): Kjøp en sprøyte på apotekte uten nål, bland vann med litt eddik og skyll skjeden hver dag, i dusjen f.eks. Dette hjelper til å surne miljøet der oppe, g sopp trives ikke i surt miljø. Spiser du mye søtsaker/brus kommer soppen lettere, koser seg da..

Ellers får man kjøpt diflucan (vet ikke hva du har brukt tidligere) på resept, den er veldig effektiv. Mne vent til su får svar fra legen du før du bekymrer deg altfor mye...

*God bedring*

PS: Det er håp for oss "pille-dyr", jeg har nestenaldri sopp ol. lenger.. Slutta med pillene for 2 1/2 år siden, tar voltaren sjelden. Men skjedekatarr og sopp kommer av og til, men ikke så ofte som før.. Svekka immunforsvar vettu!

Gjest ikke undertegnet

Ja, det kan nok starte sånn. Det kan starte hvor som helst.. I hodebunnen, albuer, skrittet, leggen osv..

Rart at du har hvit og klumpete utflod og det ikke er sopp da.. Jeg er selv revmatiker og har brukt kortison i 3 år, så vet hva du snakker om med underlivsproblemer pga medisinering, samboer min har psoriasis.. Litt av et par! ; )

han har ikke så mye, men noen flekker her og der, men det værste er det han har på pungen, og i sprekken ved låret/pungen og rundt rektum. han klør noe i granskauen og det dannes sår som blir betent fordi det er ikke akkuratt luftig rundt deromkring.

Man kan få åpne sår (ligner herpes) av sopp, så synes du skal vente til du får svar fra legen. Kan jo være sopp, det vet h*n ikke før bakterieprøven er ferdig.

Et kjerringråd mot sopp (eller hvis du merker at du kommer til å få det, (litt hvitere utflod osv.): Kjøp en sprøyte på apotekte uten nål, bland vann med litt eddik og skyll skjeden hver dag, i dusjen f.eks. Dette hjelper til å surne miljøet der oppe, g sopp trives ikke i surt miljø. Spiser du mye søtsaker/brus kommer soppen lettere, koser seg da..

Ellers får man kjøpt diflucan (vet ikke hva du har brukt tidligere) på resept, den er veldig effektiv. Mne vent til su får svar fra legen du før du bekymrer deg altfor mye...

*God bedring*

PS: Det er håp for oss "pille-dyr", jeg har nestenaldri sopp ol. lenger.. Slutta med pillene for 2 1/2 år siden, tar voltaren sjelden. Men skjedekatarr og sopp kommer av og til, men ikke så ofte som før.. Svekka immunforsvar vettu!

Hei du.

Jotakk, Diflukan er brukt i laaaange baner og alt annet.

Sopp (såkalt gjærsopp/candida)så legen at det IKKE var iallefall.

Av det jeg er revmatiker å fikk denne salven å har dette utslettet som er FÆLT..

TROR jeg nok selv etter å ha hørt hva andre sier at det er psoriasisutbrudd.

Lykke til begge to.

Vi har litt av et medisinliv, som revmatiker,å da blr der desverre bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...