Gå til innhold

Han danset med henne

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke problemet!

Hva hadde det endret for deg om jeg hadde underskrevet med et av de mange andre nickene jeg har brukt/bruker her inne?

Du kjenner ingen av _dem_ heller. Det er da bare noen bokstaver som er satt sammen til et nick for svarte!

Det er nicket mitt du pukker på at du kjenner, ikke _meg_!

Hva får deg til å føle deg så jævlig utrygg når du ikke 'vet' hvem du diskuterer med ?

Og å dra fram at du _kanskje_ kjenner meg i RL! _Det_ vennskapet (unnskyld, mente kjennskapet) hadde sikkert ikke vart særlig lenge. Du må jo nærme deg en paranoid tilstand.

"Du kjenner ingen av _dem_ heller."

Der tar du feil. Jeg har møtt veldig mange her, og kjenner fortsatt veldig mange her godt, i RL.

Det går vel mer på at jeg ikke gidder å bruke tid til å diskutere med folk jeg ikke vet hvem er, NÅR de likevel bare er store i kjeften.

Jeg svarer selvsagt hvem det måtte være dersom spørsmålet er seriøst.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

11

• Ha-vanskelig

4

• Babette

3

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke undertegnet

"Du kjenner ingen av _dem_ heller."

Der tar du feil. Jeg har møtt veldig mange her, og kjenner fortsatt veldig mange her godt, i RL.

Det går vel mer på at jeg ikke gidder å bruke tid til å diskutere med folk jeg ikke vet hvem er, NÅR de likevel bare er store i kjeften.

Jeg svarer selvsagt hvem det måtte være dersom spørsmålet er seriøst.

Beklager, slurvete skrivd av meg! Med _dem_ så henviste jeg ikke til andre personer her på DOL, men til andre nick jeg har brukt og bruker.

Du sier du ikke kjenner meg når jeg bruker 'ikke undertegnet'. Jeg er nå skråsikker på at du ikke kjenner meg om jeg bruker andre nick heller!

Vi er på nettet da mann!

Jeg kjenner da for fanken ikke deg selv om du skriver SierDuDet aldri så mye. Jeg hadde ment du var like underholdende om du underskreiv med 'Mette-Marit', 'ikke undertegnet' eller 'Fandens oldemor'. Hva er egentlig problemet ditt?

Har du hørt om forfattere, at enkelte av dem skriver under et annet navn enn sitt eget?

Du må altså like psevdonymet for å kunne lese boka du da. For du 'kjenner' jo ikke forfatteren, siden han ikke bruker sitt eget navn. Jævla feige forfatterslask da gitt! *LOL*

Beklager, slurvete skrivd av meg! Med _dem_ så henviste jeg ikke til andre personer her på DOL, men til andre nick jeg har brukt og bruker.

Du sier du ikke kjenner meg når jeg bruker 'ikke undertegnet'. Jeg er nå skråsikker på at du ikke kjenner meg om jeg bruker andre nick heller!

Vi er på nettet da mann!

Jeg kjenner da for fanken ikke deg selv om du skriver SierDuDet aldri så mye. Jeg hadde ment du var like underholdende om du underskreiv med 'Mette-Marit', 'ikke undertegnet' eller 'Fandens oldemor'. Hva er egentlig problemet ditt?

Har du hørt om forfattere, at enkelte av dem skriver under et annet navn enn sitt eget?

Du må altså like psevdonymet for å kunne lese boka du da. For du 'kjenner' jo ikke forfatteren, siden han ikke bruker sitt eget navn. Jævla feige forfatterslask da gitt! *LOL*

Du forstår ikke hva jeg mener, så det er nyttesløst å diskutere videre om det her.

Men jeg kan i hvert fall si så mye som at du er veldig på bærtur.

Du bør ta kvelden nå. God natt.

Du forstår ikke hva jeg mener, så det er nyttesløst å diskutere videre om det her.

Hei,

Det er også en mulighet for at du ikke klarer å ordlegge deg på en forståelig måte. Igjen denne røde tråden.

Ganske komisk:)

Med vennlig hilsen,

Gjest ikke undertegnet

Skjønte ikke at du var webmaster her jeg!

Hva er kriteriene for å få lov å holde på litt til?

Annonse

Skjønte ikke at du var webmaster her jeg!

Hva er kriteriene for å få lov å holde på litt til?

Jeg tror ikke det er så mange kriterier ute å rusler på seg, og siden jeg likevel sitter her i en del timer til, så er det bare å fortsette.

Du får tross alt natta til å gå litt raskere.

Gjest ikke undertegnet

Hei,

Det er også en mulighet for at du ikke klarer å ordlegge deg på en forståelig måte. Igjen denne røde tråden.

Ganske komisk:)

Med vennlig hilsen,

*LOL*

Du får gå å legge deg du også, Ha-Vanskelig!

Vi er visst litt oppgitte over SDD begge to, og jeg fikk nettopp beskjed om at jeg var umulig å diskutere med, så jeg fikk ta kvelden. *LOL*

Stoler på at en god latter fremtvinger søvnen. Hvis ikke sniker jeg meg tilbake og håper at SDD ikke oppdager det. Men _hvordan_ skal jeg greie å la være å erte han?

Det er god tidtrøyte her inne iallefall!

God Natt! Det er herved trygt for alle som ikke liker å bli motsagt. *Snork*

Gjest ååågrrr!

Å nei da.

Vi er nok mange som er enig med SSD i at du virker helt over kanten og trenger seriøst hjelp.

Jeg skrev inn her nettopp for å få råd. Var det så vanskelig å forstå?

Men SierDuDet svarer på sin svartmalte "jeg hater alle hunkjønn" måte omtrent alltid.

Jeg tror ikke dette handler bare om den ene episoden. Jeg tror du er irritert på kjæresten din fordi han gir deg for lite oppmerksomhet, og fordi han ikke overholder sine egne "regler" for forholdet dere i mellom. (Da tenker jeg på dette å danse med andre, som du lenger ned sier at han ikke liker når du gjør det.)

For å ta det siste først tror jeg det er uheldig å "nekte" hverandre å danse med andre. Det fører bare til at man føler seg unødvendig innestengt i forholdet.

Når det er sagt forstår jeg godt at du er irritert. Du dollet deg opp for å glede ham, og han enset deg så å si ikke hele kvelden og ba deg ikke opp til dans. Derimot danset han med en annen. Jeg skjønner godt at det er provoserende når det bare er andre som får oppmerksomhet og ikke du. Jeg har selv vært gift med en som bare ba andre opp til dans, og ble rimelig lei av det. Da senkes også terskelen for sjalusi. Har man det veldig godt på alle måter i et forhold, tåler man mye mer.

Leser man bare overskriften i innlegget ditt, får man kanskje inntrykk av at du overreagerer og er altfor sjalu. Men jeg forstår deg. Hadde han vært like oppmerksom mot deg som mot andre, tror jeg ikke du hadde brydd deg om at han danset med en annen etter at du hadde lagt deg.

Gjest ååågrrr!

Jeg tror ikke dette handler bare om den ene episoden. Jeg tror du er irritert på kjæresten din fordi han gir deg for lite oppmerksomhet, og fordi han ikke overholder sine egne "regler" for forholdet dere i mellom. (Da tenker jeg på dette å danse med andre, som du lenger ned sier at han ikke liker når du gjør det.)

For å ta det siste først tror jeg det er uheldig å "nekte" hverandre å danse med andre. Det fører bare til at man føler seg unødvendig innestengt i forholdet.

Når det er sagt forstår jeg godt at du er irritert. Du dollet deg opp for å glede ham, og han enset deg så å si ikke hele kvelden og ba deg ikke opp til dans. Derimot danset han med en annen. Jeg skjønner godt at det er provoserende når det bare er andre som får oppmerksomhet og ikke du. Jeg har selv vært gift med en som bare ba andre opp til dans, og ble rimelig lei av det. Da senkes også terskelen for sjalusi. Har man det veldig godt på alle måter i et forhold, tåler man mye mer.

Leser man bare overskriften i innlegget ditt, får man kanskje inntrykk av at du overreagerer og er altfor sjalu. Men jeg forstår deg. Hadde han vært like oppmerksom mot deg som mot andre, tror jeg ikke du hadde brydd deg om at han danset med en annen etter at du hadde lagt deg.

Takk for svaret. Du forstår vist veldig godt hva jeg følte. Jeg tok faktisk og snakka ut med han sent i gårkveld. Akkurat nå er jeg ikke så irritert, men tiden vil vise om han skjerper seg litt i fremtiden (når det gjelder oppmerksomhet). Da tror jeg faktisk at lista mi når det gjelder sjalusi vil ligge høyere enn nå, akkurat som du sa :o)

Trenger nok å skjerpe meg jeg også, jeg vet det. Men det er ikke så lett alltid.

hilsen fra meg

Gjest ikke undertegnet

Skjønner deg godt!

Selv så har jeg faktisk utviklet sjalusi pga at min mann har oppført seg lite pent.

I utgangspunktet var jeg ikke sjalu i det hele tatt. Ante ikke at det var grunn til det!

Etterhvert opplevde jeg ting som gjorde meg både sjalu og forbanna! Og så ble det _jeg_ som ble sett ned på. Fordi _jeg_ ble sjalu når han gjorde ting som faktisk var av en art som gjorde at en hadde god grunn til å bli sjalu.

Betegnende er det også at slike personer blir veldig lett sjalu selv. De mistenker vel alle andre for å være like lite å stole på seom seg selv. Går jeg ut fra.

Alle har vel hørt om den notorisk utro ektefellen som blir sykelig sjalu bare kona skal i syforening.

Forlang å bli behandlet pent. Eller stikk av.

Det er ikke bestandig snakk om å 'kunne stole på' partneren. De fleste sjalu hvis situasjonen tilsier det. Det kangodt være at det er den som blir utsatt for sjalusien som har feilen.

Hadde en venninne som klaget _så_ over at mannen var så sjalu. Etter å ha vært ute en kveld med dem, så syntes jeg ikke det var rart i det hele tatt. For maken til flørting på den dama. Det er jo å be om problemer da. Var flau på hennes vegne, og det var flaut å sitte der og se på at mannen hennes var vitne tild et. Usj og æsj.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Du høres ut som en eiesyk, analyserende, fuckings bitch, og typen din kommer ikke til å bli lenge hos deg.

Merk mine ord!

(Dersom du er 14 år gammel så trekker jeg tilbake det jeg skrev over, da er du unnskyldt).

Slutt med de lite voksne kommentarene dine!

Du har selv sagt på annet sted at du ikke takler sjalusi. Du takler ikke seriøse forhold og har aldri gjort det.

Hva får deg til å tro at du da kan råde andre?

Mange her inne klarer seg veldig godt i seriøse forhold. Problemer kommer og går. Men vi 'takler' det.

Det må jo være noe som har gått veldig galt i utviklinga di ett eller annet sted siden du ikke har den evnen. Til å leve i fred og harmoni med et annet menneske.

Kanskje denne 'mangelen' ved deg også er det som kommer til uttrykk når folk her inne prøver å fortelle deg noen sannhetsord, og du ikke skjønner noen ting. Kjører bare på med ny skyts.

Kom deg til en psykolog, så får du bearbeidet alt som du ikke tør tenke på. Alt det som gjør at du ikke 'greier' seriøse forhold, og mange andre skjevheter i din personlighet som skinner igjennom i enkelte av innleggene dine.

En har jo problemer når en ofte må avslutte en diskusjon med stygge skjellsord.

Men hvis du har lyst til å leve alene og istedet leke livet på nettet eller blant likesinnede fyllekamerater resten av livet, så skyld deg selv!

Jeg har tenkt litt mer over ditt innlegg og har lyst til å tilføye noe. For dette med å gi oppmerksomhet "borte, men ikke hjemme" er egentlig et eget fenomen som ikke trenger å ha så mye med forholdet til kjæresten å gjøre.

Det handler vel mer om å vise den gode siden ute og den dårlige hjemme. Overfor partneren slapper man av og gidder ikke å anstrenge seg.

Jeg vet at mange kvinner har ergret seg når mannen hiver alt han har i hendene for å hjelpe den lekre nyinnflyttede nabodamen med å sette opp en hylle. Samtidig er han bare sur og vrang hvis kona antyder at det er på tide å hogge ved.

Eller som i en av Prøysens mange småhistorier som er så fulle av livsvisdom: "Han far" som aldri løfter en finger hjemme, mens hans bror hjelper svigerinnen med å sette på juletrefoten. Så møtes de i mørket på hjemveien: Han far har vært hos sin svigerinne og hjulpet til med juletrefoten og møter broren som har vært i samme ærend...

Det er mye morsommere å hjelpe til borte enn hjemme.

Jeg tror faktisk at dette med å by opp andre damer til dans handler om litt av det samme. Andre mennesker får fram sosiale og belevne sider hos mannen, kjerringa får bare fram de sure gryntene.

Nå setter jeg det bevisst litt på spissen for å få fram poenget. Og for all del: Kvinner er også slik. Vi viser mye mere spennende og interessante sider sammen med en ny og ukjent mann enn vår egen.

Gjest ikke undertegnet

Jeg har tenkt litt mer over ditt innlegg og har lyst til å tilføye noe. For dette med å gi oppmerksomhet "borte, men ikke hjemme" er egentlig et eget fenomen som ikke trenger å ha så mye med forholdet til kjæresten å gjøre.

Det handler vel mer om å vise den gode siden ute og den dårlige hjemme. Overfor partneren slapper man av og gidder ikke å anstrenge seg.

Jeg vet at mange kvinner har ergret seg når mannen hiver alt han har i hendene for å hjelpe den lekre nyinnflyttede nabodamen med å sette opp en hylle. Samtidig er han bare sur og vrang hvis kona antyder at det er på tide å hogge ved.

Eller som i en av Prøysens mange småhistorier som er så fulle av livsvisdom: "Han far" som aldri løfter en finger hjemme, mens hans bror hjelper svigerinnen med å sette på juletrefoten. Så møtes de i mørket på hjemveien: Han far har vært hos sin svigerinne og hjulpet til med juletrefoten og møter broren som har vært i samme ærend...

Det er mye morsommere å hjelpe til borte enn hjemme.

Jeg tror faktisk at dette med å by opp andre damer til dans handler om litt av det samme. Andre mennesker får fram sosiale og belevne sider hos mannen, kjerringa får bare fram de sure gryntene.

Nå setter jeg det bevisst litt på spissen for å få fram poenget. Og for all del: Kvinner er også slik. Vi viser mye mere spennende og interessante sider sammen med en ny og ukjent mann enn vår egen.

Så sant som det er sagt!

Den Prøysengreia var søt da! Den har jeg faktisk ikke hørt før. Var det sang eller fortelling?

Så sant som det er sagt!

Den Prøysengreia var søt da! Den har jeg faktisk ikke hørt før. Var det sang eller fortelling?

Det er en fortelling. Husker ikke hvilken bok den står i, men historien heter "Juletrefoten". Prøysen har utrolig mange gullkorn, og han kjenner menneskesinet som ingen annen! Etter min mening var han en av de største hverdagsfilosofene som har levd.

Gjest Pricilla

Et godt råd: SKJERP DEG! Bud nr. 1 hvis du vil ha et forhold som funker er å danse/prate med andre av det motsatte kjønn og synes det er ok! Hvorfor sitter du å sutrer? KUnne ikke DU bydd hanopp på dans da hvis du ville danse? Og at han danser med ei annen har vel ikke noe å si? Du har virkelig et stort problem, du er psykelig sjalu. Og ps. Gutter er ikke alltid så oppmerksomme! DE legger ikke alltid merke til nye klær, ny frisyre, ny neglelakk osv... Du må spørre om han synes det var fint, først DA ser han det!

Det er en fortelling. Husker ikke hvilken bok den står i, men historien heter "Juletrefoten". Prøysen har utrolig mange gullkorn, og han kjenner menneskesinet som ingen annen! Etter min mening var han en av de største hverdagsfilosofene som har levd.

... og Odd Børretzen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...