Oddrun1365380422 Skrevet 3. februar 2003 Skrevet 3. februar 2003 Jeg har prøvd minipillen og angrepillen. Jeg er overfølsom for gestagen. Nå lurer jeg på om det er forsvarlig å få satt inn en hormonspiral. Jeg har hørt at det er lite hormoner i den, og at den virker lokalt på livmorslimhinnen. Er det fare for at jeg kan reagere allergisk på hormonspiral, slik jeg har gjort på p-piller? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. februar 2003 Skrevet 4. februar 2003 Det kan ikke utelukkes, men det er meget lite hormon som går over. Du forteller ikke hvordan du er overfølsom, ren allergi er meget uvanlig på hormoner. Hvis legen som kjenner din reaksjon mener at det er forsvarlig, går det an å prøve. Spiralen er kostbar å anskaffe for en prøve, men firmaet er i de fleste tilfeller villig til å erstatte spiralen (hvis du får den hos din lege) hvis det viser seg innenfor kort tid at du ikke kan bruke den. Det er kanskje er forsøk verdt? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Gjest Sylv Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Det virker som om alle er fornøyd med hormonspiralen, men jeg fjernet den etter et halvt år pga konstante småblødninger og nedstemthet. Dette forsvant da den ble flernet. Det føltes som om en stor, svart sky lettet fra hodet mitt... Så jeg var ikke fornøyd. En venninne av meg ble også gravid med den, så det er ikke bare flott med den heller. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Det virker som om alle er fornøyd med hormonspiralen, men jeg fjernet den etter et halvt år pga konstante småblødninger og nedstemthet. Dette forsvant da den ble flernet. Det føltes som om en stor, svart sky lettet fra hodet mitt... Så jeg var ikke fornøyd. En venninne av meg ble også gravid med den, så det er ikke bare flott med den heller. Siden venninnen din ble gravid; vet du om hormonspiralen var uheldig for fosteret? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.