Gjest mie21 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg befinner meg i en litt vrien situasjon, og trenger litt råd.. Saken er den at det ble slutt mellom min samboer og meg i sommer.. For å gjøre det kort er det den største forleskelsen jeg noensinne har hatt.. Tviler på at jeg opplever dette igjen!! Etter at han var utro et par-tre ganger, gjorde jeg det da slutt! Hadde det grusomt:-( Han bor nå i utlandet, han er sammen med en annen jente oog vi har fortsatt kontakt.. Vi har aldri vært uvenner.. Saken er den at jeg tenker på han veldig mye.. Problemet er det: Jeg har møtt en veldig hyggelig gutt, en jeg vet jeg hadde fått det utrolig godt sammen med.. Absolutt til å stole på, og så snill som et langt år.. Jeg har følelser for han, og liker han utrolig godt.. Men ikke i nærheten av det jeg følte med eksen! Vi har vært sammen mye de siste 2 mnd, og vi har det kjempefint sammen, men jeg har nå kmmet til et punkt hvoe jeg er nødt til å ta en avgjørelse.. Både for han sin del og min egen! Jeg tenker fortsatt mye på eksen, selv alt det vonde det medbar.. Skal jeg ta en sjanse, eller er det galt, siden jeg ikke har de samme følelsene ovenfor han? Jeg er så usikker.. Jeg vil ikke miste han heller! Men vet ikke om jeg har sterke nok følelser til å binde meg til han som en partner.. *vi er åpne mot hverandre, og han sier det ligger i mine hender:-(* Noen råd eller innspill, noen? Veldig takknemlig for tilbakemeldinger:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg lurer litt på hva du legger i "å binde deg"? Det kan da umulig være noe i veien for at du prøver litt med denne fyren, på kjærestenivå? Det er tross alt ingen som sier noe om at dere er nødt til å gifte dere med hverandre i løpet av kort tid, ei heller bli samboere. Du har ingenting på å tape på å forsøke litt, og kanskje følelsene sakte men sikkert kommer. Det høres bare så veldig seriøst ut når du snakker om "å binde deg". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mie21 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg lurer litt på hva du legger i "å binde deg"? Det kan da umulig være noe i veien for at du prøver litt med denne fyren, på kjærestenivå? Det er tross alt ingen som sier noe om at dere er nødt til å gifte dere med hverandre i løpet av kort tid, ei heller bli samboere. Du har ingenting på å tape på å forsøke litt, og kanskje følelsene sakte men sikkert kommer. Det høres bare så veldig seriøst ut når du snakker om "å binde deg". Takk for svar! Jeg mener bare personlig at det er et stort steg fra å "date" og til offisielt gå ut til venner og familie å fortelle at vi er kjærester.. Da blir det brått mer seriøst føler jeg.. Og da føler jeg at jeg må være sikker på at det virkelig er det jeg vil.. Synes det blir for dumt å innvolvere venner og familie når jeg i utgangspunktet er usikker.. Det var slik jeg mente det:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Takk for svar! Jeg mener bare personlig at det er et stort steg fra å "date" og til offisielt gå ut til venner og familie å fortelle at vi er kjærester.. Da blir det brått mer seriøst føler jeg.. Og da føler jeg at jeg må være sikker på at det virkelig er det jeg vil.. Synes det blir for dumt å innvolvere venner og familie når jeg i utgangspunktet er usikker.. Det var slik jeg mente det:-) Åja... Isåfall forstår jeg deg godt. Vet han du nå dater om din eks? Dine følelser for han? Det er tross alt ikke uvanlig at man knyter bånd til dem man har hatt et forhold til over lengre tid, og det at det ble slutt pga utroskap kan selvsagt gjøre bruddet vanskeligere å takle. Hva med å snakke åpent ut om dette med han du nå dater? Du trenger ikke å si at du ikke tror du noengang vil føle det samme for han nye som for eksen din, men du kan kanskje fortelle han at du ikke helt har kommet deg etter bruddet, og trenger tid, slik at dere må ta det litt rolig i starten, for så å se hva det kan bli til. Du bør i hvert fall ikke gjøre noe du ikke er sikker på, og er du ikke sikker på dette nye forholdet, så tar du den tiden du trenger. Det er det beste for deg, og det desidert beste for han du nå dater. Du vil tross alt ikke såre han ved å inngå noe du ikke føler deg sikker på, for så å bryte dette dersom du finner ut at han nye ikke er noe du vil satse på. Så ta tid og spill med så åpne kort som mulig for han nye. Ikke så åpne kort at du skremmer han bort, men så åpne kort at han er inneforstått med situasjonen, og at du ikke er klar for å "binde deg" i et seriøst forhold riktig enda. Det vil han sikkert forstå, og han vil sikkert sette pris på at du spiller med åpne kort hele veien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Du er ikke over din tidligere kjæreste. Dette tar ofte en del tid, spesielt når han har vært utro. Du bør ta litt tid for deg selv, alene. Finn ut av følelsene dine. Om han nye vil vente på dette eller ikke må du finne ut av. Men jeg tviler på at dere blir lykkelige sammen så lenge du har så mye følelser for din ex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det at du ikke ønsker å binde deg bør ikke ha med eksen din å gjøre. Det med eksen din er vel ikke liv laga uansett? For det første har han vært utro ett par ganger, noe som kan skje igjen og vil du klare å stole på han og få det godt med han om dere skulle bli sammen igjen? Han har jo i tillegg skaffet seg en ny kjæreste også. Etter min mening så må du gå videre i livet og ikke dyrke eksen din mer. Jo mindre du tenker på han jo blekere blir savnet etterhvert. Som sagt hvor mye du vil innvolvere deg med han nye bør være på ett helt annet grunnlag enn dine følelser for eksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myfairlady Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har litt vanskelig for å forstå helt hvordan det er mulig å være glad i en som har såret deg slik. Det er jo desverre slik at noen altid lengter etter det de ikke kan få og siden han såret deg slik, kan det være at din opplevelse av å bli så såret er så sterk at du blander følelser. Noen blir jo også tiltrukket av drittsekker, sånn er det bare. Hva du skal gjøre videre er opp til deg. Men forsøk å være så ærlig som du kan være uten å såre unødvendig. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-508534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Selvfølgelig vil du oppleve like sterke følelser igjen, du må bare komme over eksen din først. Det er en god tommelfingerregle ikke å involvere seg "seriøst" før man er helt ute av et forhold, og det er ikke du. Tillat deg å glemme eksen din, bryt gjerne kontakten om det gjør det hele enklere (det gjør det ofte). Plutselig en dag vil du oppdage at eksen din bryr deg midt i rævva, da er du framme!:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-509133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mie21 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Åja... Isåfall forstår jeg deg godt. Vet han du nå dater om din eks? Dine følelser for han? Det er tross alt ikke uvanlig at man knyter bånd til dem man har hatt et forhold til over lengre tid, og det at det ble slutt pga utroskap kan selvsagt gjøre bruddet vanskeligere å takle. Hva med å snakke åpent ut om dette med han du nå dater? Du trenger ikke å si at du ikke tror du noengang vil føle det samme for han nye som for eksen din, men du kan kanskje fortelle han at du ikke helt har kommet deg etter bruddet, og trenger tid, slik at dere må ta det litt rolig i starten, for så å se hva det kan bli til. Du bør i hvert fall ikke gjøre noe du ikke er sikker på, og er du ikke sikker på dette nye forholdet, så tar du den tiden du trenger. Det er det beste for deg, og det desidert beste for han du nå dater. Du vil tross alt ikke såre han ved å inngå noe du ikke føler deg sikker på, for så å bryte dette dersom du finner ut at han nye ikke er noe du vil satse på. Så ta tid og spill med så åpne kort som mulig for han nye. Ikke så åpne kort at du skremmer han bort, men så åpne kort at han er inneforstått med situasjonen, og at du ikke er klar for å "binde deg" i et seriøst forhold riktig enda. Det vil han sikkert forstå, og han vil sikkert sette pris på at du spiller med åpne kort hele veien. Tusen takk for mange svar, og gode råd.. Setter stor pris på det.. Det er ofte enklere å få hjelp til å se ting i fra et annet perspektiv.. Mye av problemet ligger vel også i det av jeg minnes de gode, og ikke de vonde hendelsene ved min eks.. Takk uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-510327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Tusen takk for mange svar, og gode råd.. Setter stor pris på det.. Det er ofte enklere å få hjelp til å se ting i fra et annet perspektiv.. Mye av problemet ligger vel også i det av jeg minnes de gode, og ikke de vonde hendelsene ved min eks.. Takk uansett! Det er bra du minnes de gode sidene, i stedet for de vonde. Dette kan du ta med deg framover, men du må nå gå videre for å komme over han. Selv om det sikkert i mange tilfeller kan være lettere sagt enn gjort, men er det noe all erfaring viser (andres erfaring) så er det at kjærlighetssorg går over. Noen bruker bare lengre tid enn andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91958-usikker/#findComment-510333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.