Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Kan NOEN fortelle meg HVORDAN psoriasis ER når man har det i underlivet? Har man da utflod eller noe hvitt belegg,kladdete innvendig? Jeg har i mange år slitt med sopp i underlivet.Og ellers en alvorlig revmatisk diagnose, så mye kortisonbruk o.l.har ikke hjulpet meg med sopp problemet akkurat. Men idag var jeg hos gynekolog forde jeg trodde jeg hadde sopp p.g.a svie,kløe, åpne sår,nedentil og rundt endetarmen.Inne i kjønnsleppene er der masse hvitt belegg med kladder. Legen sa at det var IKKE candidasopp, gav meg DERMOVAT 0,05%krem å tok masse prøver som skulle dyrkes. Hva ser legen når prøvene "dyrkes"? Hvorfor gjør legen det? HVA KAN DETTE VÆRE? Psoriasis virker DET slik? Der er mye psoriasis i familien å vet at en slektning av meg hadde det slik nedentil på grunn av psoriasisen. Men HVA er det OM DET IKKE ER PSORIASIS og IKKE SOPP??? Jeg har blitt testet for kjønnsykdommer for ikke så lenge siden å hadde ikke noe slikt. HJELP meg...VÆR SÅ SNILL Å SVAR. KAN man starte med psoriasis på denne måten? Mulig jeg har det ellers også men da i såfall inne i leddene ikke på huden.,Jeg vil være deg evig takknemlig om du kan svare meg. Noen som HAR psoriasis kan kanskje også svare meg? Ellers ALLE som har noe å bidra med sier jeg TUSEN TAKK TIL. - ikke undertegnet - ikke undertegnet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 tror jeg svarte på dette for litt siden? Ja det kan godt være psoriasis. Jeg fikk det først i underlivet for kanskje 9 år siden, og jeg har av og til littegranne på hender og knær. Jeg overlever, og det ikke noe farlig. Husk psoriasis er ikke noe som smittes. Det ligger latent hos noen (arvelig), og kan utløses av feks stress. Jeg merker er det perioder jeg er litt nede av stress og mas får jeg mere psoriasis. Verden går ikke under lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/#findComment-501785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Se om ikke dette hjelper...? Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Et par spørsmål; De kladdene du beskriver, kan de gnis vekk/vaskes vekk, evt. tørkes vekk med dopapiret? Hvis svaret er ja, så er det ikke sopp, men "ost". Menn får det under forhuden, men kvinner får det også mellom kjønnsleppene pga manglende vask og skylling med rikelig vann (i dusjen). Det er ikke akkurat pga dårlig hygiene, for noen får det fortere enn andre. Men en god dusj en gang pr dag burde holde problemet unna for de fleste. Går det mer enn et døgn mellom hver underlivsvask i rennende vann for deg? Hva bruker du når du vasker deg nedentil? Pass på å bruke mild og riktig type såpe. Og bruk såpe, ikke bare vann, for vann alene fjerner ikke det fettet (de gulhvite kladdene du beskriver) som dannes der nede. Kjønnsleppenes slimhinner er fulle av fete talgkjertler. Vasker du deg med spesiell såpe for underlivet, som f.eks. Asan eller Lactacyd? Hvis ikke, kjøpes det på de fleste dagligvarebutikker.Finnes i hyllene blant andre hygienartikler og såper. I dusjen bruker du hånden, heller en raus kladd med en av disse to flytende såpene oppi, og vasker deg ordentlig nedentil. Bruk fingrene og hånden og vask godt innimellom alle hudfolder. Så spyler du GODT med hånddusjen etterpå, og passer igjen på å bruke fingrene slik at kjønnsleppene skilles og vannspruten kommer ordentlig til i alle kriker og kroker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/#findComment-502267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Et par spørsmål; De kladdene du beskriver, kan de gnis vekk/vaskes vekk, evt. tørkes vekk med dopapiret? Hvis svaret er ja, så er det ikke sopp, men "ost". Menn får det under forhuden, men kvinner får det også mellom kjønnsleppene pga manglende vask og skylling med rikelig vann (i dusjen). Det er ikke akkurat pga dårlig hygiene, for noen får det fortere enn andre. Men en god dusj en gang pr dag burde holde problemet unna for de fleste. Går det mer enn et døgn mellom hver underlivsvask i rennende vann for deg? Hva bruker du når du vasker deg nedentil? Pass på å bruke mild og riktig type såpe. Og bruk såpe, ikke bare vann, for vann alene fjerner ikke det fettet (de gulhvite kladdene du beskriver) som dannes der nede. Kjønnsleppenes slimhinner er fulle av fete talgkjertler. Vasker du deg med spesiell såpe for underlivet, som f.eks. Asan eller Lactacyd? Hvis ikke, kjøpes det på de fleste dagligvarebutikker.Finnes i hyllene blant andre hygienartikler og såper. I dusjen bruker du hånden, heller en raus kladd med en av disse to flytende såpene oppi, og vasker deg ordentlig nedentil. Bruk fingrene og hånden og vask godt innimellom alle hudfolder. Så spyler du GODT med hånddusjen etterpå, og passer igjen på å bruke fingrene slik at kjønnsleppene skilles og vannspruten kommer ordentlig til i alle kriker og kroker. Jeg bruker hånddusjen to ganger daglig, så det er IKKE der det ligger. Det kan ikke gnies av belegget. Takk for svar, men hygienen min er der IKKE noe å si på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/#findComment-502360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 tror jeg svarte på dette for litt siden? Ja det kan godt være psoriasis. Jeg fikk det først i underlivet for kanskje 9 år siden, og jeg har av og til littegranne på hender og knær. Jeg overlever, og det ikke noe farlig. Husk psoriasis er ikke noe som smittes. Det ligger latent hos noen (arvelig), og kan utløses av feks stress. Jeg merker er det perioder jeg er litt nede av stress og mas får jeg mere psoriasis. Verden går ikke under lykke til Takk, jeg vet det. men er bare så usikker. Har vært gjennom en psykisk stressperiode, kanskje det utløste dette. Takk igjen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/#findComment-502365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. januar 2003 Del Skrevet 28. januar 2003 Takk, jeg vet det. men er bare så usikker. Har vært gjennom en psykisk stressperiode, kanskje det utløste dette. Takk igjen:-) ok:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91103-kj%C3%B8nnsykdom-ellerhva-er-dette/#findComment-502376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.