Gå til innhold

Jeg sitter her og er rasende

Anbefalte innlegg

Gjest xantippa

Men hvorfor i helvete blander du guder, kompisen sin norskkunnskaper, en jente som kunne vært datteren din og som skal til ettellerannet fremmed land og gifte seg med en muslim, osv, inn i det her?

Fordi det er en viktig del i relasjonene mellom oss. Fordi jeg har lest innlegg her før om lignende hvor det var en annen låt i pipa, hvor blant annet du hadde meget bestemte meninger om damer som meg. Du har selv spurt "hvor finner dere disse mennene, går dere inn i asylmotakene", "hvor naiv går det an å bli" osv.

Vi traff hverandre på helt naturlig måte, forelsket oss og har vært forelsket i noen måneder. Forutsetningene og forventningene er bare så ubeskrivelig forskjellige.

Ingen har ført noen bak lyset, begge har hatt glede av forholdet. Jeg har hjulpet han mye og han meg i tillegg til at vi har det fantastisk sammen.

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• kjerra1

18

• SierDuDet

7

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Fordi det er en viktig del i relasjonene mellom oss. Fordi jeg har lest innlegg her før om lignende hvor det var en annen låt i pipa, hvor blant annet du hadde meget bestemte meninger om damer som meg. Du har selv spurt "hvor finner dere disse mennene, går dere inn i asylmotakene", "hvor naiv går det an å bli" osv.

Vi traff hverandre på helt naturlig måte, forelsket oss og har vært forelsket i noen måneder. Forutsetningene og forventningene er bare så ubeskrivelig forskjellige.

Ingen har ført noen bak lyset, begge har hatt glede av forholdet. Jeg har hjulpet han mye og han meg i tillegg til at vi har det fantastisk sammen.

Bare et lite spørsmål?

Hvis det er slik at dere er forelsket og har det godt sammen...

Hvorfor roter dere med andre?

Hvorfor konsentrerer dere dere ikke om hverandre og forholdet?

Jeg uttaler meg bare ut fra egne erfaringer og må si at om jeg har vært forelsket i noen og følt at dette er virkelig noe jeg ønsker så har jeg da ikke "rotet rundt" med en del andre samtidig!

Gjest xantippa

Hei,

"Kulturforskjellene" kan like gjerne oppstå mellom en kristen og en ateist, eller mellom to kristne med forskjellig syn, eller mellom to med forskjellige politiske standpunkt.

Ja, jeg avdekker dine fordommer, men det har jeg gjort så mange ganger nå at du snart burde kunne se dine egne fordommer selv.

Med vennlig hilsen

Jeg har tilbakelagt et langt ekteskap med en som hadde nøyaktig samme kulturelle og religiøse bakgrunn som meg. Vi var unge og naive, giftet oss og fikk barn og holdt sammen fordi det ble forventet. Det røyk til slutt, holdt ikke. Dette er vanlig i dagens samfunn. Det er også nødt til å bli vanlig i dagens norske samfunn å møte muslimske menn dersom de strømmer inn i landet og kvinnene sitter hjemme. Det har skjedd i alle tidsepoker og alle samfunn at når grupper med menn kommer så møter de landets kvinner og tiltrekkelse og forelskelse oppstår. Det har ofte vært problematisk før. Det å ikke ha samme erfaringsbakgrunn selvom språket er noenlunde gir problemer. Hvilken assosiasjoner får en fremmed når en norsk dame sier "jeg skal på hytta i helgen". Han kan bli forklart hva en hytte er, men han ser ikke det for seg. Erfaringen mangler.

Til aldersforskjellen så er det ikke noe uvanlig også. Riktignok uvanligere den veien at jeg er eldre, men kvinner kan bli tiltrukket av unge menn. Det har noe med ungdom, virilitet osv. å gjøre. Noe med savn etter noe som aldri kommer tilbake. Jeg har hatt opplevelsen og erfaringen av både alders- og kulturforskjeller nå. En erfaring som har vært positiv, men den har gitt meg mange frustrasjoner. De kan være verdifulle, og bl.a. har jeg nå dypere forståelse for det som skjer i sånne forhold. Jeg ser mange nyanser som jeg ikke hadde sett før.

Gjest xantippa

Bare et lite spørsmål?

Hvis det er slik at dere er forelsket og har det godt sammen...

Hvorfor roter dere med andre?

Hvorfor konsentrerer dere dere ikke om hverandre og forholdet?

Jeg uttaler meg bare ut fra egne erfaringer og må si at om jeg har vært forelsket i noen og følt at dette er virkelig noe jeg ønsker så har jeg da ikke "rotet rundt" med en del andre samtidig!

Vi har gjort det slutt innimellom og i en desperasjon har jeg gått og møtt menn i "min egen alder" som noen sa, for å prøve å glemme han. Glemme et forhold som aldri kan bli til noe. Jeg kan anta at han prøver det også, jeg har ikke problemer med å forstå at han leter etter noe i den ensomheten som er nødt til å oppstå når han kommer alene til et fremmed land. Fornuften forstår det, men følelsene river og sliter i meg.

Krisesentrene er full av beviser på de problemer muslimsk kvinnesyn fører til i det norske samfunn.

Du kan jo fortelle om fordommer til alle dem som føler problemene på kroppen.

*enda et selvmål fra deg*

Ifølge krisesenterene er de nemlig fulle av kvinner mishandlet av norske menn....

Men ikke la fakta plage deg, Grip. Det har det aldri gjort før.

Med vennlig hilsen

Vi har gjort det slutt innimellom og i en desperasjon har jeg gått og møtt menn i "min egen alder" som noen sa, for å prøve å glemme han. Glemme et forhold som aldri kan bli til noe. Jeg kan anta at han prøver det også, jeg har ikke problemer med å forstå at han leter etter noe i den ensomheten som er nødt til å oppstå når han kommer alene til et fremmed land. Fornuften forstår det, men følelsene river og sliter i meg.

Forstår forsåvidt dette med å "komme over" et umulig forhold.

Bare stusset litt på dette du skriver om at dere er forelsket i hverandre og har det veldig bra sammen. Og allikevel søker ut mot andre.

På meg virker det som om dere ikke egentlig har avklart hva slags forhold dere ønsker?

Mulig jeg tar fullstendig feil her....

Man må jo ta stilling til om dette er noe man ønsker å fortsette eller ikke.

Er det IKKE det så må man jo "bare" forsøke å holde seg unna hverandre...(vet det ikke er lett...)

Annonse

Gjest Kommuneslask

Ifølge krisesenterene er de nemlig fulle av kvinner mishandlet av norske menn....

Med vennlig hilsen

Krisesentra er fulle av utenlandske kvinner, der i Norge hvor disse er konsentrert. Altså Søndre Nordstrand og Oslo sentrum øst. Et par av dem har utelukkende utenlandske ukevis a gangen. De er jevnt over ovverepresentert i forhold til andelen i området.

Med vennlig hilsen

"Ifølge krisesenterene er de nemlig fulle av kvinner mishandlet av norske menn...."

Jeg ser jo at norske medier som rapporterer at kvinner havner på krisesentra grunnet mishandling av fremmedkulturelle , kun driver med propaganda.

Gjest xantippa

Forstår forsåvidt dette med å "komme over" et umulig forhold.

Bare stusset litt på dette du skriver om at dere er forelsket i hverandre og har det veldig bra sammen. Og allikevel søker ut mot andre.

På meg virker det som om dere ikke egentlig har avklart hva slags forhold dere ønsker?

Mulig jeg tar fullstendig feil her....

Man må jo ta stilling til om dette er noe man ønsker å fortsette eller ikke.

Er det IKKE det så må man jo "bare" forsøke å holde seg unna hverandre...(vet det ikke er lett...)

"Man må jo ta stilling til om dette er noe man ønsker å fortsette eller ikke. Er det IKKE det så må man jo "bare" forsøke å holde seg unna hverandre...(vet det ikke er lett...)"

Det er jo dette som er kjernen i problemet. Synes egentlig ikke at det er vanskelig å forstå det utenifra. Å motstå fristelser har alltid vært vanskelig for menneskene. Vet egentlig ikke heller om det er noe galt med å ha et forhold som bare er her og nå. Problemene oppstår når forventningene og forståelsen av forholdet er så kulturelt forskjellig.

"Ifølge krisesenterene er de nemlig fulle av kvinner mishandlet av norske menn...."

Jeg ser jo at norske medier som rapporterer at kvinner havner på krisesentra grunnet mishandling av fremmedkulturelle , kun driver med propaganda.

så ta en tur å se selv da..... ikke tvil om hvem det er flest av sørpå....

Krisesentra er fulle av utenlandske kvinner, der i Norge hvor disse er konsentrert. Altså Søndre Nordstrand og Oslo sentrum øst. Et par av dem har utelukkende utenlandske ukevis a gangen. De er jevnt over ovverepresentert i forhold til andelen i området.

Joda - men ifølge Krisesenterene har disse hovedsakelig *norske* menn.

Uansett er dette en totalt avsporing av debatten - hun er ikke sammen med "gjennomsnittsmannen" (enten nordmann eller muslim), men et individ.

Med vennlig hilsen

"Man må jo ta stilling til om dette er noe man ønsker å fortsette eller ikke. Er det IKKE det så må man jo "bare" forsøke å holde seg unna hverandre...(vet det ikke er lett...)"

Det er jo dette som er kjernen i problemet. Synes egentlig ikke at det er vanskelig å forstå det utenifra. Å motstå fristelser har alltid vært vanskelig for menneskene. Vet egentlig ikke heller om det er noe galt med å ha et forhold som bare er her og nå. Problemene oppstår når forventningene og forståelsen av forholdet er så kulturelt forskjellig.

Det er jeg enig med deg i.

Ikke noe problem å ha et forhold som kun er "her og nå".

MEN det krever at begge parter er innstilt på AKKURAT det...og ikke ønsker mer.

Ønsker den ene mer enn den andre så vil det alltid bli et problem..

Nei, Krisesenterene rapporterer at *kvinnene* er fremmedkulturelle, og hovedsakelig mishandlet av norske menn.

For å få dette bekreftet kan du ringe Tove Smaadahl ved Krisesentersekretariatet i Oslo.

Annonse

Gjest Kommuneslask

Uansett er dette en totalt avsporing av debatten - hun er ikke sammen med "gjennomsnittsmannen" (enten nordmann eller muslim), men et individ.

Med vennlig hilsen

Du blander sammen ting.

Som jeg skrev: Det spørs hvor i landet og hvor i byen det senteret ligger.

Gjest Sørgelig at Sør er så naiv

Med vennlig hilsen

Krisesentere er ovesvømmet av muslimske kvinner min kjære Sør, som rømmer fra vodelige ektemenn. Og det er anslagsvis 10% muslimer her i Norge, alikevel er det flest innvandrerkvinner som oppsøker krisesenter.

Og hvorfor tror du det?

Du er så antirasist at det er helt smakløst. Benekter alle faktum.

Det er på grunn av deg og dine likesinnede at innvandring har tatt helt av. Eller asylsøkere da, og familiegjenforening om du vil.

Overforsvømmelse kaller jeg det.

Med vennlig hilsen

Hun er sammen med et individ.

Og dette individet er muslim...

Han kan vel kanskje være en gjennomsnittlig muslim?

Gjest Kommuneslask

Nei, Krisesenterene rapporterer at *kvinnene* er fremmedkulturelle, og hovedsakelig mishandlet av norske menn.

For å få dette bekreftet kan du ringe Tove Smaadahl ved Krisesentersekretariatet i Oslo.

En avis tar inn 500 artikler om den dama og de andre tar ikke inn noen. Det er en grunn til det, skjønner du.

Gjest ikke undertegnet

*ler*

Det stod at han er muslim, og ikke at han har behov for oppholdstillatelse!

Med vennlig hilsen

Hvis du ikke har noe å si, kan du ikke da bare la være???

Du skriver så tåpelig at jeg får vondt i hue av å lese innlegga dine.

Si meg du heter vel ikke tilfeldigvis Lena Larsen??

Gjest xantippa

Det er jeg enig med deg i.

Ikke noe problem å ha et forhold som kun er "her og nå".

MEN det krever at begge parter er innstilt på AKKURAT det...og ikke ønsker mer.

Ønsker den ene mer enn den andre så vil det alltid bli et problem..

Han har helt andre forutsetninger og ønsker i utgangspunktet mer. Jeg ønsker vel egentlig det også rent følelsesmessig, men det er bare umulig. Det er denne konflikten mellom følelser og fornuft som er problemet for begge to og det er ikke alltid at vi står på samme sted. F.eks. som denne helgen hvor følelsene er sterkere enn fornuften og jeg går og venter på han og vil at han skal komme,når han motsatt har egentlig tenkt seg det men går heller på byen og tviler.

Hun er sammen med et individ.

Og dette individet er muslim...

Han kan vel kanskje være en gjennomsnittlig muslim?

Det som teller er selvsagt hvordan HAN (som individ) er, og ikke hvordan du påstår at"alle de andre" (som utgjør et gjennomsnitt) er....

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...