Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Ja, nå er det leeeeeenge siden jeg har vært inne her. Her er mange nye navn og sikkert mye interessant og lese.

Vi var så heldig å få en liten jente for 1 år siden. Tiden med spray,sprøyter, uttak og innsetting husker jeg godt og det var en forferdelig spennende tid. Til tider uutholdelig. Så jenter (og gutter) stå på og ikke mist motet.

Vi har 4 egg i fryseren og til høsten ønsker vi å tine disse opp. Jeg har allerede begynt og tenke litt på det og kjenner allerede spenningen i magen. Så da lurer jeg selvsagt på, er dette noe som sykehusene mener er veldig vanskelig å lykkes med ? Hvilke erfaringer har dere? Det kommer selvsagt ann på kvaliteten på eggene. Har det noe å si hvor lenge eggene ligger nedfrosset ? Vi må bruke de innen febr./mars 2004, men er det lurt å egentlig bruke de før? Forringes kvaliteten etterhvert som tiden går ???

Håper det er noen som har noe erfaring.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91449-frysefors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Septus

Det var lenge siden. Tenk at det er et år siden vesla ble født allerede da. Selv har vi hoppet av prøverørskarusellen nå og har levert søknadsskjema om adopsjon til kommunen. Regner med å reise til Kina om ca. 2 år.

Du spør om fryseforsøk. Vi har hatt to slike forsøk, men kom aldri til innsetting en gang. Eggene tålte ikke opptiningen, og det var veldig bra egg. Det betyr ikke det samme som at det ikke går bra med dine. Det må du ikke tro, men det kan være bra å være realist og innse at sjangsen for at det blir vellykket er mindre enn ved et vanlig forsøk.

Jeg tror ikke at det har noe å si for hvor lenge de har ligget i fryseren. De holder seg like så bra om de ligger noen måneder eller noen år.

Fram til høsten får du riktig kose deg med vesla. Det blir kjekkere og kjekkere som tiden går. Jeg storkoser meg med min veslejente som nå snart er 3 1/2 år.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91449-frysefors%C3%B8k/#findComment-505400
Del på andre sider

Jeg mener, som Yogi, at kvaliteten ikke forringes alt etter hvor lenge eggene er frosset. Men de skal tåle både nedfrysing og opptining.

Statistisk sett, har frysforsøk litt dårligere prognoser, men slikt er jo umulig å spå! Og man _må_ jo _prøve_!!

Slik var min holdning før vårt frysforsøk i november-01, da vi hadde 9 egg i frysa. (Leftovers etter forsøket da vi fikk storebror Vegard!)

2 av disse 9 var av god kvalitet, og fortsatte å dele seg etter opptining, noe som borger for "livslyst"!:-) Og ett av disse to ligger nå i armkroken til papsen borte på sofaen. Han Olav, isprinsen vår!!

Rart å tenke på, at Olav (6 mnd) og Vegard (snart 3 år) er toeggede tvillinger, iallfall i vitenskaplig forstand....sa gynekologen vår! Snålt å tenke på.

Lykke til med deres frysforsøk!

Klem....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91449-frysefors%C3%B8k/#findComment-505528
Del på andre sider

Hei Septus

Det var lenge siden. Tenk at det er et år siden vesla ble født allerede da. Selv har vi hoppet av prøverørskarusellen nå og har levert søknadsskjema om adopsjon til kommunen. Regner med å reise til Kina om ca. 2 år.

Du spør om fryseforsøk. Vi har hatt to slike forsøk, men kom aldri til innsetting en gang. Eggene tålte ikke opptiningen, og det var veldig bra egg. Det betyr ikke det samme som at det ikke går bra med dine. Det må du ikke tro, men det kan være bra å være realist og innse at sjangsen for at det blir vellykket er mindre enn ved et vanlig forsøk.

Jeg tror ikke at det har noe å si for hvor lenge de har ligget i fryseren. De holder seg like så bra om de ligger noen måneder eller noen år.

Fram til høsten får du riktig kose deg med vesla. Det blir kjekkere og kjekkere som tiden går. Jeg storkoser meg med min veslejente som nå snart er 3 1/2 år.

Hilsen

Hei,none som husker meg?

Jeg skkal igang med fryseforsøk i mars,for å få søsken til sønnen min Samuel på 20 mnd.

Yogi:De eggene du fryste ned,ble det gjort her i Norge?

Hvilken klasse hadde eggene og hvor mange ble fryst ned?

Jeg skal til Finland,og har 4 egg i frysen.

Etterlyser flere erfaringer med vellykkede forsøk med nedfryste embryo.

Med det samme jeg har ordet,har noen innpå her til overs Crinone gel/el.progesteron dere kan gi bort evt.selge til overs?

Det er jo så forbasket dyrt,og mitt forsøk er privat,derfor,hvis noen vil forbarme seg over meg,og har progesteron liggende som de likevel ikke har bruk for,ville jeg bli KJEMPEGLAD om dere tar kontakt.

Stor klem fra Solfrid

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91449-frysefors%C3%B8k/#findComment-506318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...