blekksmører Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei - jeg traff i fjor høst en kvinne jeg har blitt svært glad i, og har for første gang på noen år begynt å planlegge en fremtid i tosomhet. Vi har det svært fint sammen, og skjærene i sjøen er ikke mange. Ett farlig finnes det likevel der, og det er noe spesielt, jeg gjerne skulle ha hatt en "second opinion" (eller flere) om. Kjæresten påstår at hun ikke er bifil, men for et par-tre år siden møtte hun en kvinne hun siden har hatt et slags erotisk forhold til. Hun klarer ikke helt å forklare dette, men sier at hun er "fascinert" av denne kvinnen. Den andre kvinnen er definitivt bifil, med både mannlige og kvinnelige eks-samboere i porteføljen. Siden hun bor i en annen by og ikke har møtt kjæresten min i den tiden vi har vært sammen, så har dette vært snakket lite om (kjæresten fortalte meg tidlig om dette; hun er ærlig). Men akkurat denne helgen dette skrives er hun i byen, og er sammen med kjæresten min hele helgen. De deler leilighet og seng, og jeg må holde meg borte (har jo min egen leilighet, da.:-). Det har vært vanskelig for meg å "føle noe spesielt" tidligere, siden det hele har vært så abstrakt. Derfor har jeg heller aldri sagt "nei" til dette tross alt temmelig perifere bifile forholdet. Men nå - når det er en realitet - føler jeg meg utrolig såret, og faktist litt sveket. Derfor har jeg tenkt å be kjæresten om å gjøre et valg i etterkant av denne helgen. Meg eller denne "hang-up'en" hun ser fire ganger i året, og som hun påstår betyr lite for henne i forhold til hva jeg gjør. Er dette smålig av meg? Er det mulig å se at hennes forhold til en annen kvinne faktisk kan berike vårt forhold (en "trekant"-opplevelse har spøkefullt vært diskutert, men jeg tviler på at det er smart...). Eller er det min kjæreste som er egoistisk og korttenkt, og oppfører seg dårlig mot meg, siden hun helst vil beholde sitt lille "kick"? Det er vanskelig for meg å spørre felles venner om dette, siden ingen vet om denne små-delikate saken, og hun fort kan stemples. Det vil jeg ikke skal skje, for jeg er som sagt svært glad i henne, og respekterer henne. Vel, vel - håper det finnes noen meninger der ute, som kan bringe klarhet i et noe frustrert hjerte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyon Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Uansett om man er hetro, bi eller homo så skal man ikke være utro mot sin partner! Tror de _aller fleste_ ville følt det likedan som deg i denne saken! De som sier noe annet er sikkert 16 år! Du får snakke med henne når hun kommer hjem... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-505833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Kjæresten din ber og forventer altså til en viss grad at du skal akseptere at hun har en annen enn deg. Et forslag: Tenk deg at dette 'kicket' hennes handlet om en mann. Ville du vært like innstilt på forståelse - som du jo er til tross for spørsmålene dine? Nei, for din egen skyld, spør deg selv om du vil dele henne med noen? Hvis ikke, bør du si det i klarttekst til henne, med de konsekvenser det måtte medføre. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-505922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Det er jo fint at hun er ærlig om ikke annet. Da har du i det minste en mulighet til å foreta et valg. Jeg syntes det er nokså drøyt å bare reise avgårde en helg å treffe dette andre kvinnemenneske og forvente at du skal sitte stilletiende å godta - uten å rynke på nesa og nærmest forvente at du bare tar henne tilbake. Det hadde kanskje vært lurt å snakke om dette FØR hun traff sin sengevenninne. Du har vel en mening og hvis hun ikke ville godtatt den, og allikevel trosset sitt ego gjennom, er jo egentlig valget nogså åpenbart for din del. Orker du å leve med dette, er det din sak, hvis ikke kommer det til å ødelegge deg. Egentlig er det vel litt for sent uansett, siden hun allerede er på "jentetur" - hvis du da ikke er av typen som er tvilende og tenker tanken, "kanskje jeg kan få være med", men innerst inne ikke syntes dette er riktig. Ikke gjør noe du er tvilende til, og ikke la henne ture frem som hun vil - fordi HUN bare MÅ, det er ikke noe annet enn ren egoisme og slik skal det ikke være. Du kan ikke la deg henne være utro selv om du er aldri så glad i henne. Spør om det er greit at du tar deg en helg med ei annen dame - for det har DU behov for. Det er ingen forskjell for min del og ikke for de fleste andre heller. Utroskap er utroskap uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-505929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 syns du skal ta det opp med henne... ikke al henne få overkjøre deg på dette punktet, stå på ditt... synes hennes oppførsel her er skikkelig umoden og minner om at hun ikke, atlså, IKKE, er klar til å forholde seg til kun en partner... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-505946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Dette er utroskap, uansett kjønn på den andre personen. Hadde du godtatt at hun hadde hatt en slik helg med en annen mann?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-506048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hei! Trekantforhold kan bare overleve i filmverden. Jeg synes hverken du er smålig eller overreagerer på din kjærestes riskiable flirting med den bifile venninnen. Det har blitt mer vanlig enn før i vårt samfunn å prøve ut sine seksuelle lyster i forhold til eget kjønn, for så neste gang å satse på en kjæreste av det andre kjønn. Mange trenger å prøve seg frem for å bli sikre på hvem de er og hva de vil. I ditt tilfelle synes jeg likevel at det først og fremst handler om at hun ikke viser deg respekt og trofasthet for hva dere to har sammen i forholdet, når hun "må" bruke helgen sammen med en kvinne hun tiltrekkes av. Og du må holde deg unna. Du er kanskje fristet av å godkjenne at kjæresten din "trenger" denne kontakten for sitt eget liv, for å støtte henne. Du vil henne vel bare godt fordi du er så glad i henne. Men at det også skulle berike ditt og kjærestens samliv, er å gå for langt. Jeg oppfordrer deg til å sette grenser rundt forholdet ditt uten innblanding av denne bifile venninnen til din kjæreste. Kjæresten din må velge. Det er hennes valg. Men du må fortelle henne hva du ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-506072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubular2 Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Uansett om man er hetro, bi eller homo så skal man ikke være utro mot sin partner! Tror de _aller fleste_ ville følt det likedan som deg i denne saken! De som sier noe annet er sikkert 16 år! Du får snakke med henne når hun kommer hjem... Lykke til! Du reagerer overhodet ikke smålig! Jeg hadde ikke takla det om min samboer plutselig skulle overnatte hos en venn som han var tiltrukket og fascinert av! Utroskap har ingen ting med kjønn å gjøre. Du virker veldig reflektert og åpen. Du må snakke med din kjæreste , hun må velge deg eller denne kvinnen , en kan ikke få i både pose og sekk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-506097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest merke Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Tenk deg om. Overfokusering og "stilig.gjøring"av seksualiteten ikke er veien til selvets frihet og realisering, men til dets tinglig.gjøring. Konsekvensen er at mellom.menneskelige relasjoner blir fattigere. Kjærlighetsbegrepet mister betydning, og kroppens og seksualitetens iboende hellighet blir verdslig.gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-508203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnhild1365380472 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Skjønner godt din frustrasjon, går gjennom noe lignende selv..... Min mann og jeg separerte oss etter 12 års samliv, pga dårlig kommunikasjon.(Begge trodde den andre var misfornøyd, og begynte å krangle. Tok time out på grunn av ungene) Vi har hatt et godt vennskap, og vært sammen om mye med ungene, blandt annet på ferie, på besøk hos hverandre flere ganger i uka osv. Etter 2 år har vi endelig klart å legge såre følelser og skuffelser "det var din feil" på hylla, og har fått snakket ut om ting som gikk galt mellom oss. Nå i jula som var, skulle vi snakke om hvor vidt vi skulle prøve på nytt igjen, eller ta steget til skillsmisse. Vi ble da enig om å prøve på nytt, ikke på grunn av ungene,men på grunn av at vi er glade i hverandre. Så kom 2.juledag,jeg var på nett og sjekket malene mine. Der lå et kjærlighetsbrev til min fraseparerte mann, fra en av sine kompiser.... Etter direkte spørsmål, fikk jeg bekreftet at han var bifil, og at han ikke visste om han var forelsket i denne mannen eller om det var eksprimentering. jeg var i sjokk, og er det enda. Jeg fant ut at selv om han har vært med noen andre, var jeg fortsatt innstillt prøve på nytt.... Han sa da at han visste ikke, for han var redd at det skulle skjære seg igjen, og måtte plutselig tenke på det. Greit nok det... Jeg vil ikke være med noen som heller vil ha noen andre. MEN neste helg får min fraseparerte mann besøk av sin elsker, på helgetur. Jeg skal dit med ungene, og overnatter som vanlig når jeg overleverer dem,i boligen som jeg fremdeles eier halvparten av... Hvordan skal jeg gripe an saken?? Min fraseparerte mann sier at gjesten skal ligge på gjesterommet,og jeg på det andre fra fredag til lørdag. jeg vet med meg selv at jeg er redd for at det blir noe mer mellom dem senere i helgen, etter at jeg har returnert sørover. Tanken min er at jeg bare skal se det an, og se hva som skjer. Han har vært helt åpen om sine bifile forhold etter at jeg fikk vite om det i jula. Men en ting vet jeg, hadde det vært snakk om et kvinnfolk, hadde jeg sagt at om hun kom oppover, hadde han ikke sett meg mer, annet enn når han kom etter ungene. Men det er en mann, og jeg tror jeg må gi ham rom til å finne ut av sin nyoppdagede bifilitet.. Rett eller galt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91629-bifili/#findComment-517767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.