Tone3 Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Min samboer gjennomgikk operasjon i relativ voksen alder for å få testiklene til å falle ned i pungen. Legene sier at dette er årsaken at de ikke finner noen sædceller. Vi fikk denne sjokkmeldingen rett før jul, og venter nå på å få innkalling til biopsi for undersøkelse om det finnes sædceller i testikkelen. Hvis det finnes sædceller i testikkelen kan vi gjennomgå icsi med operativt uttak av sædceller i utlandet slik vi har fortstått dette. Hvilken klinikk bør vi velge hvis vi skulle være så heldige at de finner sædceller som kan benyttes? Har noen erfaringer fra dette - gode som dårlige? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91335-barnl%C3%B8s-pga-testikeloperasjon-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Trist å høre at operasjonen hans har fått slike konsekvenser. Og sikkert desto mer irriterende at norske myndigheter ikke tillater operativt sæduttak. Håper inderlig at svaret på biopsien blir positivt, i så fall har dere gode muligheter med operativt sæduttak. Jeg anbefaler Maigaardklinikken i Århus til denne typen forsøk. De har gode resultater og fornuftige priser. Det er en liten klinikk, og dere meget god og personlig behandling og oppfølging hele veien. Og Maigaard er utrolig dyktig med dette. Les mer på www.maigaard.dk. Hvis dere ønsker å vurdere flere klinikker, er Ciconia i Århus trolig det beste. Du finner dem på www.ciconia.dk. Vi har hatt to forsøk hos Maigaard. Jeg ble gravid begge ganger, men aborterte dessverre første gang. 2. forsøk resulterte i ei nydelig jente som nå er 15 måneder gammel. Og til våren reiser vi tilbake for søskenforsøk. Lykke til videre - håper testresultatene blir positive ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91335-barnl%C3%B8s-pga-testikeloperasjon-2/#findComment-503438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei Tone3! Mannen min fikk også påvist 0 sædceller i sine prøver, husker det var en utrolig fæl beskjed å få! Mannen min var hos urolog og fikk tatt testikkelbiopsi, dvs. vevsprøve av testikkel. Heldigvis viste det seg at det var normal produksjon av sædceller. Etter å ha lest her på DOL(Tillajo's positive erfaring gjorde også sitt!) og ellers på nettet, bestemte vi oss for å satse på Maigaardklinikken i Århus. Svend Maigaard er suveren på dette med operativt uttak! Selve inngrepet på mannen er over på 10 min., og er faktisk ikke særlig smertefullt.(Får lokalbedøvelse) Mannen min var veldig overrasket over at det ikke gjorde særlig vondt. Jeg ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9. Men på 3. forsøk ble det full klaff. Er nå gravid i 25. uke! Så selv om det ser svart ut når man får en slik fæl beskjed som dere gjorde før jul, så er det hjelp å få! Heldigvis ) Husk også at de som tar forsøk i utlandet også får refundert medisinutgifter over 15.000,- Hvis du lurer på noe mer, så må du bare maile meg ) [email protected] Lykke til, håper det ordner seg for dere!!! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91335-barnl%C3%B8s-pga-testikeloperasjon-2/#findComment-503978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone3 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Hei Tone3! Mannen min fikk også påvist 0 sædceller i sine prøver, husker det var en utrolig fæl beskjed å få! Mannen min var hos urolog og fikk tatt testikkelbiopsi, dvs. vevsprøve av testikkel. Heldigvis viste det seg at det var normal produksjon av sædceller. Etter å ha lest her på DOL(Tillajo's positive erfaring gjorde også sitt!) og ellers på nettet, bestemte vi oss for å satse på Maigaardklinikken i Århus. Svend Maigaard er suveren på dette med operativt uttak! Selve inngrepet på mannen er over på 10 min., og er faktisk ikke særlig smertefullt.(Får lokalbedøvelse) Mannen min var veldig overrasket over at det ikke gjorde særlig vondt. Jeg ble gravid på 2. forsøk, men mistet dessverre i uke 8/9. Men på 3. forsøk ble det full klaff. Er nå gravid i 25. uke! Så selv om det ser svart ut når man får en slik fæl beskjed som dere gjorde før jul, så er det hjelp å få! Heldigvis ) Husk også at de som tar forsøk i utlandet også får refundert medisinutgifter over 15.000,- Hvis du lurer på noe mer, så må du bare maile meg ) [email protected] Lykke til, håper det ordner seg for dere!!! Hilsen fra Tusen takk for tilbakemeldingene. Håpet og troen på at dette kanskje kan lykkes også for oss økte noen %. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91335-barnl%C3%B8s-pga-testikeloperasjon-2/#findComment-506065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.