Gå til innhold

Fortelle at jeg har samboer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært samboer i 3 år, men det siste året har jeg vært i tvil om hva jeg virkelig vil..nå er jeg enda mer usikker.

Er LITT småbetatt av en kar jeg egentlig bare har vært på hils med i noen mnd. Han jobber i nærheten der jeg bor.

Har følt meg betatt de gangene jeg har sett ham og tenkt litt på ham ellers også, men UTEN at det på noen måte har tatt av.

I helgen traff jeg ham tilfeldigvis ute og pratet ordentlig med ham for første gang. Han fortalte at han hadde likt meg hele tiden og hadde lyst til å bli kjent med meg.

Jeg ble veldig svak og var åpen for hans flørtende tone.

Han spurte om jeg bodde alene og jeg sa ja... men at jeg hadde hatt en kjæreste. Vet ikke hva som kom over meg, men jeg ville bare ikke si til ham at jeg har samboer.

Men det må jeg jo... eller?

Jeg kunne jo bare unngå ham også..? Synes det er vanskelig å ta opp dette nå som han allerede tror jeg er fri.

Hva synes dere?

Jeg ANER uansett ikke hva jeg vil i forholdet med min samboer. Kanskje jeg skal si at jeg KANSKJE blir ledig snart?:)

Huff..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91845-fortelle-at-jeg-har-samboer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehem!!!

vet ikke helt jeg, men synes faktisk synd på samboeren din akkurat nå...

han fortjener helt sikkert å bli behandlet bedre enn dette...

dersom dette er en sak du ønsker å forfølge, så håper jeg at du er anstendig nok til å flytte fra ham...

når det kommer til din nye "flamme", så har det vel lite å si hva du kommer med i ettertid. Men du burde fortelle ham om samboerskapet, kanskje han tar til vettet og holder seg vekk, han vil vel neppe være grunnen til at forholdet ditt ryker...

ehem!!!

vet ikke helt jeg, men synes faktisk synd på samboeren din akkurat nå...

han fortjener helt sikkert å bli behandlet bedre enn dette...

dersom dette er en sak du ønsker å forfølge, så håper jeg at du er anstendig nok til å flytte fra ham...

når det kommer til din nye "flamme", så har det vel lite å si hva du kommer med i ettertid. Men du burde fortelle ham om samboerskapet, kanskje han tar til vettet og holder seg vekk, han vil vel neppe være grunnen til at forholdet ditt ryker...

Min sambo har kanskje godt av å våkne litt, han gjør svært lite for å få liv i forholdet og egentlig vet jeg vel at han ikke er den rette for meg.

Hvis forholdet allerede er dårlig bør vel ikke den eventuelt nye føle så mye skyld for at han er den avgjørende årsaken til at det blir slutt??!

Min sambo har kanskje godt av å våkne litt, han gjør svært lite for å få liv i forholdet og egentlig vet jeg vel at han ikke er den rette for meg.

Hvis forholdet allerede er dårlig bør vel ikke den eventuelt nye føle så mye skyld for at han er den avgjørende årsaken til at det blir slutt??!

"Min sambo har kanskje godt av å våkne litt, han gjør svært lite for å få liv i forholdet og egentlig vet jeg vel at han ikke er den rette for meg."

Damer som deg burde komme med advarselsstempel i panna! SUPEREGOIST!

Annonse

"Min sambo har kanskje godt av å våkne litt, han gjør svært lite for å få liv i forholdet og egentlig vet jeg vel at han ikke er den rette for meg."

- ja vel, hva er så problemet? dump stakkaren, og hump videre... som du sier, han er ikke den rette for deg...

"Hvis forholdet allerede er dårlig bør vel ikke den eventuelt nye føle så mye skyld for at han er den avgjørende årsaken til at det blir slutt??! "

den kommentaren velger jeg å overhøre, for den stilte deg i en enda dårligere lys...

det er uansett dårlig gjort av deg å holde ting skjult, og HVA OM du nå skulle bli sammen med han karen da? hva tror du han kommer til å si den dagen han får greie på at du har løyet? tror du han vil være i stand til å stole på deg?

HVIS det blir noe mer mellom dere, vil du ha store problemer med å bortforklare dette samboerskapet...for det vil komme for en dag før eller senere at du hadde det når dere ble kjent.

Enten får du tuppe ut din nåværende litt faderlig fort, ellers får du fortelle denne "nye" hvor landet ligger. At du er opptatt for øyeblikket, men at du har planer om å avslutte et samboerskap, og at du er så betatt av han nye at du løy da han spurte.

Kajsa1365380386

Du har problemer med å fortelle "han nye" at du er samboer.

Du vet ikke om "samboeren" er den rette for deg.

Jeg synes du selv har svart på spørsmålet ditt.

Du har det tydeligvis ikke bra i det forholdet du er i. Hadde forholdet vært perfekt hadde du ikke latt deg bli betatt av han nye, og du hadde med stolthet sagt at du var samboer.

Mitt råd er å avslutte forholdet til samboeren. Rett og slett fordi han fortjener å bo med en person som virkelig er glad i han.

Et annet råd er å ikke forhaste seg inn i et nytt forhold. Vær litt alene før du blir sammen med en ny.

Og viktigst av alt:

Vær ærlig.

Ærlig mot samboeren din, din nye flamme og deg selv.

Hva gjør du for å få liv i forholdet da? Går ut med andre menn? Det hjelper sikkert.

Den som bør ha dårlig samvittighet er deg. Er samboeren din feil for deg bør du bryte med han, men han er kanskje grei å ha inntil noe bedre dukker opp? Utrolig egoistisk.

Og hadde jeg truffet en jente, blitt interessert, spurt om hun var alene og hun hadde sagt ja, og jeg senere hadde funnet ut at hun hadde vært samboer på det tidspunktet (slike ting kommer alltid fram, noen som forsnakker seg, brev osv.) hadde jeg dumpet henne umiddelbart.

Hva gjør du for å få liv i forholdet da? Går ut med andre menn? Det hjelper sikkert.

Den som bør ha dårlig samvittighet er deg. Er samboeren din feil for deg bør du bryte med han, men han er kanskje grei å ha inntil noe bedre dukker opp? Utrolig egoistisk.

Og hadde jeg truffet en jente, blitt interessert, spurt om hun var alene og hun hadde sagt ja, og jeg senere hadde funnet ut at hun hadde vært samboer på det tidspunktet (slike ting kommer alltid fram, noen som forsnakker seg, brev osv.) hadde jeg dumpet henne umiddelbart.

Jeg er overhodet ikke intr i svar fra deg, Petter "Smart".

Trodde du snart hadde forstått at folk her inne ikke akkurat SKRIKER etter dine "råd".

Om du hadde dumpet ei jente er meg fullstendig likegyldig.

Annonse

Jeg er overhodet ikke intr i svar fra deg, Petter "Smart".

Trodde du snart hadde forstått at folk her inne ikke akkurat SKRIKER etter dine "råd".

Om du hadde dumpet ei jente er meg fullstendig likegyldig.

Tåler du ikke sannheten? Forventet du sympati og støtteerklæringer?

Jeg tror nok både din samboer og denne nye vil dumpe deg som det verdiløse kvinnemennesket du er når sannheten kommer fram.

Om andre skriker etter mine råd er vel neppe du den rette til å uttale deg om. Mange har faktisk takket for mine råd.

Og så lenge du skriver inn her og ber om folks meninger og råd har jeg full rett til å si hva jeg mener. Uansett om du liker det jeg sier eller ikke. La vær å skriv inn hvis du ikke tåler at folk svarer deg.

Tåler du ikke sannheten? Forventet du sympati og støtteerklæringer?

Jeg tror nok både din samboer og denne nye vil dumpe deg som det verdiløse kvinnemennesket du er når sannheten kommer fram.

Om andre skriker etter mine råd er vel neppe du den rette til å uttale deg om. Mange har faktisk takket for mine råd.

Og så lenge du skriver inn her og ber om folks meninger og råd har jeg full rett til å si hva jeg mener. Uansett om du liker det jeg sier eller ikke. La vær å skriv inn hvis du ikke tåler at folk svarer deg.

Jeg tåler at folk svarer, men ikke at DU svarer, ditt ekle krek av et menneske.

Jeg ba om råd, ikke om å bli dømt. Du er det kvalmeste mennesket her inne, og folk HAR bedt deg om å droppe "smart"'et i nicket ditt. Det er ikke akkurat et adjektiv jeg ville bruke for å beskrive deg.

Om du har noen formeninger om omtanke og omsorg for din samboer - så bør du enten gjøre det slutt med ham; for å kunne se om "den nye" er verdt å statse på; eller gi din samboer klar og grei beskjed om at dere har et stort samlivsproblem.

Ved å gå bak ryggen på din samboer opptrer du på en svært lite verdig måte - jeg sitter med et inntrykk av at du rett og slett bryr deg fint lite om din samboers følelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...