Gå til innhold

Puedes ayundar, Amiga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje jeg skal skrive ned det jeg trenger hjelp til også ;) Les gjennom det bare om du orker :)

Er dette riktig? Lekse til i mårra, sjø...

(Pretérito indefinido irregular)

1. Ayer FUI un día horrible; TUVE problemas con el coche y con el ordenador. (ser, tener)

2. No PUEDE llamarte. Lo siento. No ME ACORDÉ. (poder, yo; acordarse, yo)

3. No recuerdo a qué edad EMPIEZE a fumar. Pero hace mucho. (empezar, yo)

4. El banco DEVOLVIÓ el cheque por no haber dinero. (devolver, yo)

5. Yo HICE el examen en una hora y SAQUE mejor nota que tú. (hacer, yo; sacar, yo)

6. Mi hermano APRENDIÓ a conducir con tan sólo doce años. Y muy bien. (aprender, él)

7. El periodista PREGUNTÓ al presidente y éste no SUPO qué contestar. (preguntar, él; saber, él)

8. Cuántas horas TARDAREMOS en venir desde Madrid? (tardar, vosotros)

9. Ayer FUIMOS al centro comercial y me GASTÉ demasiado dinero. (ir, nosotros; gastar, yo)

10. La semana pasada te DÍ(?) todo lo necesario para aprobar hoy el examen de socorrista.

(Her vet jeg ikke hva som skal fylles inn... det ble ikke med på stensilen jeg fikk... Betyr "socorrista" badevakt? )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507109
Del på andre sider

Kanskje jeg skal skrive ned det jeg trenger hjelp til også ;) Les gjennom det bare om du orker :)

Er dette riktig? Lekse til i mårra, sjø...

(Pretérito indefinido irregular)

1. Ayer FUI un día horrible; TUVE problemas con el coche y con el ordenador. (ser, tener)

2. No PUEDE llamarte. Lo siento. No ME ACORDÉ. (poder, yo; acordarse, yo)

3. No recuerdo a qué edad EMPIEZE a fumar. Pero hace mucho. (empezar, yo)

5. Yo HICE el examen en una hora y SAQUE mejor nota que tú. (hacer, yo; sacar, yo)

6. Mi hermano APRENDIÓ a conducir con tan sólo doce años. Y muy bien. (aprender, él)

7. El periodista PREGUNTÓ al presidente y éste no SUPO qué contestar. (preguntar, él; saber, él)

9. Ayer FUIMOS al centro comercial y me GASTÉ demasiado dinero. (ir, nosotros; gastar, yo)

10. La semana pasada te DÍ(?) todo lo necesario para aprobar hoy el examen de socorrista.

(Her vet jeg ikke hva som skal fylles inn... det ble ikke med på stensilen jeg fikk... Betyr "socorrista" badevakt? )

1. Ayer FUÉ un día horrible; TUVE problemas con el coche y con el ordenador. (ser, tener)

2. No PUDE llamarte. Lo siento. No ME ACORDÉ. (poder, yo; acordarse, yo)

3. No recuerdo a qué edad EMPEZÉ a fumar. Pero hace mucho. (empezar, yo)

5. Yo HICE el examen en una hora y SAQUÉ mejor nota que tú. (hacer, yo; sacar, yo)

Socorrista er badevakt ja. Men DÍ betyr gav, (I forrige uke gav jeg deg alt du trengte for å stå til badevakt eksamen i dag).------> Skal det være verbet gi/dar eller skal det være lære/enseñar? Lærte- ENSEÑÉ

Så lurer jeg på hvorfor det står yo på punkt 4..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507119
Del på andre sider

1. Ayer FUÉ un día horrible; TUVE problemas con el coche y con el ordenador. (ser, tener)

2. No PUDE llamarte. Lo siento. No ME ACORDÉ. (poder, yo; acordarse, yo)

3. No recuerdo a qué edad EMPEZÉ a fumar. Pero hace mucho. (empezar, yo)

5. Yo HICE el examen en una hora y SAQUÉ mejor nota que tú. (hacer, yo; sacar, yo)

Socorrista er badevakt ja. Men DÍ betyr gav, (I forrige uke gav jeg deg alt du trengte for å stå til badevakt eksamen i dag).------> Skal det være verbet gi/dar eller skal det være lære/enseñar? Lærte- ENSEÑÉ

Så lurer jeg på hvorfor det står yo på punkt 4..

Uhm... det skal selvsagt være él på punkt 4. My mistake, det gikk litt fort i svingene her ;)

Kanskje det skal være å lære? Aner ikke, skjønner ikke setningen... :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507132
Del på andre sider

Annonse

Cabrón

Hijo de puta

Jóder

Skal tenke ut oversettelse og rettskriving i morgen, nå er jeg for trøtt. Minn meg på det. :-)

Hehe.. den der Puta-saken hørte jeg på gata i Sevilla i sommer. Det var en narkoman som hang seg etter meg, prata masse dritt, og begynte å rope "tu madre es puta" HØYT rett i ansiktet på meg i et veikryss. Folk sto bare rundt og måpte, mens jeg ble forbannet og kjeftet tilbake på trøndersk ;) Sikkert ikke det smarteste å gjøre... men det var direkte ubehagelig, så etter den dagen bytta jeg ut shortsen med skjørt ;) Han så, i følge venninna mi, at jeg var turist...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507146
Del på andre sider

Hehe.. den der Puta-saken hørte jeg på gata i Sevilla i sommer. Det var en narkoman som hang seg etter meg, prata masse dritt, og begynte å rope "tu madre es puta" HØYT rett i ansiktet på meg i et veikryss. Folk sto bare rundt og måpte, mens jeg ble forbannet og kjeftet tilbake på trøndersk ;) Sikkert ikke det smarteste å gjøre... men det var direkte ubehagelig, så etter den dagen bytta jeg ut shortsen med skjørt ;) Han så, i følge venninna mi, at jeg var turist...

Ja skal man utfor turiststrøkene kan det være like greit å ikke kle seg som en typisk turist. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507150
Del på andre sider

Ja skal man utfor turiststrøkene kan det være like greit å ikke kle seg som en typisk turist. :-)

Jeg visste vel ikke at folk i Spania ikke går i shorts! :-o Man lærer så lenge man har elever, sa læreren min alltid ;)

Har forresten skrevet ayudar feil, ser jeg... jaja ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507154
Del på andre sider

Annonse

Det er nok mer vanlig med kjole eller skjørt. :-)

*macholand* :-/

Jaja... kjole og skjørt... de er nå like korte begge deler ;)

Er forresten ganske stilige de kjolene "folk flest" går med der nede :)

Gleder meg til en ny tur i sommer! Blir forhåpentligvis Spania på kryss og tvers sammen en kompis. Greit å ha reisefølge når man tiltrekker seg narkomane og andre rallere ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91798-puedes-ayundar-amiga/#findComment-507339
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...