Gjest Jaha? Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er 36 år. Røyker ikke og har ingen kroniske sykdommer. Har aldri født og har brukt minipillen Conludag de siste 5-6 årene. Conludag har fungert fint inntil for ca. 1.5 år siden. Da begynte jeg å få brun utflod 2-3 dager innimellom de regelmessige mens-periodene på 3-5 dager. De siste 12 månedene har mensen vært varierende i lengde og uregelmessig. Den siste måneden har jeg bare hatt 2-3 blødningsfrie dager. Har vært hos fastlegen min, som sier at det er normalt å få slike problemer etter å ha brukt minipiller "så lenge". Er det virkelig slik? Kontroll av underlivet viste ikke noe unormalt. Hvilken prevensjon kan jeg evt. prøve? Jeg brukte p-piller for en del år tilbake, men sluttet på grunn av pigmentflekker i ansiktet. Det vil jeg ikke ha igjen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91340-conludag-og-evig-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Det er ikke uvanlig at minipille kan gi slike blødninger, men det hadde kanskje vært lurt med en grundig undersøkelse (f.eks. ultralyd) for å utelukke andre årsaker (f.eks. en polypp i livmoren). Hvis man ikke finner forklaring og du ikke aksepterer blødningene, så må du selvsagt overveie annen prevensjon som: hormonspiral, implanon (prevensjonsimplantat som legges i huden) eller p-sprøyte, evt en annen type minipille. Nevnte metoder inneholder også hormonet gestagen (som finnes i minipille) og kan medføre uregelmessige blødninger. Et alternativ er kobber-spiral. Pessar er også en mulighet som er garantert uten bivirkning og som ikke er vanskelig å bruke. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91340-conludag-og-evig-mens/#findComment-503775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.