Gå til innhold

Sopproblemet er løst - se her!!

Anbefalte innlegg

Etter mer enn 4 år med problemer som sopp, smerter i magen etter samleie, tørrhet, sprukken hud, etc, har jeg funnet løsningen (for meg). Håper andre kan dra nytte av mine erfaringer.

Jeg vet at dette gir store problemer i sexlivet, og kanskje i forholdet (been there - done that). Min mening er at gynekologene undervurderer dette problemet! Standarden er å skrive ut Canesten, og gi kortisonsalver. Men, disse hjelper bare i smååå perioder, og derfor ikke i det hele tatt. Dette er Big Business, og du og jeg blir skadelidende.

Sist jeg var hos legen, fortalte jeg han at nå var det nok! 4 år med problemer!! Da fikk jeg en resept på DIFLUCAN (merk dere dette navnet). Det er bare én tablett som skal tas. Jeg fikk resept på 3 tabletter, og har brukt 2. Med en gang jeg merket antydninger til de samme tilbakevendende problemene, tok jeg tablett nr. 2, og nå er jeg så godt som ny. Kan slappe mer av under samleie, og WOW - jeg fungerer igjen.

Men det var ikke gøy når det pågikk. Derfor tar jeg meg litt tid her i forumet - fordi jeg håper at andre kvinner (og menn) vil få den hjelpen de behøver. Mennene lider jo også under dette. Begge parter går jo rundt og undertrykker behovene/lystene sine.

Jeg er forøvrig litt rystet over legene som viser en slapp holdning til dette problemet. Sist jeg var hos min mannlige gynekolog var det to ting jeg reagerte på:

1) Hans spontane reaksjon på det at vi nesten ikke kunne ha sex var: Ja, du får sende han (kjæresten min) i kjelleren. Det høres kanskje flisespikkete ut, men han tenkte først og fremst på mannens sexbehov! Søren pitle, for jeg har også stort sexbehov - ble jo helt fixert siden jeg aldri fikk noe.

2) Legen min fortalte at mitt problem er utrolig utbredt blant unge kvinner, og det har øket enormt de siste 10 årene. Så må de vel for pokker ta det alvorlig???

Til slutt: Det er sant at jeg noen ganger hadde sex til tross for sviing og småvondt. Det er veldig dumt. Min teori er at følgende faktorer kan gi problemer med underlivet: Stress, følelser fra tidligere forhold, og ikke minst å la han trenge inn før du er ordentlig klar. Don't do it!

Og en annen ting: Seksuell eksperimentering (sexleketøy, etc) virket veldig negativt på kroppen min når den var syk. Hele kroppen er jo innstilt på ubehaget ved inntrengning. En kald plastdings kan ikke erstatte det du egentlig vil ha: En varm god pikk, og nærheten til din elskede!

Rett og slett!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91620-sopproblemet-er-l%C3%B8st-se-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gamlemor1365380466

Jeg byttet gynekolog etter stadig å ha fått nesten samme behandling som deg. De overså problemet og det virket ikke som om de ville innse at "sopp kommer og går".

Men min nye lege ga meg som deg resept på Diflucan og ting er mye bedre.

Det med at sopp påvirker forholdet vet jeg så altfor godt. Det er slitsomt!!!

Diflucan er tingen - men pass på og følg med på eventuelle symptomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...