Gå til innhold

Bakterieinfeksjon i skjeden etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest bassillen...

Hei! Er i fast forhold (vart lenge), men har en del plager med underlivet så har ikke sex så ofte. Har vært plaget av sopp, gardnerellabakterie, og tri.. et eller annet - grønn utflod, kløe og svie. Ikke digg!

Dette er også noe av grunnen til at jeg er gjerrig på musa! ; ) (Som samboern min sier..)

Men nå har jeg funnet ut at jeg får grønn guff osv. hver gang etter ejg har hatt sex med samboern! Så det er HAN som er smittebærer.. Men hvor kommer denne bakterien fra? Kan den oppstå ved dårlig hygiene? Han er ikke helt nøye med å vaske snoppen hver dag, noe jeg sier han MÅ. Så det hele ender opp med at jeg spiser antibiotika i 10 dager, så har vi sex, så må jeg ta antibiotika igjen. . Og igjen...

Så nå har jeg fått overtalt han til å gå til legen ¨å sjekke om han har denne bakterien, men hvordan sjekkes det? Sist (ca 6 uker siden) skrev legen min ut piller til han og, for begge må behandles når den ene har det. han pleier ikke å få symptomer heller. Men nå har han sopp sier han, men jeg mener han har det samme som meg, det er jo mest naturlig. Han klør og er rød/sår. Altså samme tegn som sopp.

Hvordan sjekkes gutter for bakterier? Noen som har gjort det? Mener ikke klaymydia nå altså....

Dette er det jeg har hvis du gidder å lese:

http://www.lommelegen.no/kap093_08.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91863-bakterieinfeksjon-i-skjeden-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forstått det slik at det er mulig at man ikke "tåler" bakteriefloraen til partneren.

Jeg fikk beskjed om at "Kutt han ut -du er allergisk mot han".. Gyn sa at mange jenter må gå på kur etter kur med antibiotika fordi de ikke tåler hans bakterier.

Han kan imidlertid få en kur samtidig som deg slik at ikke du kanskje ikke blir plaget igjen og igjen.

Det funket for meg ihverfall. Fikk ikke vondt etter sex etter det. Så jeg slapp å kvitte meg med han;)

Gjest bassillen

Har forstått det slik at det er mulig at man ikke "tåler" bakteriefloraen til partneren.

Jeg fikk beskjed om at "Kutt han ut -du er allergisk mot han".. Gyn sa at mange jenter må gå på kur etter kur med antibiotika fordi de ikke tåler hans bakterier.

Han kan imidlertid få en kur samtidig som deg slik at ikke du kanskje ikke blir plaget igjen og igjen.

Det funket for meg ihverfall. Fikk ikke vondt etter sex etter det. Så jeg slapp å kvitte meg med han;)

Jamen noen ganger kan vi ha sex og jeg får ikke infeksjon, men i det siste nå har jeg fått det hver gang. jeg har aldri vært "allergisk" mot han tidligere! Vi har vært sammen i 4 år og knullet osm gale før jeg fikk underlivsproblemer.. Det begynte jeg jeg begynte på medisiner, men tar ikke noe nå så er mye bedre. Men nå får jeg grønn utflod hver gang vi har hatt sex.

Sist jeg tok pillekur gjorde han det og.. Så fikk jeg mensen.. gikk enda en stund, utfloden var normal, så har vi sex og nå er jeg "grønn" igjen! Dette ødelegger sexlivet vårt, for ejg vil ikke utsette meg for enda mer plager... Eller antibiotikakurer, så jeg sier heller neitakk!

Dette begynte når du gikk på medisiner og så gir du han skylden for det?

Kanskje er det blitt en ubalanse i kroppen din (ikke bare skjeden) ift. bakteriefloraen.

Dette kommer helt sikkert ikke av dårlig hygiene.

Men det er mulig du er blitt allergisk mot hans bakterier etter å ha brukt denne medisinen.

Har selv opplevd problemer med dette, men det varte kun i 6 måneder. Vi ga hverandre sopp konstant. Rimelig irriterende, men sluttet å bruke masse canesten, vasket mer grundig. Og det hjalp.

kan man altså bli smittet av plastiske hjelpemidler altså?

neida, regner med at det er derfor du har begynt med slike plastiske operasjoner, for å slippe slik styggedom...

Gjest bassillen

Dette begynte når du gikk på medisiner og så gir du han skylden for det?

Kanskje er det blitt en ubalanse i kroppen din (ikke bare skjeden) ift. bakteriefloraen.

Dette kommer helt sikkert ikke av dårlig hygiene.

Men det er mulig du er blitt allergisk mot hans bakterier etter å ha brukt denne medisinen.

Har selv opplevd problemer med dette, men det varte kun i 6 måneder. Vi ga hverandre sopp konstant. Rimelig irriterende, men sluttet å bruke masse canesten, vasket mer grundig. Og det hjalp.

Tok medisiner før. Tre år siden jeg gikk på ganske sore doswr som satte kroppen min i ubalanse, men sluttet med det og jeg ble "normal" igjen.

Jeg kan gå flere mnd. uten plager, og så fort jeg ligger med han får ejg grønn utflod, ikke rart jeg mistenker at han er smittebærer da.. Legen min mente det måtte være tilfellet. Så samboern skal sjekke basillene sine, men hvordan gjøres det?

Jeg vasker meg godt nok mellom beina, vasker jeg mer ødelegger jeg i hvert fall bakteriefloraen. Men han er kansjke litt sløv av og til.. Og det er IKKE sopp jeg sliter med nå, men trichomonos vaginalis eller hva det heter. Og det smitter ved sex! Og gutter bør ikke merke at de har det, men det skal jeg love deg jenter gjør! Og nå i det siste har han og klødd og vært rød, han tror det er sopp, men det sier seg sjøl at det er TV når ejg har det.. Og vi fikk det samtidig.

Men hvordan sjekekr man etter bassiller hos menn?

Annonse

Tok medisiner før. Tre år siden jeg gikk på ganske sore doswr som satte kroppen min i ubalanse, men sluttet med det og jeg ble "normal" igjen.

Jeg kan gå flere mnd. uten plager, og så fort jeg ligger med han får ejg grønn utflod, ikke rart jeg mistenker at han er smittebærer da.. Legen min mente det måtte være tilfellet. Så samboern skal sjekke basillene sine, men hvordan gjøres det?

Jeg vasker meg godt nok mellom beina, vasker jeg mer ødelegger jeg i hvert fall bakteriefloraen. Men han er kansjke litt sløv av og til.. Og det er IKKE sopp jeg sliter med nå, men trichomonos vaginalis eller hva det heter. Og det smitter ved sex! Og gutter bør ikke merke at de har det, men det skal jeg love deg jenter gjør! Og nå i det siste har han og klødd og vært rød, han tror det er sopp, men det sier seg sjøl at det er TV når ejg har det.. Og vi fikk det samtidig.

Men hvordan sjekekr man etter bassiller hos menn?

Hvordan en tester menn for slikt vet jeg ikke, men det vet legen hans. Så kan han ta en slik test. Har han smittet tar han medisiner mot det.

Men det kan være at du har fått det kronisk og smitter han, evt smitter han deg tilbake slik at det blir enda verre.

kan man altså bli smittet av plastiske hjelpemidler altså?

neida, regner med at det er derfor du har begynt med slike plastiske operasjoner, for å slippe slik styggedom...

Riktig, klysa. Riktig...

Har bedre kontroll med plastikk og silikon enn sånne naturlige greier. Usj.

Det er bare litt såpe og vann som skal til vettu;)

Jamen noen ganger kan vi ha sex og jeg får ikke infeksjon, men i det siste nå har jeg fått det hver gang. jeg har aldri vært "allergisk" mot han tidligere! Vi har vært sammen i 4 år og knullet osm gale før jeg fikk underlivsproblemer.. Det begynte jeg jeg begynte på medisiner, men tar ikke noe nå så er mye bedre. Men nå får jeg grønn utflod hver gang vi har hatt sex.

Sist jeg tok pillekur gjorde han det og.. Så fikk jeg mensen.. gikk enda en stund, utfloden var normal, så har vi sex og nå er jeg "grønn" igjen! Dette ødelegger sexlivet vårt, for ejg vil ikke utsette meg for enda mer plager... Eller antibiotikakurer, så jeg sier heller neitakk!

Ja, jeg skjønner at dette er noe annet da. Det med at den er grønn kjenner jeg ikke igjen.

Men hvis du har påvist det så er det vel strengt tatt ikke nødvendig at han sjekkes for det samme? Kan han ikke få samme behandling som deg?

Bakterieprøver på menn regner jeg med sjekkes vha urinprøve eller q-tips i pikken..

Og det takler han vel for å få litt sex ogjen..;)

Gjest bassillen

Trichomonas behandles med Flagyl og ikke antibiotika, dere må ta kuren begge to og bruke kondom til begge er ferdige med kuren, hvis dere har sex før det.

Flagyl ER antibiotika! jeg tåler ikke flagyl, spyr det opp, så jeg får erymax i stedet, de funker mye mye bedre. Så du har nok misforstått hva flagyl er.

Og jeg har skrevet at han HAR fått behandling! Men han får det ikke nå, men for 6 uker siden ca. Men etter begge var behandla hadde vi sex igjen, og nå har jeg det igjen.

Først og fremst skal du gi mannen din en lusing for at han ikke vasker seg hver dag. Det er nøkkelen til et godt sexliv. Det er det miste han burde gjøre for dere. Han trenger ikke overdrive, men heller ikke underdrive!

Grønn utflod sier du? Det høres ut som betennelse... Jeg hadde det selv en stund (har hatt så mye problemer atte...). Jeg ville ikke være med på antibiotika-racet, så jeg sendte min kjære til legen, hvor de tok prøver av penisen hans (urinrøret - ikke vondt, men ikke helt behagelig selvsagt (ifølge ham selv)), og fikk konstatert at han var fin. Deretter lot jeg være å ha sex en stund, og prøvde Canesten og kortisonsalver. Det virket ikke.

Hele kroppen min var i ubalanse, og alle medisinene gjorde ting bare verre. Det virker som om de er det som har skjedd med deg også.

Min oppskrift for et godt underliv:

* Vask underlivet annenhver dag med "Barnengens Flytende Såpe". Kjøpes på apoteket og tilsvarer det bestemødrene våre brukte; nemlig renset grønnsepe. Det er dette kvinner også bruker/brukte etter fødsel for at sår skal gro, etc. Man kan også sette seg ned i et vannbad noen minutter.

Dagen imellom trenger man ikke vaske seg med såpe, kun vann.

* Ved langvarige sopproblemer, prøv Diflucan (du trenger resept). Det er èn tablett som tas. Jeg merket svake symptomer på smerter i mage og/eller sopp, og tok enda en tablett en uke etter den første, og nå har jeg vært fin i 2 måneder...

* G-streng er ikke helt å anbefale.

* Kokvask trusene dine, eller kjøp nye.

Håper det er noe her du kan bruke. Er klar over at du ikke nødvendigvis har sopp. Jeg hadde overproduksjon av naturlige bakterier, gang på gang på gang... Men rådene er fine etter antibiotika eller tilsvarende. Enkelte ting MÅ tas med antibiotika eller annen medisin. Men som alle sikkert vet, blir antibiotika ofte etterfulgt av sopp!!

Jeg føler med deg, for jeg vet selv hvordan det er når man nesten ikke har sex pga dette. At du er "gjerrig på musa" er jo ikke frivillig. Og ikke bare din skyld. (Stikkord: Vaske seg!!)

Alle slike problemer fjerner fokuset i samlivet fra nærhet og spontanitet til tilbakeholdenhet og frustrasjoner. Man føler seg....impotent :D

Jeg var svært bestemt og frustrert da jeg gikk til gynekologen sist gang, og først da kom han frem med godsakene: Diflucan. Så ble det endelig sving på meg igjen!

Lykke til begge to!!

Annonse

Gjest bassillen

Først og fremst skal du gi mannen din en lusing for at han ikke vasker seg hver dag. Det er nøkkelen til et godt sexliv. Det er det miste han burde gjøre for dere. Han trenger ikke overdrive, men heller ikke underdrive!

Grønn utflod sier du? Det høres ut som betennelse... Jeg hadde det selv en stund (har hatt så mye problemer atte...). Jeg ville ikke være med på antibiotika-racet, så jeg sendte min kjære til legen, hvor de tok prøver av penisen hans (urinrøret - ikke vondt, men ikke helt behagelig selvsagt (ifølge ham selv)), og fikk konstatert at han var fin. Deretter lot jeg være å ha sex en stund, og prøvde Canesten og kortisonsalver. Det virket ikke.

Hele kroppen min var i ubalanse, og alle medisinene gjorde ting bare verre. Det virker som om de er det som har skjedd med deg også.

Min oppskrift for et godt underliv:

* Vask underlivet annenhver dag med "Barnengens Flytende Såpe". Kjøpes på apoteket og tilsvarer det bestemødrene våre brukte; nemlig renset grønnsepe. Det er dette kvinner også bruker/brukte etter fødsel for at sår skal gro, etc. Man kan også sette seg ned i et vannbad noen minutter.

Dagen imellom trenger man ikke vaske seg med såpe, kun vann.

* Ved langvarige sopproblemer, prøv Diflucan (du trenger resept). Det er èn tablett som tas. Jeg merket svake symptomer på smerter i mage og/eller sopp, og tok enda en tablett en uke etter den første, og nå har jeg vært fin i 2 måneder...

* G-streng er ikke helt å anbefale.

* Kokvask trusene dine, eller kjøp nye.

Håper det er noe her du kan bruke. Er klar over at du ikke nødvendigvis har sopp. Jeg hadde overproduksjon av naturlige bakterier, gang på gang på gang... Men rådene er fine etter antibiotika eller tilsvarende. Enkelte ting MÅ tas med antibiotika eller annen medisin. Men som alle sikkert vet, blir antibiotika ofte etterfulgt av sopp!!

Jeg føler med deg, for jeg vet selv hvordan det er når man nesten ikke har sex pga dette. At du er "gjerrig på musa" er jo ikke frivillig. Og ikke bare din skyld. (Stikkord: Vaske seg!!)

Alle slike problemer fjerner fokuset i samlivet fra nærhet og spontanitet til tilbakeholdenhet og frustrasjoner. Man føler seg....impotent :D

Jeg var svært bestemt og frustrert da jeg gikk til gynekologen sist gang, og først da kom han frem med godsakene: Diflucan. Så ble det endelig sving på meg igjen!

Lykke til begge to!!

Takk for svar, men det er gammelt nytt for meg.. Diflucan har jeg hatt på blå resept i tre år.. : ) Og den er veldig effektiv.

Et godt råd til deg mot sopp: Ikke bruk tampon, i hvert fall ikke i slutten av mensperioden da de skraper opp skjedeveggene.

Underlivsproblemer er noe jeg kan - desverere, ogd et er mange av oss!

Jeg vet hva som feiler meg, det er Trichomonas vaginalis - grønn utflod. Er en bakterie som behandles med antibiotika, samme preparater man tar mot gardnerella.

Etter mye slit med sopp er det under kontorll, vært det et åpr nå. Kroppen min er ikke i ubalsne nå langt i fra.. Den ahr vært det da jeg tok medikamenter mot alt mulig rart.

Men du ga meg allikevel svar på det jeg spurte om, nemlig om prøver på menn. Han skal til legen. Skjønner ikke hvorfor jeg får det hele tiden, og kun etter sex. derfor tenkte jeg at han kanskje er bærer av beakterien, derfor må han testes og evt. behandles.

Et annet råd mot sopp (kjæriingråd sådan) er å skylle skjeden en gang i uka (eller to) med vann med litt eddik! Du kjøper sprøyte på apotkete som du bruker å skylle med. Dette høres helt jævlig ut, men det hjelper til å holde bakteriebalansen sur.

Hilsen ei til som sliter med div. underlivsproblemer... : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...