Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er ikke snakk om å like trekantsex eller ikke. Det er snakk om at en vet med seg selv at det ikke ville fungert for en. I tillegg vet en litt om andre personer, en hører andres erfaringer osv. Det er på det grunnlaget en gir råd. Og ikke alle er enige at dop er skadelig, de fleste som begynner med tviholder på at DE har kontroll og at det ikke er skadelig. Men jeg velger å si fra likevel. Dersom ingen skulle svare henne at trekanter som regel er ødeleggende for et forhold, de som skrev noe roste det opp i skyene, hva hadde skjedd da? Jo hun hadde trodd det var greit og ikke ville ødelegge noe, noe det som regel gjør. På lik linje med at vi ikke kan la være å si noe om dop bare fordi vi ikke har prøvd det. Hun fastslo helt bastant at trekanter ødelegger forhold, Det vet både du og jeg ikke er tilfelle. Det er de som hiver seg inn i det, hvor ikke BEGGE ønsker det, da går det ikke så bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva er forutsetningene? Følg med i timen... Jeg skrev lenger opp: "Trekant kan være utrolig berikende for et par som er virkelig glad i hverandre, trygge på seg selv. og trygge på hverandre." Kan tilføye at BEGGE må ønske det, og at de selv setter sine grenser underveis, og at tredjeperson på en måte blir en "statist", og hvor paret først og fremst konsentrerer seg om hverandres nytelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Ihverfall såpass at jeg kan uttale meg om det, i den ene eller andre retning. Tipper at du ikke har noen erfaring? Hvilket tilsier at du ikke bør ha bastante og unyanserte meninger. ...og hvis du har erfaring, om at trekant ødelegger forholdet, så har du/dere begitt dere inn i noe som dere på langt nær var klare for! Jeg har ingen erfaring, men jeg vet at jeg aldri ville klart å se kjæresten ligge med en annen dame (eller at han ville klart å se meg med en annen mann). Hvis man klarer det, er det kanskje et tegn på at man ikke bryr seg noe særlig om den andre. Da er jo et åpent forhold like greit først som sist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Følg med i timen... Jeg skrev lenger opp: "Trekant kan være utrolig berikende for et par som er virkelig glad i hverandre, trygge på seg selv. og trygge på hverandre." Kan tilføye at BEGGE må ønske det, og at de selv setter sine grenser underveis, og at tredjeperson på en måte blir en "statist", og hvor paret først og fremst konsentrerer seg om hverandres nytelse. Hvor finner du en person som er villig til å være statist? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har ingen erfaring, men jeg vet at jeg aldri ville klart å se kjæresten ligge med en annen dame (eller at han ville klart å se meg med en annen mann). Hvis man klarer det, er det kanskje et tegn på at man ikke bryr seg noe særlig om den andre. Da er jo et åpent forhold like greit først som sist. Det er faktisk en veldig stor forskjell på et såkalt åpent forhold, og en trekant som et par ønsker å oppleve SAMMEN. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er faktisk en veldig stor forskjell på et såkalt åpent forhold, og en trekant som et par ønsker å oppleve SAMMEN. Men hvis, som du jo sier, at paret først og fremst skal konsentrere seg om hverandres nytelse, er det da noen vits å ha en tredjeperson til stede? Hva skal isåfall han/hun gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hvor finner du en person som er villig til å være statist? Statist er kanskje å overdrive litt.. men den tredje må kjenne parets "regler", og være våken for "justeringer" av sin egeneksponering underveis. Det er gleden, nytelsen som denne personen TOTALT bidrar med FOR PARET, som betyr noe... passiv i perioder, og veldig aktiv i andre perioder av trekanten. Jeg kan forsikre deg at slike personer finnes det mange av, det gjelder bare å være kritisk i valg av tredjeperson, det må være ganske mye "kjemi" mellom de tre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Men hvis, som du jo sier, at paret først og fremst skal konsentrere seg om hverandres nytelse, er det da noen vits å ha en tredjeperson til stede? Hva skal isåfall han/hun gjøre? Det er bare fantasien og de tre selv som setter begrensninger. Konkret: Hvis det er et par som er sammen med en MANN som tredjeperson, og mannen i paret er 100 % hetero, så kan hun suge den "fremmede" mens mannen hennes tar henne, eller paret kan kline heftig mens hun blir tatt av den andre mannen. Hvis mannen i paret elsker å se hennes nytelse, så kan han f eks runke å se på de to. Ofte kan den tredje bare ha glede av å runke mens han ser på paret. Det er den tredjes TILSTEDEVÆRELSE som gir paret en opplevelse sammen. Var det mer konkret fortalt? Eller de fremmede kan runke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Ihverfall såpass at jeg kan uttale meg om det, i den ene eller andre retning. Tipper at du ikke har noen erfaring? Hvilket tilsier at du ikke bør ha bastante og unyanserte meninger. ...og hvis du har erfaring, om at trekant ødelegger forholdet, så har du/dere begitt dere inn i noe som dere på langt nær var klare for! Du skrev "Du er tydeligvis på en helt annen "frekvens"... Det som gjelder fra ditt ståsted, bør på ingen måte gjelde for andre!" Dermed vil dine erfaringer også kun gjelde for deg og du kan ikke anbefale noen noe på grunnlag av dine erfaringer. Du har bastandte og unyanserte meninger. Men det er kanskje greit for deg, men ikke oss andre? Men det er en ting som heter statistikk. Den viser at de fleste trekanter ender med brudd o.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Men hvis, som du jo sier, at paret først og fremst skal konsentrere seg om hverandres nytelse, er det da noen vits å ha en tredjeperson til stede? Hva skal isåfall han/hun gjøre? Dette hadde visst sneket seg inn en ubetydelig setning lengst ned i svaret;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Følg med i timen... Jeg skrev lenger opp: "Trekant kan være utrolig berikende for et par som er virkelig glad i hverandre, trygge på seg selv. og trygge på hverandre." Kan tilføye at BEGGE må ønske det, og at de selv setter sine grenser underveis, og at tredjeperson på en måte blir en "statist", og hvor paret først og fremst konsentrerer seg om hverandres nytelse. Trekanter handler vel oftere om at den ene er bifil og vil leve ut det, eller at en ønsker sex med en annen mann/kvinne enn den man lever med. Tredjepersonen vil neppe bil en statist. Oftere blir den ene partnere statist og det er dette som ofte skaper problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Du skrev "Du er tydeligvis på en helt annen "frekvens"... Det som gjelder fra ditt ståsted, bør på ingen måte gjelde for andre!" Dermed vil dine erfaringer også kun gjelde for deg og du kan ikke anbefale noen noe på grunnlag av dine erfaringer. Du har bastandte og unyanserte meninger. Men det er kanskje greit for deg, men ikke oss andre? Men det er en ting som heter statistikk. Den viser at de fleste trekanter ender med brudd o.l. Jeg syns jeg har fått fram et ganske nyansert syn, da jeg gjentatte ganger har sagt at det må være visse forutsetninger til stede for at det skal være vellykket. Den statistikken(SSB? *LOL*)du påberoper, hvor finner jeg den?? Jeg gjentar enda en gang, at det må være et voksent par i et trygt forhold, som etter nøye overveielse blir enige om at de ønsker en trekant, og at BEGGE blir opphisset av tanken på å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg syns jeg har fått fram et ganske nyansert syn, da jeg gjentatte ganger har sagt at det må være visse forutsetninger til stede for at det skal være vellykket. Den statistikken(SSB? *LOL*)du påberoper, hvor finner jeg den?? Jeg gjentar enda en gang, at det må være et voksent par i et trygt forhold, som etter nøye overveielse blir enige om at de ønsker en trekant, og at BEGGE blir opphisset av tanken på å prøve. Sier meg enig i at dine forutsetninger er et mimimum for at det skal kunne lykkes. Men ofte ønsker en det mer enn den andre. Og ofte blir det annerledes enn en hadde tenkt seg. De færreste ville likt å se personen de elsker ha sex med noen andre. Selv om det selvfølgeli fungerer for noen. Mitt og andres poeng er at det som oftest ikke fungerer. Derfor må en være forsiktig og vite hva en begir seg inn på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Trekanter handler vel oftere om at den ene er bifil og vil leve ut det, eller at en ønsker sex med en annen mann/kvinne enn den man lever med. Tredjepersonen vil neppe bil en statist. Oftere blir den ene partnere statist og det er dette som ofte skaper problemer. Uten at jeg har statistikk på det, så er det etter min mening vel så ofte at alle deltagerene i en trekant heterofile, som at noen er bifil. Kan du ikke se for deg to heterofile menn som konsentrerer seg 100 % om hennes nytelse? Bifile, er ofte "skjult bifile" ovefor partneren, og søker nok oftere til èn av samme kjønn, dvs ren og skjær utroskap. Hvis den tredje overtar styringen, UTEN at dette passer paret, så har de valgt feil person. Men den tredje kan gjerne i perioder under akten være ganske så aktiv, hvis paret syns det er ok. Utvelgelsen av personen, er utrolig viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Sier meg enig i at dine forutsetninger er et mimimum for at det skal kunne lykkes. Men ofte ønsker en det mer enn den andre. Og ofte blir det annerledes enn en hadde tenkt seg. De færreste ville likt å se personen de elsker ha sex med noen andre. Selv om det selvfølgeli fungerer for noen. Mitt og andres poeng er at det som oftest ikke fungerer. Derfor må en være forsiktig og vite hva en begir seg inn på. Nettopp. Får bare konkludere med at jeg/vi har vært veldig heldige. Men jeg tror ikke du skal avfeie den enes glede/opphisselse av at noen har sex med ens partner, når man er 100% trygg på at man ikke "mister" partneren. Jeg har opplevd at det mellom paret, har ligget en kjempe-erotisk stemning, i dagene og uken etter en trekant. ...og at sexen ofte er ganske så vill og hemningsløs, når paret blir alene.;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Uten at jeg har statistikk på det, så er det etter min mening vel så ofte at alle deltagerene i en trekant heterofile, som at noen er bifil. Kan du ikke se for deg to heterofile menn som konsentrerer seg 100 % om hennes nytelse? Bifile, er ofte "skjult bifile" ovefor partneren, og søker nok oftere til èn av samme kjønn, dvs ren og skjær utroskap. Hvis den tredje overtar styringen, UTEN at dette passer paret, så har de valgt feil person. Men den tredje kan gjerne i perioder under akten være ganske så aktiv, hvis paret syns det er ok. Utvelgelsen av personen, er utrolig viktig. Dersom f.eks. to heterofile menn konsentrerer seg 100% om hennes nytelse, er det vel ikke paret som er i sentrum og den tredje en statist? Jeg ville aldri gått med på noe slikt. De færreste menn ville likt å sett sin partner hatt sex med en annen mann. Det er neppe for mannens del dette skjer. På samme måte som det ikke er for kvinnens del dersom den tredje personen er en kvinne som kun har sex med mannen. Da er det ikke snakk om statister lenger. Mange bifile (og homofile) tør ikke/vil ikke leve ut dette, de er gifte, men savner noe. Da vil de ofte ha trekanter slik at de kan leve det ut innenfor ekteskapet. Men da er det seg selv de tenker på, ikke parteren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Dersom f.eks. to heterofile menn konsentrerer seg 100% om hennes nytelse, er det vel ikke paret som er i sentrum og den tredje en statist? Jeg ville aldri gått med på noe slikt. De færreste menn ville likt å sett sin partner hatt sex med en annen mann. Det er neppe for mannens del dette skjer. På samme måte som det ikke er for kvinnens del dersom den tredje personen er en kvinne som kun har sex med mannen. Da er det ikke snakk om statister lenger. Mange bifile (og homofile) tør ikke/vil ikke leve ut dette, de er gifte, men savner noe. Da vil de ofte ha trekanter slik at de kan leve det ut innenfor ekteskapet. Men da er det seg selv de tenker på, ikke parteren. Jeg har forsåvidt forlengst forstått at trekanter ikke passer deg. Det blir litt vanskelig å argumentere, så lenge du befinner deg så til de grader på en ANNET "nivå"(jeg har ikke sagt på et dårligere nivå). Men hvis man syns at sjalusi og eiertrang er naturlige og positive innslag i et godt parforhold, så bøyer jeg meg for det. Selv om slike "elementer" i sin ytterste konskvens får en hel del mennesker til å begå drap, både i vår, og mer fremmede kulturer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har forsåvidt forlengst forstått at trekanter ikke passer deg. Det blir litt vanskelig å argumentere, så lenge du befinner deg så til de grader på en ANNET "nivå"(jeg har ikke sagt på et dårligere nivå). Men hvis man syns at sjalusi og eiertrang er naturlige og positive innslag i et godt parforhold, så bøyer jeg meg for det. Selv om slike "elementer" i sin ytterste konskvens får en hel del mennesker til å begå drap, både i vår, og mer fremmede kulturer. Er det sjalusi og eiertrang å ikke like at den en elsker har sex med andre? Tror heller det er slik at folk som ikke har noe imot dette ikke virkelig elsker den personen de lever med. Men du sier deg jo i praksis enig med meg i ditt andre avsnitt. Vi ER veldig forskjellige. Og da de fleste er som meg (viser både innlegg her, andre steder og statistikk) så er det på sin plass å advare mot trekanter. Advare mot at det ikke bare er fryd og gammen. Mange hevder at det verste en kan gjøre er ikke å gjøre urett, men å ikke gjøre noe som helst. Apati, unnaltenhet er farlig. Det er langt fra å ikke tillate sin partner sex med andre til å drepe noen i sjalusi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gigga Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Er det sjalusi og eiertrang å ikke like at den en elsker har sex med andre? Tror heller det er slik at folk som ikke har noe imot dette ikke virkelig elsker den personen de lever med. Men du sier deg jo i praksis enig med meg i ditt andre avsnitt. Vi ER veldig forskjellige. Og da de fleste er som meg (viser både innlegg her, andre steder og statistikk) så er det på sin plass å advare mot trekanter. Advare mot at det ikke bare er fryd og gammen. Mange hevder at det verste en kan gjøre er ikke å gjøre urett, men å ikke gjøre noe som helst. Apati, unnaltenhet er farlig. Det er langt fra å ikke tillate sin partner sex med andre til å drepe noen i sjalusi. Kanskje du kunne presentere denne "statistikken" din?? Evt "advarsler" må jo ta utgangspunkt i at det er fra ens eget ståsted man uttaler seg, og ikke la det framstå som en generell advarsel? Først må paret gjennom en lang periode der de kåter opp hverandre med å fortelle "historier" eller "settinger" under sexen, som inkluderer en tredje. En slags opphissende gjensidig fantasi, om du skjønner? Neste skritt kan være at man i legnre tid fantaserer gjensidig om å virkeliggjøre det. Deretter vil det voksen fram, en stillingstagen, hvor man ønsker å droppe det tanken på virkeliggjøring, eller gå videre.... "hvor finner vi personen" osv "Hvilke krav skal vi stille til personens intellekt, humor osv?" "HVOR skal det skje, hjemme eller på hotell i annen by?" "Skal man sørge for å beholde sin identitet for seg selv?" Dette er en laaaang prosess, derfor er paret "klare" når virkeliggjøringen kommer.. Trekant er nok ikke noe for "fjortiskjærester", der den ene maser seg til det, og den andre "gir etter". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Kanskje du kunne presentere denne "statistikken" din?? Evt "advarsler" må jo ta utgangspunkt i at det er fra ens eget ståsted man uttaler seg, og ikke la det framstå som en generell advarsel? Først må paret gjennom en lang periode der de kåter opp hverandre med å fortelle "historier" eller "settinger" under sexen, som inkluderer en tredje. En slags opphissende gjensidig fantasi, om du skjønner? Neste skritt kan være at man i legnre tid fantaserer gjensidig om å virkeliggjøre det. Deretter vil det voksen fram, en stillingstagen, hvor man ønsker å droppe det tanken på virkeliggjøring, eller gå videre.... "hvor finner vi personen" osv "Hvilke krav skal vi stille til personens intellekt, humor osv?" "HVOR skal det skje, hjemme eller på hotell i annen by?" "Skal man sørge for å beholde sin identitet for seg selv?" Dette er en laaaang prosess, derfor er paret "klare" når virkeliggjøringen kommer.. Trekant er nok ikke noe for "fjortiskjærester", der den ene maser seg til det, og den andre "gir etter". Igjen vil jeg vise til dop. Skal en følge din logikk kan en ikke advare noen mot farene ved bruk av dop dersom en ikke har prøvd det selv. Jeg sier ikke at det er umulig å få en trekant til å fungere. Men det skal et spesielt forhold til. Og en må gå sakte og varsomt fram. Men for de fleste passer det nok bedre som en fantasi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91754-trekant/page/2/#findComment-507644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.