Gjest lurer endel Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei! Lurte på hvordan dere som har opptill 5 og 6 forsøk gjør dette? Trodde det var en pakke på 3 forsøk for kr 15.000,- for med. og kr 3000,- for behandling. Hvordan har det seg da at man kan overskride dette??? En annen ting jeg også lurte på er, om et forsøk blir avbrutt pga overstimulans, eller forsøket ikke blir fullbyrdet pga manglende befruktning, blir dette fremdeles regnet som et forsøk, eller får man muligheten til å gjenta det?? Tusen takk for svar Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91254-1-2-3-4-5-6-fors%C3%B8khow/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er mange måter å komme opp i sånne antall på - det finnes i prinsippet ingen grenser for hvor mange forsøk en kan gjennomføre dersom en betaler dem selv. "Pakken" på 3 forsøk med egenandel på til sammen 18 000,- er det du får tilbud om i det offentlige, men om du betaler full pris for behandling og medisiner kan du godt gjennomføre mange flere forsøk på private klinikker i inn- eller utland. Det vanligste er kanskje at en får de 3 "tilmålte" forsøkene hos det offentlige, og at en i tillegg tar noen private. I det gamle systemet var det egentlig en øvre grense på 3 forsøk på det offentliges regning, men i noen tilfeller fikk folk flere, dersom legene mente sjansen for å lykkes var spesielt høy. Dvs at noen fikk inntil 4 forsøk . I tillegg er det sånn at 3-pakken i det offentlige er et nytt system, og i overgangen mellom nytt og gammelt regelverk kan det finnes en del som har gjennomført noen offentlige (nesten gratis) forsøk fra før, men som pga overgangen til nytt system får opp til 3 nye forsøk for egenandelen på 18 000,- Og så er det sånn at dersom du har hatt offentlig forsøk før og dette har ført til barn, kan du få 3 nye (søskenforsøk) for egenandelen på 18 000,- kroner. Når det gjelder det andre spørsmålet ditt; tror jeg at det offentlige ikke regner det som et helt forsøk dersom det ikke tilbakeføres befruktede egg. Men jeg vet ikke helt hvordan dette er i det private, og jeg vet ikke sikkert i det offentlige heller; særlig ikke med det nye systemet. Håper du ble litt klokere av dette!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91254-1-2-3-4-5-6-fors%C3%B8khow/#findComment-502979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest betina Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det er mange måter å komme opp i sånne antall på - det finnes i prinsippet ingen grenser for hvor mange forsøk en kan gjennomføre dersom en betaler dem selv. "Pakken" på 3 forsøk med egenandel på til sammen 18 000,- er det du får tilbud om i det offentlige, men om du betaler full pris for behandling og medisiner kan du godt gjennomføre mange flere forsøk på private klinikker i inn- eller utland. Det vanligste er kanskje at en får de 3 "tilmålte" forsøkene hos det offentlige, og at en i tillegg tar noen private. I det gamle systemet var det egentlig en øvre grense på 3 forsøk på det offentliges regning, men i noen tilfeller fikk folk flere, dersom legene mente sjansen for å lykkes var spesielt høy. Dvs at noen fikk inntil 4 forsøk . I tillegg er det sånn at 3-pakken i det offentlige er et nytt system, og i overgangen mellom nytt og gammelt regelverk kan det finnes en del som har gjennomført noen offentlige (nesten gratis) forsøk fra før, men som pga overgangen til nytt system får opp til 3 nye forsøk for egenandelen på 18 000,- Og så er det sånn at dersom du har hatt offentlig forsøk før og dette har ført til barn, kan du få 3 nye (søskenforsøk) for egenandelen på 18 000,- kroner. Når det gjelder det andre spørsmålet ditt; tror jeg at det offentlige ikke regner det som et helt forsøk dersom det ikke tilbakeføres befruktede egg. Men jeg vet ikke helt hvordan dette er i det private, og jeg vet ikke sikkert i det offentlige heller; særlig ikke med det nye systemet. Håper du ble litt klokere av dette!!! Hei Vil bare komme med en tilleggsinfo: Ved Røde Kors (og jeg antar de andre private også) er det slik at prisen reduseres om det ikke blir tilbakesetting. Vi opplevde dette i fjor vår og fikk refundert 11.000,-. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91254-1-2-3-4-5-6-fors%C3%B8khow/#findComment-503424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amh1365380428 Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei. Vi held på med første forsøk enda sjølv om har satt inn egg for andre gong no nettopp. Den aller fyrste gongen vi var til tr.heim vart vi sent heim pga.cyster, vi kunne ikkje gjennomføre eit forsøk. Den andre gongen fekk vi befrukta 10 egg og vi satte inn to. Dei andre 8 egga vart nedfryst. No nettopp har vi satt inn 2 fine egg av dei i "frysern" og vi ventar spent på resultatet. Dersom dette mislykkast også har vi forsatt fem egg til som vi kan sette inn dersom dei overlever opptininga. Alt dette vert rekna under forsøk nummer en. Ergo kan vi ha mange "forsøk" i et. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91254-1-2-3-4-5-6-fors%C3%B8khow/#findComment-504331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.