Gå til innhold

Nå har han funnet seg en ny

Anbefalte innlegg

Gjest xantippa

Jeg skrev et innlegg siste helg, at jeg var rasende på meg selv fordi jeg ventet på min muslimske venn, som er mye yngre enn meg. I kveld ringte han, og fortalte at det var slutt mellom oss, han hadde funnet seg en kjæreste. Jeg sitter i et kaos av følelser, har kjent han i ca. et halvt år. I begynnelsen ville han være sammen med meg hele tiden, det gikk ikke. Til slutt slo han opp og prøvde seg andre steder. Etter noen uker kom han igjen, tryglet og ba om at jeg bodde sammen med han i det minste, helst skulle vi gifte oss. Det ER definitivt umulig. Det har vært fram og tilbake, noen uker sammen og så er det igjen han som slår opp. Jeg har alltid tatt han tilbake på mine premisser, vi er bare venner.

I desember var det intense spørsmål om giftemål i de øyeblikkene hvor jeg var svakest. Selvom han viste at jeg er bare separert og det kan ta tid til jeg skilles. To uker vekk, for så komme tilbake i beg. av januar og si at det var umulig å glemme meg, ingen var som meg. Jeg har hørt gang på gang at han ikke fikk oppholdstillatelse at han måtte gifte seg. Det var eneste utvei. Jeg vet at han var meget begeistret for meg, jeg vet at han ønsket inderlig at jeg ville gifte meg med han for å løse problemene med oppholdstillatelse og fordi han var oppriktig forelsket i meg. Jeg vet at han snakket sant, da han sa at det var en fordel med en som meg med modenhet og innsikt. Jeg vet at han er virkelig forelsket i meg. Jeg fikk hilsner fra hans familie i hjemlandet, de var fornøyde. Min familie vet ingenting og får aldri vite.

Jeg ble sjokkert da jeg fikk vite om vennen hans, som skal gifte seg etter noen få måneder i Norge, snakker ikke norsk og nesten ikke engelsk. Hun snakker ikke hans språk, de trenger ikke språk. Jeg vet om et sted i Oslo sentrum hvor norske jenter møter menn i hans situsjon og kjøpslår om giftemål. Prisen pruttes om, er stigende nå pga. økt etterspørsel, nærmer seg hundre tusen.

Jeg er lei meg, jeg savner han, smilet hans, den fantastiske omsorgen og humoren. De gebrokne meldingene på norsk og forklaringene mine på engelsk. Jeg vet at hans mål er å gifte seg med denne nye kjæresten, jeg har fått høre om venner eller bekjente som har giftet seg etter få uker. Et par hadde vært sammen få dager, sovet sammen to netter da hun fridde. Det er status å finne en fortest mulig og helst skal hun ta initiativet. Kommunikasjon og kjærlighet har en helt annen betydning. Jeg vet at det er store sjanser for at den nye kjæresten slår opp med han, og da kommer han igjen. Jeg er ikke sikker på mine reaksjoner da, kanskje tar jeg han tilbake, men gifte meg med han gjør jeg aldri. Han er sjarmerende, intelligent, ung og fantastisk elsker. Han er kulturelt forvirret, forstår ingenting av norske eller vestlige verdier, men tror han gjør det. Jeg forstår like mye av hans bakgrunn, jeg trodde før jeg forsto mye mer. Nå vet jeg at jeg forstår ikke.

Kanskje kan noen lære av dette, trolig ikke. Kjærlighetens veier er uforståelige. Forelskelse og tiltrekning imellom mann og kvinne, gir mye glede, men også mye smerte. Ble ferdig med "Bokhandleren fra Kabul" av Åsne Seiersstad for en time siden. En skremmende fortelling om kvinners kår i Afghanistan.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91475-n%C3%A5-har-han-funnet-seg-en-ny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

'Kanskje tar jeg han tilbake'

Det burde du ikke utsette deg for. Du ser hvordan det har vært. Slikt blir garantert bare verre. Det _er_ kulturfroskjeller som ikek forsvinner som dugg for solen.

Han virket direkte kynisk. Det er lett å spille forelsket når øynene som ser og bedømmer (dine) helst vil se akkurat det!

Det lyser jo 'ekteskap for å få oppholdstillatelse' lang vei av alt du har skrivd. Hos deg hadde han til og med fått det uten å betale for det. Som han hadde måttet hvis han hadde gjort en deal på det stedet du forteller om.

Jeg blir nesten litt rasist av å lese slik jeg. Kan ikke fri meg for tanken at de tar alle midler i bruk for å få ta del i vår velstand. Og så blir det bare vold og bråk og gjengopprør i Oslos gater av det.

Gjest Aandily

Du skriver:

"I desember var det intense spørsmål om giftemål i de øyeblikkene hvor jeg var svakest. Selvom han viste at jeg er bare separert og det kan ta tid til jeg skilles. To uker vekk, for så komme tilbake i beg. av januar og si at det var umulig å glemme meg, ingen var som meg. Jeg har hørt gang på gang at han ikke fikk oppholdstillatelse at han måtte gifte seg."

Bør det ikke gå opp et lys?? Hvorfor tror du han kom tilbake? Fordi: De fleste mennesker "skjønner tegninga"

Videre:

"Jeg vet at han var meget begeistret for meg, jeg vet at han ønsket inderlig at jeg ville gifte meg med han for å løse problemene med oppholdstillatelse og fordi han var oppriktig forelsket i meg. Jeg vet at han snakket sant, da han sa at det var en fordel med en som meg med modenhet og innsikt. Jeg vet at han er virkelig forelsket i meg."

Han har virkelig trillet deg rundt lillefingeren!! Og ja, enkelte er flinke til å late som, og oppføre seg på en viss måte fordi de vil igjennom med noe! Og selvfølgelig må han late som. Poenget/hovedgrunnen er jo at han vil bli i Norge..!!

Og...:

"Jeg fikk hilsner fra hans familie i hjemlandet, de var fornøyde."

Selvfølgelig er de fornøyde!! Så fort han har fått gifta seg drar han vel inn resten av røkla!!

Videre:

"Jeg vet at hans mål er å gifte seg med denne nye kjæresten,"

Du sier det jo selv!!

Og tilslutt:

"Han er sjarmerende, intelligent, ung og fantastisk elsker."

Det er dette du er forelsket i, og jeg lover deg, det er mange fler der ute! Behovet for å slå ut med vingene er sikkert stort etter et brudd, men det er mange fisk i havet!! For all del; hold deg unna denne mannen!!!

(Jeg er ikke rasist, jobber sammen med ei flott pakistansk jente, blir bare oppgitt når jeg leser dette! Det er lov å la hodet styre og.. ikke bare hjertet! Og ja.. kjærlighet gjør blind, men ikke såååå blind! Gå for all del ikke tilbake til denne mannen!!)

Hei igjen!

Jaja....

Nå har han altså funnet en annen jente som han "satser" på.

Motivene hans er vel nå nogså lett gjennomskuelige?

Han ville gifte seg med deg i desember og nå vil han gifte seg med "hun andre".

Og dersom det ikke går med henne så vil han komme tilbake til deg?

Vel...kan ikke si annet enn :

GLEM HELE FYREN!

Mulig at du har sterke følelser for ham men kjære deg , en som holder på slik kan da ikke være noe å samle på?

Ikke la deg bruke jente.

Ønsker deg lykke til!

Annonse

Husker innlegget ditt fra noen dager tilbake. Ser at du vinkler dette på en annen måte nå. Mye mer faller på plass. Sist var det mange som mente i hvert fall i begynnelsen at du brukte han, nå er det omvendt.

Jeg ser ikke at dere har brukt hverandre. Dere falt for hverandre, men har ulike forutsetninger og forventninger. Hvis dette passer deg, gir deg glede og du trives med det så er det greit. Det er likevel noe sårt over innlegget ditt, sjalusien sliter. Har du tenkt over å finne en på din egen alder, og fortelle han hvis han kontakter deg, at beklager jeg har funnet meg en ny.

Du gjør rett i å ikke gi han noe forhåpninger om fremtiden. Du skriver skremmende fakta, bruk dette til noe positivt. Du har fått dypere forståelse for problemstillingen med kulturelle forskjeller i slike forhold. Du har opplevd nyansene. Prøv å nyte minnene, og tenk på det som positivt at hvis han gifter seg med den nye kjæresten så får han det han ønsker seg til beste for han. Prøv å nyte denne tiden, du er en voksen, fraskilt dame og prøver deg rundt. Det er positivt. Lykke til.

Må si jeg setter ett stort spørsmålstegn ved hva han er mest interessert i, gifte seg (eventuelt med deg) eller oppholdstillatelse.

Tror du ikke at han er intressert i begge deler, gifte seg og få oppholdstillatelse? Kanskje han er en Ole Brumm som sier "ja takk begge deler".

Du skriver:

"I desember var det intense spørsmål om giftemål i de øyeblikkene hvor jeg var svakest. Selvom han viste at jeg er bare separert og det kan ta tid til jeg skilles. To uker vekk, for så komme tilbake i beg. av januar og si at det var umulig å glemme meg, ingen var som meg. Jeg har hørt gang på gang at han ikke fikk oppholdstillatelse at han måtte gifte seg."

Bør det ikke gå opp et lys?? Hvorfor tror du han kom tilbake? Fordi: De fleste mennesker "skjønner tegninga"

Videre:

"Jeg vet at han var meget begeistret for meg, jeg vet at han ønsket inderlig at jeg ville gifte meg med han for å løse problemene med oppholdstillatelse og fordi han var oppriktig forelsket i meg. Jeg vet at han snakket sant, da han sa at det var en fordel med en som meg med modenhet og innsikt. Jeg vet at han er virkelig forelsket i meg."

Han har virkelig trillet deg rundt lillefingeren!! Og ja, enkelte er flinke til å late som, og oppføre seg på en viss måte fordi de vil igjennom med noe! Og selvfølgelig må han late som. Poenget/hovedgrunnen er jo at han vil bli i Norge..!!

Og...:

"Jeg fikk hilsner fra hans familie i hjemlandet, de var fornøyde."

Selvfølgelig er de fornøyde!! Så fort han har fått gifta seg drar han vel inn resten av røkla!!

Videre:

"Jeg vet at hans mål er å gifte seg med denne nye kjæresten,"

Du sier det jo selv!!

Og tilslutt:

"Han er sjarmerende, intelligent, ung og fantastisk elsker."

Det er dette du er forelsket i, og jeg lover deg, det er mange fler der ute! Behovet for å slå ut med vingene er sikkert stort etter et brudd, men det er mange fisk i havet!! For all del; hold deg unna denne mannen!!!

(Jeg er ikke rasist, jobber sammen med ei flott pakistansk jente, blir bare oppgitt når jeg leser dette! Det er lov å la hodet styre og.. ikke bare hjertet! Og ja.. kjærlighet gjør blind, men ikke såååå blind! Gå for all del ikke tilbake til denne mannen!!)

Forstår ikke sammenhengen med den flotte pakistanske jenta.

Jobber du sammen med flere flotte jenter?

Hvis du sjøl mener at du ikke fortjener bedre enn det der, så værsågod.

Les innlegget ditt mens su prøver å forestille deg at det er med en annenes øyne så håper jeg du ser hvor sjanseløst dette er.

Hun sier jo at hun aldri kommer til å gifte seg med han. Hvis begge to kan akseptere et forhold her og nå, er det greit. Det er tydeligvis ikke nok for han.

Annonse

Tror du ikke at han er intressert i begge deler, gifte seg og få oppholdstillatelse? Kanskje han er en Ole Brumm som sier "ja takk begge deler".

Joda, jeg har vel ikke trodd noe annet enn at han ønsker begge deler, men at han ønsker å gifte seg på grunn av kjærlighet, det tror jeg ikke på i det hele tatt.

Her er det ikke ett ønske om å gifte seg med den rette og så er han så heldig å få oppholdstillatelse. Det er nok motsatt som er hensikten.

Giftemålet blir kun brukt som ett virkemiddel for å få oppholdstillatelse.

De som tror noe annet i denne saken er rimelige naive og kanskje på kanten til å rett og slett være dumme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...