Gå til innhold

Samboer sier han har vært utro...

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg naiv?

I går kom min samboer og sa at kvelden før hadde han endt opp på fanget til en kollega og kysset og småklint litt. Han angret bittert og var svært fortvilt. Han sa han hadde verdens dårligste undskyldning: alkohol.

Han drikker aldri ellers. Vi har 2 barn og er svært lykkelige sammen. Han er dønn gjennom ærlig - derfor også fortalte om dette.

Hvordan reagerer man?

Jeg gråt ikke først, ble ikke sint, men spurte endel direkte spørsmål: la HAN noe mer i det, la HUN noe mer i det, hadde han pratet med henne etterpå, hva tenkte han videre osv. Etterpå gråt jeg. Kjente en klump i magen. Ble skremt. HVilken garanti har jeg for at dette ikke skjer igjen...

Vi kommer til å fortsette som før. Jeg stoler på at det aldri skjer igjen.

Er jeg naiv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91068-samboer-sier-han-har-v%C3%A6rt-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen fasit på en slik situasjon, det kommer helt an på deres forhold og dine følelser angående hans oppriktighet. Dersom du tror ham når han sier at det betydde ingenting, det var bare tull som han angrer 100 % på og det kommer aldri til å skje igjen - ja, så kan det hende det er best å gi ham en sjanse.

Men faren i en sånn situasjon er at DU kan komme til å bruke dette mot ham siden. At det kommer opp igjen til overflaten når dere krangler om andre ting, også slenger du mot ham f.eks. "jammen du kan jo bare holde kjeft, for du var jo utro!"

Det er lett for...

Så dersom du har bestemt deg for å tilgi ham må du huske at det også innebærer at det glemmes for godt...

Jeg kan ikke skjønne at det er nødvendig å lage ett helvetes oppstyr av dette i tilfelle, når det ikke var mer som har skjedd.

Snakk om det og få det ut av systemet, de fleste ville ikke si det en gang, både fordi det omtrent ikke har skjedd noe som helst og fordi man ikke ønsker bråk ut av så lite.

Så du skal sette pris på at han sa det, det må bety at han angrer.Si klart i fra at du ikke vil at dette skal skje pånytt og legg så hele saken på "hylla".

Gjest Uten signatur i dag...

Hei!

Jeg har stått på den siden samboeren din gjør nå.

Jeg var i en periode hvor jeg trengte en slags bekreftelse på at det forholdet jeg var i var det riktige for meg å bli i.

Jeg klina og "smårotet" litt med en kollega etter lønningspilsen.

Dette er noen måneder siden nå. og jeg har ikke sagt noe til min samboer, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Poenget mitt er at jeg angrer noe helt ubeskrivelig, jeg kommer aldri til å tilgi meg sjøl for det jeg gjorde.

Det fikk meg til å innse at jeg faktisk elsker samboeren min så vanvittig høyt, og jeg kommer ALDRI til å gjøre noe lignende igjen.

Poenget mitt er: Jeg tror ikke samboeren din kommer til å gjøre noe sånt igjen.

Annonse

hadde det vært min mann hadde jeg også fortsatt forholdet fordi jeg elsker ham. men jeg hadde blitt utrolig såret og lei meg!! vet egentlig ikke hvordan jeg hadde reagert, siden det er så fjernt... det at han er ærlig er bra, men du må bli nervæs om han skal drikke igjen uten deg... håper det går bra med deg og dere, ikke slå opp i alle fall. men det må være hardt å vite hva han har gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...