Gjest Pysete Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei! Jeg skal snart inn til laparaskopi. Jeg har angst for operasjoner og smerter, og håper noen av dere kan svare meg på noen spørsmål i forkant: Hadde du mye vondt etterpå? Har hørt at man blir veldig oppblåst etterpå fordi de sprøyter inn gass i bukhulen. Var du sykemeldt? Hvor lang tid tok det før du var "deg selv" igjen? Takknemlig for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agape Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg syntes ikke laparaskopi var så ille. Selve inngrepet kjente jeg ingenting til siden det foregikk i narkose, og da jeg våknet syntes jeg egentlig det verste var at jeg var så stiv og støl - og jeg ble kjempesur på sykepleieren som forlangte at jeg skulle ligge minst en time etter at jeg hadde våknet. Men da jeg bestemte meg for å stå opp likevel skjønte jeg hva hun mente; narkosen satt såpass godt i kroppen at jeg holdt på å gå rett i bakken ;-) Etter hvert som jeg våknet ordentlig til kjente jeg at jeg var øm og sår i magen, men jeg fikk noe smertestillende som tok det aller meste av smertene. Jeg hadde også blitt fortalt at en kunne få smerter i skulder- og nakke-regionen pga denne gassen de bruker for å løfte mageskinnet, men det merket jeg overhodet ingenting til. Og jeg følte meg absolutt ikke oppblåst. Jeg var såpass sår i mageregionen at jeg ikke kunne sykle hjem sånn som jeg hadde tenkt (Jada- det var kanskje litt vel optimistisk!) men jeg hadde ikke problemer med å komme meg ned til resepsjonen hvor mannen min hentet meg med bil. Jeg fikk sykemelding i 3 dager, og det var passe; etter 3 dager følte jeg meg helt fin igjen. Såret (et snitt på ca 2 cm, like under navlen) grodde i løpet av et par uker, og plaget meg ikke underveis. Det går nok bra; operasjon er uansett ikke så veldig stas, men laparaskopi er så veldig mye å grue seg til. Det gjør litt vondt etterpå, men ikke verre enn at det kan kureres med en paracet eller 3. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-504795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svale Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei! Det skal nok gå bra skal du se! Ja, jeg hadde vondt, men ikke i magen, mest av arret. Fikk betennelse i såret og hadde problemer med å bevege meg de første dagene. Jeg var også sykemeldt ei ukes tid tror jeg at jeg kan huske..Ble oppblåst i magen, men det gikk fort ned igjen! Jeg forstod det som om de sprøytet inn en slags kontrastveske for å se om egglederne var åpne, men skal ikke si det for sikkert.. Lykke til klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-505063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei Pysete! Jeg hadde veldig vondt i skuldrene etterpå - ca. 4 dager - samt hoven i magen etpar dager. Litt mørbanket var jeg også. Var veldig kvalm etter narkosen. Bare småting, så dette klarer du. Ta det med ro noen dager, plei deg selv litt etterpå. Jeg var også pyse, men etter 6 forsøk er smerteterskelen blitt høyere! LYKKE TIL!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-505431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomine1365380404 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg syntes ikke laparaskopi var så ille. Selve inngrepet kjente jeg ingenting til siden det foregikk i narkose, og da jeg våknet syntes jeg egentlig det verste var at jeg var så stiv og støl - og jeg ble kjempesur på sykepleieren som forlangte at jeg skulle ligge minst en time etter at jeg hadde våknet. Men da jeg bestemte meg for å stå opp likevel skjønte jeg hva hun mente; narkosen satt såpass godt i kroppen at jeg holdt på å gå rett i bakken ;-) Etter hvert som jeg våknet ordentlig til kjente jeg at jeg var øm og sår i magen, men jeg fikk noe smertestillende som tok det aller meste av smertene. Jeg hadde også blitt fortalt at en kunne få smerter i skulder- og nakke-regionen pga denne gassen de bruker for å løfte mageskinnet, men det merket jeg overhodet ingenting til. Og jeg følte meg absolutt ikke oppblåst. Jeg var såpass sår i mageregionen at jeg ikke kunne sykle hjem sånn som jeg hadde tenkt (Jada- det var kanskje litt vel optimistisk!) men jeg hadde ikke problemer med å komme meg ned til resepsjonen hvor mannen min hentet meg med bil. Jeg fikk sykemelding i 3 dager, og det var passe; etter 3 dager følte jeg meg helt fin igjen. Såret (et snitt på ca 2 cm, like under navlen) grodde i løpet av et par uker, og plaget meg ikke underveis. Det går nok bra; operasjon er uansett ikke så veldig stas, men laparaskopi er så veldig mye å grue seg til. Det gjør litt vondt etterpå, men ikke verre enn at det kan kureres med en paracet eller 3. Lykke til!! Hei på deg! Jeg hadde laparoscopi for ca. et halvt år siden. Det gikk egentlig veldig bra. Fikk smertestillende før jeg ble operert og hadde ingen problemer med at jeg ble dårlig av narkosen. Alle sykhus bruker forskjellige anestesimidler. Der jeg var brukte de noe som kalles propofol, det blir man ikke dårlig av. En ting du bør passe på er at du får snakke med legen etter operasjonen!!!!! Det fikk ikke jeg, og måtte vente i to mnd. før jeg fikk svar. Det var helt forferdelig, for jeg fikk med men et skriv med masse latinske ord om hva som feilte meg. Noe jeg ikke skjønte stort av. Ta det med ro når du kommer hjem. La gubben pleie deg litt, så kommer alt til å bli bra! Lykke til!!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-505910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysa i dag Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Ingenting å grue deg for. Jeg fikk utført sterilisering via et lite hull under navlen. Jeg er egentlig kjempepysete, men dette gikk helt fint. Normal form på tidligkvelden samme dag. Tok ikke smertestillende etterpå. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-506005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ina Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg ble veldig dårlig av narkosen, men ellers var det ikke vondt. Og som det sto i papirene så fikk jeg vondt i den ene skulderen, noe med gasser som skal ut... Det du kanskje bør forberede deg på er at du kan få en diagnose. Jeg fikk et papir der det sto at jeg var infertil - svart på hvitt. Fikk en reaksjon på det på sykehuset og gråt masse... Kanskje ikke akkurat noen trøst å gi,men bare vær litt forberedt og legg opp til å ta det med ro et par tre dager. Men det er glemt nå. På tredje forsøket ble jeg grvid, og er nå tvillingmamma. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91498-laparaskopi-erfaringer-etterlyses/#findComment-511257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.