Gå til innhold

Pergotime? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke72

Nå har vi prøvd å bli gravide i 1 år, men uten noe lykketreff...

Hadde kobberspiral i 3 år - inntil jeg fikk den fjernet for 1 år siden. Legen ville (for 4 år siden) ikke gi meg P-piller pga. mulig fare for blodpropp etter en operasjon, derfor ville hun sette inn en slik spiral - selv om jeg aldri hadde vært gravid. Kan dette ha vært skadelig for meg? Jeg hadde store menssmerter da den satt inne.

Har alltid hatt regelmessig mens (28 d.), og jeg har eggløsning. Dette vet jeg fordi jeg har tatt en del EL-tester. Mensen har blitt mer brunlig etter at jeg fjernet spiralen. Noen som har en forklaring på det?

Min mann fikk et barn med en annen kvinne (gravid på første forsøk) for 5 år siden, så jeg regner ikke med at feilen ligger hos ham?! Men han skal likevel til utredning i neste måned. Jeg har nylig vært hos spes. gyn. og sjekket meg, og alt så veldig bra ut. Tok bl.a. UL, men foreløpig ikke røntgen av egglederne. Ellers så er vi to friske og sunne 30-åringer.

Det jeg nå lurer på er om jeg kan ta en Pergotime-kur? Min venninne fikk dette av sin lege, til tross for at hun hadde eggløsning og regelmessig mens, men problemer med å bli gravid... Hun ble gravid på første forsøk da hun tok denne kuren.

Jeg har fått 1 kur av henne - er det skadelig for meg å ta denne? Jeg bør sikkert rådføre meg med legen min, men spør likevel her i tilfelle noen har et fornuftig svar.

Hilsen håpefull

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91276-pergotime-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tror ikke at det skulle skade verken det ene eller det andre om du startet på kuren ved neste menstruasjon! Vet om flere som har gjort det, og det har resultert i graviditet, men uansett så skader det jo ikke å høre med gynekologen din. Det er nemlig ikke et preperat som jeg tror fastleger skriver ut!

Selv har jeg brukt utallig kurer, og fått foreskrevet resept på 4 kurer. Da startet jeg bare opp selv når tidspunktet var inne for å starte! Tror jeg tok 2 tbl i 5 dager fra en eller annen dag i syklusen...husker ikke helt!

Håper det går bra for dere!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91276-pergotime-litt-langt/#findComment-502975
Del på andre sider

Hei!

Tror ikke at det skulle skade verken det ene eller det andre om du startet på kuren ved neste menstruasjon! Vet om flere som har gjort det, og det har resultert i graviditet, men uansett så skader det jo ikke å høre med gynekologen din. Det er nemlig ikke et preperat som jeg tror fastleger skriver ut!

Selv har jeg brukt utallig kurer, og fått foreskrevet resept på 4 kurer. Da startet jeg bare opp selv når tidspunktet var inne for å starte! Tror jeg tok 2 tbl i 5 dager fra en eller annen dag i syklusen...husker ikke helt!

Håper det går bra for dere!

klem fra

Jeg begynner på pergotime nå,det er blodprøver og spesielle dager pillene skal tas på.Jeg ville pratet med gyno`en min først.Hva hvis du er så uheldig at noe går galt?Kan jo også være at gyno`en har noen gode råd og tips.

Lykke til!!!!

klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91276-pergotime-litt-langt/#findComment-503444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...