Gå til innhold

Jeg sitter her og er rasende

Anbefalte innlegg

Gjest xantippa

Jeg er så rasende at det gjør meg vondt. Jeg har en venn som er yngre enn meg og vi er forskjellige på alle måter. Vi har kjent hverandre i noen måneder og det har vært frem og tilbake forhold. Vi har hatt andre spesielt han, men alltid kommet tilbake til hverandre. Jeg er skilt etter mange års ekteskap og ønsker ikke nytt ekteskap bare vennskap, han har noen ganger tenkt på mer. Han har sagt nå at han aksepterer det og vi har hatt det fint sammen i det siste, selvom vi ikke ser hverandre ofte (det passer meg bra). I går ringte jeg han og sa at jeg var alene, barna dratt til far, og jo han skulle komme bare treffe en venn først så skulle han ringe meg. Jeg har ikke hørt noe siden og sitter her og er helt rasende på han, men mest på meg selv. Vet at han ringer om en stund, beklager seg og sier at han ikke kan glemme meg (det har skjedd flere ganger). Dumme meg sier greit og så har vi en vanvittig deilig natt sammen. Synes jeg burde vært fornuftig og nektet å akseptere denne oppførselen, men han er bare så vanvittig tiltrekkende og god elsker. Han spurte veldig for noen dager siden om hva jeg følte for han og jeg vek litt unna for jeg er oppover ørene forelsket i han, men fornuften seirer. Han forstår ikke at jeg gjør aldersforskjellen til et problem og at jeg nekter å presentere han som kjæreste for barna mine som er i tenårene, de har møtt han som en bekjent eller en venn av meg. Ingenting er så destruktiv som denne redselen for å gjøre noe "galt", en veninne har sagt til meg flere ganger at dette er greit jeg er en voksen dame og kan ha de gledene jeg vil. Andre veninner er helt sjokkerte. Jeg er bare rasende fordi han ikke ringer og fordi jeg sitter her og fantaserer om alle damene, flere år yngre enn meg, som han er sammen med i kveld og var sammen med i går kveld. Jeg dum, ja det er jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90801-jeg-sitter-her-og-er-rasende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• kjerra1

18

• SierDuDet

7

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet ikke om det er "du som ikke lenger bør akseptere hans oppførsel", men omvendt. Du vil ikke presentere han for dine barn, greit nok, men han vil tydligvis noe mer. Kanskje han føler at du skammer deg over han? Han vet at du ikke vil noe mer med han, og likevel er du sjalu på at han er ute med andre, yngre, damer.

Du er forelsket i han. Han er tydligvis forelsket i deg (om jeg ikke forsto feil), men DU vil ikke ha han.

Ikke rart han roter med andre damer da, og du har jo ikke noe du skulle ha sagt, ei heller kan du forvente at han skal prioritere deg framfor andre venninner i helgene.

Det er dårlig av han å ikke ringe når han har sagt han skal gjøre det, men det er vel å regne som en bagatell i forhold til deg som bruker en fyr som er forelsket i deg, som en du kan knulle i ny og ne, men ikke noe mer.

Det at du også er forelsket i han er rimelig uinteressant i og med at du jo ikke vil ha han likevel.

Du bør kanskje bestemme deg for hva du vil...

Gjest xantippa

Jeg vet ikke om det er "du som ikke lenger bør akseptere hans oppførsel", men omvendt. Du vil ikke presentere han for dine barn, greit nok, men han vil tydligvis noe mer. Kanskje han føler at du skammer deg over han? Han vet at du ikke vil noe mer med han, og likevel er du sjalu på at han er ute med andre, yngre, damer.

Du er forelsket i han. Han er tydligvis forelsket i deg (om jeg ikke forsto feil), men DU vil ikke ha han.

Ikke rart han roter med andre damer da, og du har jo ikke noe du skulle ha sagt, ei heller kan du forvente at han skal prioritere deg framfor andre venninner i helgene.

Det er dårlig av han å ikke ringe når han har sagt han skal gjøre det, men det er vel å regne som en bagatell i forhold til deg som bruker en fyr som er forelsket i deg, som en du kan knulle i ny og ne, men ikke noe mer.

Det at du også er forelsket i han er rimelig uinteressant i og med at du jo ikke vil ha han likevel.

Du bør kanskje bestemme deg for hva du vil...

Hvor mye har det å si for den egoistiske oppførselen min at han er muslim?

Hvor mye har det å si at det er 16 års forskjell imellom oss? Hvis en tror på Gud så skapte han oss med seksten års mellomrom.

Det er godt mulig at det har mye å si for dere begge, men det er isåfall noe du burde vært klar over når du involverte deg med han.

Men dette har uansett ikke noe med saken å gjøre. Poenget er at du ikke har noe å være sur for.

Har du problemet med han så får du finne deg en på din egen alder.

Annonse

Gjest xantippa

Det er godt mulig at det har mye å si for dere begge, men det er isåfall noe du burde vært klar over når du involverte deg med han.

Men dette har uansett ikke noe med saken å gjøre. Poenget er at du ikke har noe å være sur for.

Har du problemet med han så får du finne deg en på din egen alder.

Hvor mye har det å si at han har ikke varig oppholdstillatelse i Norge og jeg vet ikke om han kommer til å bli. En venn av han skal gifte seg med en norsk jente, han har vært noen få måneder i Norge snakker ikke norsk og lite engelsk. Hun snakker bare norsk og drar nå til hjemlandet for å gifte seg med han, hun kunne vært min datter. Jeg skjelver ved tanken.

Jeg sa innledningsvis at jeg sitter her og er rasende PÅ MEG SELV. Jeg har grunn til å være sur.

Hvor mye har det å si at han har ikke varig oppholdstillatelse i Norge og jeg vet ikke om han kommer til å bli. En venn av han skal gifte seg med en norsk jente, han har vært noen få måneder i Norge snakker ikke norsk og lite engelsk. Hun snakker bare norsk og drar nå til hjemlandet for å gifte seg med han, hun kunne vært min datter. Jeg skjelver ved tanken.

Jeg sa innledningsvis at jeg sitter her og er rasende PÅ MEG SELV. Jeg har grunn til å være sur.

Du sa ikke at du var rasende på deg selv, du sa: "Jeg er så rasende at det gjør meg vondt"

Det du sier henger ikke på greip.

Gjest xantippa

Du sa ikke at du var rasende på deg selv, du sa: "Jeg er så rasende at det gjør meg vondt"

Det du sier henger ikke på greip.

"Jeg har ikke hørt noe siden og sitter her og er helt rasende på han, men mest på meg selv."

Jeg skrev ikke innlegget for å ha noe "hengende på greip". Jeg skrev ut min egen frustrasjon. Hvis jeg hadde skrevet alle fakta i første innlegget hadde reaksjonene blitt annerledes, det er logisk og naturlig.

Det er ikke uvanlig at menn blir tiltrukket av unge damer. Det er akseptert. Kvinner kan føle det samme. Når situsjonen er den jeg beskriver blir det vanskelig. Forelskelsen er der likevel, med alderen kommer fornuften og det er godt innimellom å slippe den for noen minutter. Det er bare så ubeskrivelig godt, så kommer fornuften og samvittigheten med dobbelt styrke etterpå.

"Jeg har ikke hørt noe siden og sitter her og er helt rasende på han, men mest på meg selv."

Jeg skrev ikke innlegget for å ha noe "hengende på greip". Jeg skrev ut min egen frustrasjon. Hvis jeg hadde skrevet alle fakta i første innlegget hadde reaksjonene blitt annerledes, det er logisk og naturlig.

Det er ikke uvanlig at menn blir tiltrukket av unge damer. Det er akseptert. Kvinner kan føle det samme. Når situsjonen er den jeg beskriver blir det vanskelig. Forelskelsen er der likevel, med alderen kommer fornuften og det er godt innimellom å slippe den for noen minutter. Det er bare så ubeskrivelig godt, så kommer fornuften og samvittigheten med dobbelt styrke etterpå.

Men hvorfor i helvete blander du guder, kompisen sin norskkunnskaper, en jente som kunne vært datteren din og som skal til ettellerannet fremmed land og gifte seg med en muslim, osv, inn i det her?

Gjest synseren

Hvor mye har det å si for den egoistiske oppførselen min at han er muslim?

Innse det - han er på jakt etter en som vil gifte seg med han så han kan bli i Norge. Når vielsesattesten er i orden starter helvete. Og - han vil stadig være på jakt etter unge jenter. Det er bare erfaringen blandt disse innvandrerne som tilsier at en eldre kvinne er lettere å lokke i ekteskapsfellen.

Kvitt deg med han!

Dette er vanlig, dessverre. De fleste forhold med muslimsk mann og norsk kvinne går i dass, av åpenbare grunner. Ikke alle, men de fleste.

Mange er desperate etter å få giftet seg for å sikre permanent opphold. Dette skaper mange ugreie forhold

*gjesp*

Ny sjanse til å spy ut noen fordommer, Grip?

Du skriver: "De fleste forhold med muslimsk mann og norsk kvinne går i dass"

De aller fleste forhold "går i dass" uansett, så det du nevner her er like irrelevant som dine andre tråder i dag.

Hatt en dårlig natt? Eller bare behov for å kaste dritt?

Med vennlig hilsen

Annonse

Innse det - han er på jakt etter en som vil gifte seg med han så han kan bli i Norge. Når vielsesattesten er i orden starter helvete. Og - han vil stadig være på jakt etter unge jenter. Det er bare erfaringen blandt disse innvandrerne som tilsier at en eldre kvinne er lettere å lokke i ekteskapsfellen.

Kvitt deg med han!

*ler*

Det stod at han er muslim, og ikke at han har behov for oppholdstillatelse!

Med vennlig hilsen

*ler*

Det står faktisk at han ikke har permanent oppholdstilatelse litt lenger ned her!

Med vennlig hilsen

Kjerra1

Hei,

Javel, og hva så?

Mener du at alle utlendinger som gifter seg med nordmenn gjør det kun pga oppholdstillatelse?

Er nordmenn virkelig så "fæle" at oppholdstillatelse er den eneste årsaken til å gifte seg med oss?

*tenk deg om*

Med vennlig hilsen

Hei,

Javel, og hva så?

Mener du at alle utlendinger som gifter seg med nordmenn gjør det kun pga oppholdstillatelse?

Er nordmenn virkelig så "fæle" at oppholdstillatelse er den eneste årsaken til å gifte seg med oss?

*tenk deg om*

Med vennlig hilsen

*tenker meg om*

Kan vel ikke se at jeg ytret noe om at alle nordmenn er så "fæle"? *ser helst at du ikke legger ord i min munn*

Jeg bare opplyste om noe som du tydeligvis ikke visste...

Ingen grunn til å hisse seg opp er det vel?

På et generelt grunnlag så må det vel kunne sies at noen (jeg sier ikke alle) ser muligheten til å få permanent oppholdstilatelse gjennom ekteskap med en norsk kvinne.

Om det er tilfelle i denne saken kan jeg ikke uttale meg om og jeg ser heller ingen grunn til å "mistenke" denne mannen for det.

Med vennlig hilsen

*gjesp*

Ny sjanse til å spy ut noen fordommer, Grip?

Du skriver: "De fleste forhold med muslimsk mann og norsk kvinne går i dass"

De aller fleste forhold "går i dass" uansett, så det du nevner her er like irrelevant som dine andre tråder i dag.

Hatt en dårlig natt? Eller bare behov for å kaste dritt?

Med vennlig hilsen

Det er jo et faktum at forhold hvor partene kommer fra svært ulike kulturer, innebærer spesielle utfordringer.

Dette er ikke fordommer, men fakta. Jeg synes det er du som avdekker fordommer, når du benekter slike åpenbare fakta.

Det er jo et faktum at forhold hvor partene kommer fra svært ulike kulturer, innebærer spesielle utfordringer.

Dette er ikke fordommer, men fakta. Jeg synes det er du som avdekker fordommer, når du benekter slike åpenbare fakta.

Hei,

"Kulturforskjellene" kan like gjerne oppstå mellom en kristen og en ateist, eller mellom to kristne med forskjellig syn, eller mellom to med forskjellige politiske standpunkt.

Ja, jeg avdekker dine fordommer, men det har jeg gjort så mange ganger nå at du snart burde kunne se dine egne fordommer selv.

Med vennlig hilsen

Hei,

"Kulturforskjellene" kan like gjerne oppstå mellom en kristen og en ateist, eller mellom to kristne med forskjellig syn, eller mellom to med forskjellige politiske standpunkt.

Ja, jeg avdekker dine fordommer, men det har jeg gjort så mange ganger nå at du snart burde kunne se dine egne fordommer selv.

Med vennlig hilsen

Krisesentrene er full av beviser på de problemer muslimsk kvinnesyn fører til i det norske samfunn.

Du kan jo fortelle om fordommer til alle dem som føler problemene på kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...