Gå til innhold

300 enheter mye?

Anbefalte innlegg

Gjest en stund siden sist...
Skrevet

Hei

Skal i løpet av året atter gå i gang med IVF. Var superheldig sist, og ble gravid med en gang. Har fått en deilig gutt. Nå viser det seg at jeg hadde 300 enheter Gonal F pr. sprøyte, mens det "vanlige" på Riksen er 150. Har spurt den forrige legen, og han sa det var fordi jeg responderte dårlig på hormonene. Er dette vanlig? Er 300 mye?

Hvor mye koster egentlig medisiner til et forsøk (150 enheter)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er som deg, responderer veldig dårlig på medisinene, men har nå klart å bli gravid for 2. gang med IVF.

Jeg hadde enheter på 300 og 450 på forsøket jeg hadde i desember. Jeg har også forstått at det er litt skjelden med så høye doser.

Naturligvis flyr pengene når man må kjøpe så mye medisin! Vi brukte over 24.000 på det siste forsøket vårt, i kun medisiner.... jeg må si jeg var rask til å søke om refusjon hos trygdekontoret :o)

Lykke til med forsøket ditt!

Skrevet

Hei!

Så hygggelig at dere skal ha søskenforsøk! Hvor gammel er så den første om jeg får lov å spørre!

Ja, 300 ie er ganske mye, men det kommer jo an på hvordan du responderer på hormonene! Selv har jeg ikke hatt mere enn ca 115 på mine! Men ved dette forsøket ville de øke dosen til 125 tror jeg det var, for å se om jeg produserte flere egg! Har ikke funnet frem papirene enda, i og med at jeg ikke starter på dem enda!

Synes du skal ringe til RH om det er noe du lurer på i henhold til medisinering og slikt!

Lykke til!

klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt 3 forsøk hos Maigaard i Århus. På første forsøk brukte jeg Gonal-F 150 ie. Resultat: 3 egg, ett var uten kjerne, ett var umodent, og ett var fint. Fikk altså tilbake kun 1 egg. På 2. forsøk ble dosen doblet til 300 ie, resultat: 12 egg. " fine satt tilbake. Jeg ble gravid, men mistet i uke 8/9. På 3. forsøk fortsatte jeg med 300 ie, denne gangen ble det 13 egg av meget god kvalitet. Til og med noen i frysern. Resultat: Er nå gravid i uke 26. Merket ikke noe ubehag/bivirkninger selv om dosen ble økt såpass mye.

Jeg må ha respondert veldig dårlig siden jeg bare klarte å få frem 3 egg med 150, og sånn er det jo bare. Noen responderer bra, mens andre må ha høyere dose. Og det merkes på lommeboka!!!

Her kan du se prisene på Gonal-F: http://www.legemiddelsiden.no/WebLegen/Preparatkort.asp?PreparatID=491

Lykke til med forsøket!

Hilsen fra

Skrevet

Det kommer vel også litt an på din alder. Man blir fort gammel i dette gamet.

Jeg brukte 150 ie på første forsøk for 6 år siden. Ett bra egg og gravid. Så 225 - neg. res., 225 - neg res., 375 ingen eggproduksjon og 375 - 6 egg og gravid!!! Det er j...lig dyre medisiner når man må ha "hestedoser", men man får jo dekket alt over 15.000,-.

Du skriver at det er en stund siden sist, er jo mulig at dosen må justeres etter UL. Ikke så lett å gi korrekt dose når man har vært "ute av det" en stund.

Lykke til - kanskje du dukker opp med nick etterhvert.

Klem fra

Skrevet

Så bra at du har lykkes en gang. Jeg har hatt en del ivf- forsøk uten å være så heldig! Jeg hadde 1. gang 150 gonal F med 3 egg. Siste ivf forsøk hadde jeg en hestedose på 400 ie puregon og 14 egg. Da hadde jeg i tillegg vært hjå akupunktør 7 ganger. Er nå innstilt på å prøve akup.+ homeopatimed i forkant av neste forsøk. Tror også dette kan være nyttig. Lykke til videre.

Skrevet

Hei!

Jeg måtte ha 450 enheter på vårt siste forsøk (5.forsøket).

Brukte det i ca 15-16 dager, fikk ut 8 egg, ett var bra innsetningsdagen - men det satt og! Nå er han 15 måneder.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...