Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått et problem...

Kjæresten min og jeg har alltid hatt en del sex; i hvert fall var vi fornøyde begge to med 4-5 ganger i uka...

Nå har dette blitt borte. Vi har vært sammen i halvannet år og flyttet sammen, så jeg vet at ting avtar litt da..

Men nå vil han ikke fordi han føler seg tykk.. har ikke noe med meg å gjøre. Han har lyst på sex, men vil ikke ha pga dette. Og hvis vi en 'sjelden gang' har blir han slapp når vi kommer i gang. Ikke blir han så stor og stiv som før heller.

Jeg er nok mer opptatt av sex enn han, så et par ganger i uka er vel ok.. men dette går på min selvtillit.

kan jeg stole på at dette bare er en periode, og at detæ ordnder seg igjen?

Jeg synes det er vanskelig å leve uten sex (så mye som jeg er vant til) men han synes jeg svartmaler det veldig.

han er ikke utro, ikke jeg heller, og jeg venter gjerne til han føler det bedre med seg selv.. men hvis han tenner på meg fortsatt... burde ikke det holde?

Jeg setter for så vidt mer enn nok pris bare å ligge inntil han og stryke på han, og kjenne han inntil meg. men dette går løs på mi lyst også...

Vi er begge 30 år....

Har noen hatt det slik? Går det over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91381-han-blir-slapp-n%C3%A5r-vi-elsker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Skjønner du ikke det? Da har du jammen ikke mye fantasi!!

Da kan du jo oppsøke fastlegen din!

Hei!

Jeg kan ikke oppsøke min fastlege for å spørre om andres problemer.

Imidlertid tror jeg man skal ha et rimelig forstyrret sinn for å kunne forstå hvordan manglende evne/vilje til sex hos partner skal kunne gi en "dårlig selvtillit".

Vennlig hilsen

Gjest mysterygirl

Hei!

Imidlertid tror jeg man skal ha et rimelig forstyrret sinn for å kunne forstå hvordan manglende evne/vilje til sex hos partner skal kunne gi en "dårlig selvtillit".

Vennlig hilsen

"Imidlertid tror jeg man skal ha et rimelig forstyrret sinn for å kunne forstå hvordan manglende evne/vilje til sex hos partner skal kunne gi en "dårlig selvtillit"."

Kanskje like forstyrret som du virker når du forteller at andre ekles av å se deg? En som ikke lar slikt påvirke selvtilliten sin går heller ikke rundt og tror at "ingen damer vil ha meg fordi jeg er så stygg". Da hadde du ganske enkelt ikke visst at du er stygg og fortsatt trodd at du er verdens kjekkeste kar.

Gjest mislykket

"Imidlertid tror jeg man skal ha et rimelig forstyrret sinn for å kunne forstå hvordan manglende evne/vilje til sex hos partner skal kunne gi en "dårlig selvtillit"."

Kanskje like forstyrret som du virker når du forteller at andre ekles av å se deg? En som ikke lar slikt påvirke selvtilliten sin går heller ikke rundt og tror at "ingen damer vil ha meg fordi jeg er så stygg". Da hadde du ganske enkelt ikke visst at du er stygg og fortsatt trodd at du er verdens kjekkeste kar.

Gode venn!

Ditt innlegg er interessant, men på en heller kuriøs måte:

(1) Du mener at det er den som blir sett på som optisk frastøtende som har et forstyrret sinn. Dette er nok et ganske så privat syn; men det sier ikke så rent lite om ditt menneskesyn.

(2) At en partner ikke kan, eller vil, ha sex, kan da vanskelig "per se" gi dårlig selvtillit -- med mindre en er såpass sær at en bygger selvtillit på sex alene. Hva med kjærlighet; hva med en partners hengivenhet?

Vennlig hilsen

Annonse

Hei!

Vennlig hilsen

Er du fastlege,eller. Alle dine innlegg henviser til fastlege!finn noe annet å gjøre!!!

Jeg vet av erfaring at dette går på selvtilliten løs.

Jeg fikk skyldfølelse og følte meg lite attraktiv når partneren min ikke reagerte på meg. Prøv å ikke lag dette problemet til noe nervøst når dere snakker om det. Spøk litt og ha det litt moro en stund og ikke press ham, kan hende det løsner litt etterhvert.

Kan hende han tenker mye på at den bare blir slapp, at han er tykk, ikke er bra nok osv.

Gjest litt empati er ikke å forakte, "mislykket"

Gode venn!

(1) Du mener at det er den som blir sett på som optisk frastøtende som har et forstyrret sinn. Dette er nok et ganske så privat syn; men det sier ikke så rent lite om ditt menneskesyn.

(2) At en partner ikke kan, eller vil, ha sex, kan da vanskelig "per se" gi dårlig selvtillit -- med mindre en er såpass sær at en bygger selvtillit på sex alene. Hva med kjærlighet; hva med en partners hengivenhet?

Vennlig hilsen

For meg er det ganske naturlig at det går på selvtilliten løs når partneren ikke vil. Jeg er selv i et forhold, og føler meg veldig sårbar for dette - hvis personen jeg er mest glad i i hele verden ikke vil elske, og til alt overmål mister ereksjonen når han nærmer seg meg, blir jeg jo lei meg. Jeg forstår jo at det er mange faktorer som påvirker sexlivet, men det får meg til å føle meg svært lite tiltrekkende dersom det virker som han ikke tenner på meg. Og det tærer på selvfølelsen når dette skjer gang på gang - også etter forsøk på å overbevise min kjære om at jeg har lyst på ham, at jeg tenner på ham etc. Klart det føles som det er min feil...

For meg er det ganske naturlig at det går på selvtilliten løs når partneren ikke vil. Jeg er selv i et forhold, og føler meg veldig sårbar for dette - hvis personen jeg er mest glad i i hele verden ikke vil elske, og til alt overmål mister ereksjonen når han nærmer seg meg, blir jeg jo lei meg. Jeg forstår jo at det er mange faktorer som påvirker sexlivet, men det får meg til å føle meg svært lite tiltrekkende dersom det virker som han ikke tenner på meg. Og det tærer på selvfølelsen når dette skjer gang på gang - også etter forsøk på å overbevise min kjære om at jeg har lyst på ham, at jeg tenner på ham etc. Klart det føles som det er min feil...

GO GIRL!

Gjest mislykket

Gode venn!

Her tenker vi tydeligvis veldig forskjellig. Overfor en partner vil det være dennes behov som vil stå på 1. plass. Jeg vil aldri bruke et "partnerskap" for å øke min selvfølelse. Kjærlighet er for meg å transcendere seg selv, ikke et spørsmål om å få bedre selvtillit.

Men, ok. Vi tenker nok annerledes om dette. Jeg søker ikke meg selv, men den andres beste. Mulig at d e n tankegangen er vanskelig å følge.

Vennlig hilsen

Hei!

Vennlig hilsen

ikke sikker på om jeg skal le eller gråte etter en sånn kommentar, jeg?! dette er et seriøst spørsmål fordi det palher meg.

kjæresten min blir slapp når han tar på meg. hva om din partner hadde mistet all sexlyst med en gang vedkommende tar på kroppen din?!

du skjønner ikke at det går på selvtilliten?

greit nok! men ikke kom med dritt fordi det for meg er et problem, klarer meg fint uten mer av det!

Annonse

Gode venn!

Vennlig hilsen

og derr var vi igjen med kommenaterene, ja. ære mulig! jeg har aldri sagt jeg bygger kun på det - jeg sier at dette er noe som plager meg. har du ikke annet å komme med ber jeg deg om å ligge unna!

Gode venn!

Her tenker vi tydeligvis veldig forskjellig. Overfor en partner vil det være dennes behov som vil stå på 1. plass. Jeg vil aldri bruke et "partnerskap" for å øke min selvfølelse. Kjærlighet er for meg å transcendere seg selv, ikke et spørsmål om å få bedre selvtillit.

Men, ok. Vi tenker nok annerledes om dette. Jeg søker ikke meg selv, men den andres beste. Mulig at d e n tankegangen er vanskelig å følge.

Vennlig hilsen

tranceder deg selv alt du gidder, du! vil tro det er alt som blir på deg!

Jeg vet av erfaring at dette går på selvtilliten løs.

Jeg fikk skyldfølelse og følte meg lite attraktiv når partneren min ikke reagerte på meg. Prøv å ikke lag dette problemet til noe nervøst når dere snakker om det. Spøk litt og ha det litt moro en stund og ikke press ham, kan hende det løsner litt etterhvert.

Kan hende han tenker mye på at den bare blir slapp, at han er tykk, ikke er bra nok osv.

hei!!!

godt å høre noen skjønner!

det har blitt bedre - jeg spurte ikke noe om det, bare koste med han og viste at det ikke var snakk om kos or sex.

;) nå har vi det bedre

takk!

tro meg det blir bedre! jeg slappet av bare koste med han og viste at det ikke var for å ha sex, men bare kose... nå er det bedre.

fortsatt ikke som før, men mye bedre!

Gjest mislykket

ikke sikker på om jeg skal le eller gråte etter en sånn kommentar, jeg?! dette er et seriøst spørsmål fordi det palher meg.

kjæresten min blir slapp når han tar på meg. hva om din partner hadde mistet all sexlyst med en gang vedkommende tar på kroppen din?!

du skjønner ikke at det går på selvtilliten?

greit nok! men ikke kom med dritt fordi det for meg er et problem, klarer meg fint uten mer av det!

Kjære deg!

Om du har oppfattet mitt innlegg som "hån" mot deg, er det leit å høre. Men om du forholder meg til det jeg sier, så vil du se at jeg ikke håner deg.

Mitt poeng er at en kjæreste kan vise at han/hun er glad i deg uten å bli sexuelt opphisset, eller i dette tilfellet: få ereksjon.

For meg blir det tragisk dersom manglende ereksjon hos partner skal gå utover ens selvtillit.

Og det er ikke noe morsomt i det; det er bare tragisk.

Derfor: du har min fulle sympati. Håper du/dere får den hjelp dere trenger.

Vennlig hilsen

Gjest mislykket

og derr var vi igjen med kommenaterene, ja. ære mulig! jeg har aldri sagt jeg bygger kun på det - jeg sier at dette er noe som plager meg. har du ikke annet å komme med ber jeg deg om å ligge unna!

Gode venn!

Når man stiller et spørsmål i et åpent forum, må man forvente å få ulike svar. Kanskje mitt svar var et svar du ikke liker. Det gir deg likevel ingen rett til å bedrive sensur.

Vennlig hilsen

Gjest mislykket

tranceder deg selv alt du gidder, du! vil tro det er alt som blir på deg!

Hei!

Jeg respekterer at ditt kjærlighetsbegrep er ulikt mitt. Der jeg legger vekt på kjærlighet og ømhet, legger du mer vekt på sexuell interesse.

Kanskje du skal respektere mitt syn, slik jeg respekterer ditt?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...