Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så ble det ikke noe ivf likevel. Dumme meg har bare greid å bringe fram ett eneste egg som var stort nok!

Fikk tilbud om å gjøre forsøket om til såkalt naturlig syklus siden det var bare ett egg, men legen mente faktisk at det var like stor sjanse for at vi skulle greie dette med "hjemmemetoden". Satte eggløsningssprøyten igår, så nå er det bare tjolahopp....

Legen mente på at det sikkert måtte være et veldig sterkt egg siden det hadde blitt så dominant og ikke "tillatt" flere egg å vokse fram, jeg hadde nemlig 10-12 egganlegg som aldri fikk blitt til noe over 10mm.

Men for et antiklimaks!

Jeg gråt som et barn, selv om dette var jo sikkert ingen fæl beskjed engang! Men det var så innmari trist å ikke få sjansen til ivf engang....

Og så innmari trist å vite at alle medisinene som jeg har holdt på med siden i fjor var til (nesten) ingen nytte. Og så innmari trist at jeg nok må begynne på nytt med medisiner, men at det blir enda mer venting først......

Så var det vel kanskje meningen at svigermor skulle få det slik hun ville, for hvis vil lykkes neste gang vil jo barnet bli født tidlig på året....

Forøvrig har vi fått sagt til henne at årstiden for fødsel ikke spiller noen rolle i den store sammenhengen (uansett hvor mye utepils man vil tylle i seg...jfr endel saklige svar lenger ned), og hun var enig i det. Vi har fått en stor blomsterbukett med et "lykke til"-kort, så ting går seg vel til etterhvert.

Men akkurat nå er jeg bare litt trist og lei, etter å ha investert så mye energi og oppmerksomhet på dette for å falle av lasset like før mål.

Det går jo over men....

*SUUKKKKKKKK*

Takk for at dere er her for å ta imot :-)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære cizz,

uff, dette var fryktelig leit, det er så ille når man blir "snytt på målstreken" på denne måten. Har aldri selv opplevd det, men har en venninne som opplevde det samme på sitt første forsøk. Håper ting går bedre om et par dager, bruk tiden til å få ut sorg og frustrasjoner. Utrolig nok klarer vi å komme oss ganske raskt, noe jeg ikke trodde på søndag da jeg fikk det negative resultatet etter andre forsøk.

Tenker på deg og krysser fingrene for at dere faktisk klarer det selv i sengehalmen, DET hadde vært noe det.

Stor klem fra Maye

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/#findComment-503986
Del på andre sider

Heisann jenta!

Huff da, ikke særlig gode nyheter å få når man har innstilt seg på full pakke da!

Så det du sier er at det er full rulle på egen maskin nå i dagene framover og muligens ei befruktning slik??? I så fall....have fun!!! :o)

Lykke til videre!!!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/#findComment-504018
Del på andre sider

volvo1365380397

Føler med dere begge, har selv opplevd to forsøk som måtte avbrytes. Første gang hadde ingen egg utviklet seg og vi ble anbefalt å bryte. Det var kjempenedtur og man føler seg snytt ettersom spenningen har bygd seg sånn opp i forkant av et forsøk... Forsøket etter ble dosene økt og fikk ut 13 flotte egg! Dessverre ble ingen befruktet og vi er sannsynligvis litt nærmere svaret på hvorfor vi er ufb'ere. Tenk om dere lykkes på egen hånd! Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/#findComment-504393
Del på andre sider

Annonse

Så trist, cizz. Nå ble jeg ordentlig lei meg på dine vegne. Men du - du har ikke lov til å kalle deg selv dum bare fordi eggstokkene dine går litt i surr med alle disse medisinene de får!

Jeg skjønner at det må være et vanvittig antiklimaks å havne der du er nå. En ting er å kjøre følelsesmessig berg- og dalbane, men noe ganske annet er å det å bli kastet av en god stund før turen egentlig skulle være slutt. Det er vel ikke helt greit å vite hvordan man skal reagere; du har behov for å sørge, men over hva? Og samtidig som du får døra i fleisen åpnes vinduet på gløtt; det er en liten mulighet for at det kan gå, likevel, kanskje - kanskje - men hvordan pokker skal man motivere seg til å tro på det, når man allerede er så skuffet og motløs som det går an å være?

Tillat deg selv å være lei deg, skuffet eller fly forbanna - men sørg for å få brukt det ene egget som er igjen til noe skikkelig nyttig. Kanskje det bare er dette ene egget som skal til? Kanskje det rett og slett er et virkelig super-egg, som har klart å kaste ut alle de andre bare fordi det ville være sikker på å unngå utidig konkurranse?

Jeg heier på deg; og så er jeg litt fascinert av dette ene egget ditt. Det må da bli noe stort av et sånt egg, vel? Til køys med dere, det går an å lage barn der også! Jeg er selv blitt gravid med dobbeltsengmetoden til slutt, så jeg vet at det er mulig - umulig som det enn kan føles...

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/#findComment-505220
Del på andre sider

Det var trist å lese at dere måtte avbryte forsøket deres, men kanskje det går likevel. ...kanskje det er som legen sier et skikkel prima egg...og kanskje det er sta nok til å klore seg skikkelig fast også...håper det!

Leste om hun svigermora de lenger nede...fint at hun har sendt en blomsterbukett da...men men noen ganger bumser man kanskje ut med utalelser man skulle holdt tilbake.

Lykke til videre i alle fall!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91390-vi-m%C3%A5tte-avbryte/#findComment-505908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...