Gå til innhold

Clamydia...

Anbefalte innlegg

HJELP!

Jeg er gravid og nå nettopp fikk jeg vite at jeg har fått clamydia. Jeg og mannen min har vært sammen i 2 år.

Det ble for snart 3 år siden påvist clamydia på meg, men jeg fikk antibiotica for det, og det ble borte. Det er ikke blitt påvist noe på meg før nå etter det.

Spørsmålet mitt er da; er det mulig at mannen min kan ha vært utro, slik at han ble smittet, eller kan han ha hatt det lenge, men at jeg ikke har blitt smittet før nå?

Han er ikke den typen som har seg med andre, men likevel...nå ble jeg så usikker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Spørsmålet mitt er da; er det mulig at mannen min kan ha vært utro, slik at han ble smittet, eller kan han ha hatt det lenge, men at jeg ikke har blitt smittet før nå?"

Det er selvsagt mulig at han har vært utro.

Det er også mulig at du kanskje pådro deg klamydia etter testen du tok, dersom du da var med andre menn før du møtte han du har nå (men dette vet du jo dersom du har testet deg senere også).

Og det er mulig at han har hatt det hele tiden, smittet deg med en gang, men at du først nå fant det ut.

Du skriver:

"Det er ikke blitt påvist noe på meg før nå etter det."

Dette får meg til å tolke det sånn at du sjekker deg regelmessig? Isåfall kan ikke mannen din ha hatt det hele tiden, hvis du først ble smittet nå. Klamydia smitter trossalt veldig lett!

Er det tilfelle at du har sjekket deg regelmessig så er det nok mest nærliggende å tro at mannen din har feid en annen i det siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498000
Del på andre sider

"Spørsmålet mitt er da; er det mulig at mannen min kan ha vært utro, slik at han ble smittet, eller kan han ha hatt det lenge, men at jeg ikke har blitt smittet før nå?"

Det er selvsagt mulig at han har vært utro.

Det er også mulig at du kanskje pådro deg klamydia etter testen du tok, dersom du da var med andre menn før du møtte han du har nå (men dette vet du jo dersom du har testet deg senere også).

Og det er mulig at han har hatt det hele tiden, smittet deg med en gang, men at du først nå fant det ut.

Du skriver:

"Det er ikke blitt påvist noe på meg før nå etter det."

Dette får meg til å tolke det sånn at du sjekker deg regelmessig? Isåfall kan ikke mannen din ha hatt det hele tiden, hvis du først ble smittet nå. Klamydia smitter trossalt veldig lett!

Er det tilfelle at du har sjekket deg regelmessig så er det nok mest nærliggende å tro at mannen din har feid en annen i det siste.

Jeg ble testet for clamydia bare noen mnd etter at jeg og mannen min ble sammen, og den var da negativ. Og jeg har ikke hatt meg med noen andre siden vi ble sammen.

Jeg synes også det er veldig rart om mannen min har hatt det hele tiden, når jeg ikke har blitt smittet før nå. Og som kvinne tenker jeg det verste, at han har vært utro...

Legen min sa derimot at dette ikke nødvendigvis var tilfelle, siden noen kan gå med det i flere år, uten å vite om det... Ang smitte vet jeg ikke hvor lett det er å bli smittet. Men det kan jo sies at vi ikke har vært fryktelig aktive i sengen, om det skal ha noe å si...

Men jeg synes det hele er litt merkelig... Jeg håper bare at mannen min har holdt seg på matta...men det vil si at han da har hatt det noen år...

Huff...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498076
Del på andre sider

Jeg ble testet for clamydia bare noen mnd etter at jeg og mannen min ble sammen, og den var da negativ. Og jeg har ikke hatt meg med noen andre siden vi ble sammen.

Jeg synes også det er veldig rart om mannen min har hatt det hele tiden, når jeg ikke har blitt smittet før nå. Og som kvinne tenker jeg det verste, at han har vært utro...

Legen min sa derimot at dette ikke nødvendigvis var tilfelle, siden noen kan gå med det i flere år, uten å vite om det... Ang smitte vet jeg ikke hvor lett det er å bli smittet. Men det kan jo sies at vi ikke har vært fryktelig aktive i sengen, om det skal ha noe å si...

Men jeg synes det hele er litt merkelig... Jeg håper bare at mannen min har holdt seg på matta...men det vil si at han da har hatt det noen år...

Huff...

Det stemmer at gutter (og jenter for den sags skyld...) kan gå med klamydia i mange år uten at man merker det, men hvis du testet deg etter at du og mannen din ble sammen - altså etter at dere hadde hatt sex noen måneder - så er det vel lite trolig at han isåfall ikke smittet deg da. Klamydia er trossalt noe av det som smitter lettest, og har man sex med en med klamydia så får man det nesten garantert.

Men man vet jo aldri, og det er selvsagt også en mulighet for at du ikke ble smittet av han de første månedene dere hadde sex, og så ble det senere, etter at du hadde testet deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498093
Del på andre sider

hmm, trodde man kunne være bærer av viruset i mange år jeg, uten at man fikk utbrudd, og siden du allerede har hatt det en gang, så ser jeg det ikke som så veldig usannsynelig at det kan være dettte som er tilfelle...

men man skal aldri utelukke utroskap, men jeg ville latt ham få ha tvilen til gode inntil noe annet er bevist...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498230
Del på andre sider

hmm, trodde man kunne være bærer av viruset i mange år jeg, uten at man fikk utbrudd, og siden du allerede har hatt det en gang, så ser jeg det ikke som så veldig usannsynelig at det kan være dettte som er tilfelle...

men man skal aldri utelukke utroskap, men jeg ville latt ham få ha tvilen til gode inntil noe annet er bevist...

Så hvis man engang har blitt smittet, men ikke har oppdaget det, så trenger man ikke nødvendigvis å smitte de man har sex med?

Og siden jeg har blitt smittet før, men fått kur mot det, og fjernet det, kan jeg da fortsatt smitte noen andre?

Jeg mener...hvordan kan jeg være 'bæreren' når jeg har fått det påvist at jeg ikke lenger har hatt det, etter første gangen for 3 år siden?

Vi får vel bare vente å se om mannen min tester positivt også.. så kanskje vi finner ut av det...

Men jeg vet ikke så mye om hvor lett det smitter, og evnt når det smitter, så jeg er blitt så temmelig usikker på alt nå...

det er jammen fint at det finnes noen med svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498390
Del på andre sider

Annonse

Så hvis man engang har blitt smittet, men ikke har oppdaget det, så trenger man ikke nødvendigvis å smitte de man har sex med?

Og siden jeg har blitt smittet før, men fått kur mot det, og fjernet det, kan jeg da fortsatt smitte noen andre?

Jeg mener...hvordan kan jeg være 'bæreren' når jeg har fått det påvist at jeg ikke lenger har hatt det, etter første gangen for 3 år siden?

Vi får vel bare vente å se om mannen min tester positivt også.. så kanskje vi finner ut av det...

Men jeg vet ikke så mye om hvor lett det smitter, og evnt når det smitter, så jeg er blitt så temmelig usikker på alt nå...

"Så hvis man engang har blitt smittet, men ikke har oppdaget det, så trenger man ikke nødvendigvis å smitte de man har sex med?"

Det stemmer. Man må ikke smitte den man har sex med, men siden klamydia smitter lett så er det veldig sannsynlig at du ville blitt smittet av han ved sex.

F.eks. mener vel Rune Rudberg at han er imun mot kjønnsykdommer, så alt er mulig :)

"Og siden jeg har blitt smittet før, men fått kur mot det, og fjernet det, kan jeg da fortsatt smitte noen andre? Jeg mener...hvordan kan jeg være 'bæreren' når jeg har fått det påvist at jeg ikke lenger har hatt det, etter første gangen for 3 år siden?"

Nei, du kan selvsagt ikke smitte noen når du ikke lenger har det, og spesielt du som tok en ny test som viste seg å være negativ, er lite trolig til å ha smittet han.

"Vi får vel bare vente å se om mannen min tester positivt også.. så kanskje vi finner ut av det..."

Det er rart hvis han ikke er smittet, men vi får vel håpe at han ikke er det, så er du i hvert fall safe i forhold til at han har vært utro. Hehe, men da vil vel han begynne å lure på hva du kan ha drevet med :)

"Men jeg vet ikke så mye om hvor lett det smitter, og evnt når det smitter, så jeg er blitt så temmelig usikker på alt nå..."

Det er vel den kjønnsykdommen som smitter lettest, og så høye tall som 1 av 3 har har i perioder klamydia rett nettopp fordi den smitter lett...

...så sant du ikke heter Rune Rudberg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498414
Del på andre sider

"Så hvis man engang har blitt smittet, men ikke har oppdaget det, så trenger man ikke nødvendigvis å smitte de man har sex med?"

Det stemmer. Man må ikke smitte den man har sex med, men siden klamydia smitter lett så er det veldig sannsynlig at du ville blitt smittet av han ved sex.

F.eks. mener vel Rune Rudberg at han er imun mot kjønnsykdommer, så alt er mulig :)

"Og siden jeg har blitt smittet før, men fått kur mot det, og fjernet det, kan jeg da fortsatt smitte noen andre? Jeg mener...hvordan kan jeg være 'bæreren' når jeg har fått det påvist at jeg ikke lenger har hatt det, etter første gangen for 3 år siden?"

Nei, du kan selvsagt ikke smitte noen når du ikke lenger har det, og spesielt du som tok en ny test som viste seg å være negativ, er lite trolig til å ha smittet han.

"Vi får vel bare vente å se om mannen min tester positivt også.. så kanskje vi finner ut av det..."

Det er rart hvis han ikke er smittet, men vi får vel håpe at han ikke er det, så er du i hvert fall safe i forhold til at han har vært utro. Hehe, men da vil vel han begynne å lure på hva du kan ha drevet med :)

"Men jeg vet ikke så mye om hvor lett det smitter, og evnt når det smitter, så jeg er blitt så temmelig usikker på alt nå..."

Det er vel den kjønnsykdommen som smitter lettest, og så høye tall som 1 av 3 har har i perioder klamydia rett nettopp fordi den smitter lett...

...så sant du ikke heter Rune Rudberg.

nå skal det vel være usagt hvilke sjukdommer R.R har eller ikke har... men en ting er sikkert, skulle han være smittet, så er det MANGE kvinner i dette land, og noen i sverige sku jeg tru, som sliter i dag...

ellers sliter vel den mannen nok med diverse barnebidrag:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498447
Del på andre sider

nå skal det vel være usagt hvilke sjukdommer R.R har eller ikke har... men en ting er sikkert, skulle han være smittet, så er det MANGE kvinner i dette land, og noen i sverige sku jeg tru, som sliter i dag...

ellers sliter vel den mannen nok med diverse barnebidrag:-)

Ja, og etter å ha feid over like mange bleifeite damer som Gene Simmons feide deilige damer, så skulle det vel bare mangle at han har noen unger rundt forbi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498458
Del på andre sider

Ja, og etter å ha feid over like mange bleifeite damer som Gene Simmons feide deilige damer, så skulle det vel bare mangle at han har noen unger rundt forbi.

hehe, du har et poeng...

er fortsatt misunnelig på Gene Simmons... skulle gjerne vært i hans sko i glansdagene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498514
Del på andre sider

å ja, de også, men minnene mann, tenk deg å ha sett så mye mus på nært hold, og som ikke har vært på bilde...

nei de minnene er nok ubetalelige :-)

Ja, den mannen har nok hatt mye mus, og helt sikkert mye mus på en gang.

Må være koselig med så mye mus...

...selv om noen tusen blir litt i overkant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498534
Del på andre sider

Annonse

Ja, den mannen har nok hatt mye mus, og helt sikkert mye mus på en gang.

Må være koselig med så mye mus...

...selv om noen tusen blir litt i overkant.

ryktene skal ha det til at han hadde en skikkelig orgie en gang, han alene som hane i kurven og 12-14 kvinnfolk... tror du ikke det hadde vært en opplevelse... og hvis det er noe hold i den historia, så ser jeg ikke bort i fra at det skjedde flere ganger, noe som kanskje også kan forklare antallet damer han har rukket å harve over :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498542
Del på andre sider

Gjest klamydia

Testa du deg etter kuren? De kurene er nemlig ikke alltid sikre og man bør teste etterpå også. Kanskje du har hatt det hele tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498547
Del på andre sider

ryktene skal ha det til at han hadde en skikkelig orgie en gang, han alene som hane i kurven og 12-14 kvinnfolk... tror du ikke det hadde vært en opplevelse... og hvis det er noe hold i den historia, så ser jeg ikke bort i fra at det skjedde flere ganger, noe som kanskje også kan forklare antallet damer han har rukket å harve over :-)

Jeg tror på slike historier. Det er vel ikke ulikt hva andre rockeartister har klart, og Kizz var vel å regne som guder for mange.

Så mange som han har pløyd over så er det vel også sannsylig at han ofte har tatt et dusin eller tre i slengen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498548
Del på andre sider

Jeg tror på slike historier. Det er vel ikke ulikt hva andre rockeartister har klart, og Kizz var vel å regne som guder for mange.

Så mange som han har pløyd over så er det vel også sannsylig at han ofte har tatt et dusin eller tre i slengen :)

hmm, lurer på om jeg skal lage et tribute band, lurer på om det vil være innbringende musemessig...

nei, jeg får trøste meg med thehun... kan jo slappe av lenge med det :-)

nå skal gamlefar legge seg og jr...

ha en fortsatt god vakt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498574
Del på andre sider

>>Mitt svar: Jo, det er nesten umulig å IKKE føre smitten videre - så sant dere ikke bruker kondom.

Og siden jeg har blitt smittet før, men fått kur mot det, og fjernet det, kan jeg da fortsatt smitte noen andre? Jeg mener...hvordan kan jeg være 'bæreren' når jeg har fått det påvist at jeg ikke lenger har hatt det, etter første gangen for 3 år siden?

>>Mitt svar: Hvis du har fått påvist at antibiotikakuren virket, jeg mener, testet deg om igjen etter ca 4 uker etter kur. Kan du ikke være smittebærer.

Klamydia er en microbe, dvs. en mellomting mellom bakterie og virus og ikke alle antibiotikakurer virker. Spørsmålet er da om du fikk riktig behandling, men det gjorde du vel, hvis du senere testet negativt og ikke har hatt noen ny partner før din nåværende.

>>Mitt svar: Du finner nok ut en hel del og er du ærlig med hva du har/ikke har gjort selv, kan du nesten med sikkerhet fastslå hva din nåværende har bedrevet.

>>Mitt svar: Det smitter ved vaginalt og analt samleie, men ikke ved kyss, da det er avhengig av levende vev for å overleve. Det overføres også fra mor til barn og du bør snarest få en kur for at ikke barnet skal, eller du skal få komplikasjoner.

Videre kan jeg si at symptomene på klamydia nesten ikke er merkbart for kvinner, men hos menn er det lettere å oppdage og plagene vil melde seg etter ca 5-10 dager. De kan få farget, tynn og melkelignenede utflod, samt svie når de tisser.

Klamydia smitter IKKE ved toalettbesøk,gjennom klær, sengetøy eller i bad/dusj. Så hvis han prøver å komme med noe sånt, for å lure deg, er det bare tull.

Hvis du har ditt på det tørre, tror jeg nesten du må gå utifra at din kjære har vært inni noe han ikke skulle ha vært.

Han kan jo ha hatt det i kroppen i mange år, men hvis du har testet deg etter at du ble sammen med han også før du nå ble gravid,og dengang ikke hadde klamydia, må han jo enten du eller han hatt sex med andre.

Håper jeg har forstått innlegget ditt riktig og svart sånn nogenlunde forståelig. Jeg er trøtt og ikke videre opplagt.

Hvis du har ditt på det tørre, finner du ut av dette ganske så greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-498608
Del på andre sider

Hva vil testen av mannen din egentlig bevise? Dersom dere har sex uten kondom kunne han jo fått det av deg.

Og de fleste som er utro bruker konsom, av logiske grunner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90622-clamydia/#findComment-500707
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...