Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i går å jeg hadde 10 store fine egg..

Vi har 2 gutter fra før..

Den gammleste er laget på normal måte og han på 2 er prøverør.

Legen lurte på om jeg ville sette inn 1 eller 2 egg.

Når man setter inn 2 egg er det storre sjansje på at det blir tvillinger men hvor stor sjanse er det.. Og hvist jeg setter inn bare 1 egg er det jo mindre sjanse på at jeg blir gravid.. hva mener dere om dette..Vi sitter å grubler..

Men vi føler at vi må sette inn 2 egg...

Er det noen andre som har egguthenting denne uka eller???????????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91897-1-eller-2-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det samme spørsmålet strevde vi en stund med også. Vi har en gutt fra før (laget fra fryseforsøk)og har svært god kvalitet på eggene. Før jul fikk vi 12 befruktede egg og 8 av dem var supre. Legen mente tydeligvis at vi bare skulle sette inn 1, men vi valgte 2. Rett og slett fordi vi kjenner alt for godt det andre alternativet - det å ikke få barn (vi prøvde i nesten 4 år før vi fikk nr. 1) og da vi vet at sjansen er litt mindre når man setter inn 1 var det vanskelig å tenke seg - hvis forsøket ikke gikk og vi visste at vi ikke hadde gjort alt vi kunne..... er glad vi satte inn 2 jeg. Forsøket gikk ikke bra og vi har 2x3 egg i frysen. Vil sette inn 2 nå også - selv om tvillinger ikke er det som frister mest - men er absolutt å foretrekke før ingen flere barn. Men det er lurt å se for seg selv med (i deres tilfelle ) 4 barn og synes det er ok da!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91897-1-eller-2-egg/#findComment-507982
Del på andre sider

Jeg har snakket med Maigaard i Århus om dette. Vi har ei jente på 15 måneder, og ønsker oss en bror eller søster til henne. Men tvillinger blir i meste laget for vår del.

Maigaard regner normalt en suksessrate på 45% ved innsetting av 2 egg. Når man har barn fra før er sjansen litt større. Hvis man setter inn 1 egg, reduseres sjansen til ca. 35%. Sjansen for tvillinger er på ca. 25% ved deres klinikk. For de som har barn fra før, er sjansen større. Han anslo ca. 30% for vår del.

Så for oss blir valget lett - vi setter inn ett egg i gangen, og kjøper heller en 3-pak. Da er sjansen for en bror eller søster stor nok for oss, og vi risikerer ikke å få tvillinger (bortsett fra at det alltid finnes en liten mulighet for eneggede tvillinger).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91897-1-eller-2-egg/#findComment-508254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...