Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jer er en jente på 30 år,som har hatt fast følge i tilsammen

12 år nå.

Jeg har derfor bare hatt en seksualpartner i mitt liv, og har igrunn vært fornøyd med det.

Kjæresten min og jeg har vært mye borte fra hverandre, da han har studert på andre plasser enn der vi bor til vanlig, men vi har hatt et utrolig bra forhold, vi har samme interesser, er oppmerksomme mot hverandre m.m.

IAlle rundt oss har i alle år bemerket hvor heldige vi er som har det så bra sammen, og det har vi hatt!

Problemet mitt nå, er at min kjæreste er i Usa, har vært der i halvannet år, og skal være der et halvår til.

Jeg ville ikke at han skulle dra, da jeg fryktet hvordan det ville bli med forholdet vårt, men han mente det ville gå bra og dro.(vi ses da to ganger i året)

Jeg har i det siste følt en voldsom rastløshet blandet med

nysgjerrighet.Lurer veldig på hvordan det hadde vært å og hatt sex med andre, må si i den forbindelse at jeg har vel aldri opplevd å få orgasme med han inne i meg noen gang, har kun opplevd orgasme når jeg har stimulert meg selv med vibrator.Egentlig er han kroppsmessig ikke helt min type, men jeg har tenkt at vi passer jo så bra sammen ellers, at det må jeg ikke tenke på.

Han er veldig oppmerksom og grei mot meg, kan nok ikke få det bedre på det planet.

Og en perfekt far til mine barn når den tid kommer.

Men jeg har jo hørt at størrelse på penis i forhold til vagina har noe og si... kan det ha noe med å gjøre at jeg ikke får orgasme med han, blandet med det at jeg kanskje ikke tenner så på han som jeg burde?

Og hva skal jeg gjøre, har så smått begynt og nevne rastløsheten min for han og at jeg har behov for å ut og flørte litt, noe han likte svært dårlig, da han er redd for å miste meg.

Det jeg egenlig føler behov for er å prøve andre seksuelt, men så langt tør jeg ikke si det til han, redd for å miste han også.Og han har gitt beskjed om at hvis jeg er utro, kan han ikke love meg noe.

Så hva skal jeg gjøre? Dette er så frustrerende for meg, jeg har lyst til å "vifte" litt nå mens han er der borte, slik at jeg får tilfredstillet det behovet, som kanskje vil komme siden en gang, siden vi bandt oss så tidlig? Jeg er veldig samvittighetsfull, kan derfor aldri gå ut og gjøre noe slikt uten og ha "fått" lov av han.

Så igjen hva burde jeg gjøre?Undertrykke følseneog håpe at de går over?

Man vet hva man har, men ikke hva man får sies det...

Håper på svar så raskt som mulig!

hilsen Lotte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92239-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pose og sekk med andre ord...

Høres ut som du er lei rett og slett. Si opp avtalen med fyren da, og ha deg der du vil. Etter et par runder er ikke forskjellen særlig merkbar alikevel. Og DA finner du ut om du gjorde noe dumt eller om du egentlig hadde det bra.

Finnes ikke noe fasitsvar på det der.

Jeg forstår deg utrolig godt, og jeg kan selv ikke fatte at noen kan gå hele livet og bare ha sex med en person. Man må jo bare lure på hvordan det er å ha sex med andre? Derfor forstår jeg også godt at unge mennesker har mye sex med forskjellige partnere, og jeg fatter og begriper ikke de som dømmer dem for dette, der de sitter på sin høye hest og er så lykkelige over at de fant sitt livs utkårede ved "første forsøk", og nærmest dømmer de som har sex med x antall partnere.

Du har derimot problemer i forhold til at du ikke er singel, og at kjæresten din - naturlig nok - ikke vil tolerere at du har sex med andre. Det er jo veldig forståelig.

Du må derfor ta noen valg her, og utroskap er etter min mening ikke et reelt alternativ, av flere grunner.

For det første vil du såre din kjære dersom han skulle få vite det, og sannsynligvis vil han ikke ha deg etter sviket. Jeg forstår han isåfall godt.

For det andre er det nå sånn at vi mennesker er utstyrt med noe som heter samvittighet, og selv om du skulle "komme unna" med utroskap uten at han finner det ut, så er spørsmålet om du her vil klare å leve med deg selv. Altså kunne klare å se kjæreæsten din i øynene i tiden framover. Jeg vet at jeg selv aldri ville klart det, og jeg håper og tror at de fleste er utstyrt med såpass mye samvittighet at de heller ikke ville klart det.

Altså må du ta noen valg. Det ene er å sjekke ut noen andre gutter nå når han er i utlandet, og rett og slett satse på at han vil ha deg når han kommer tilbake, selv når han vet om utroskapet. Dette er jo en relativ stor sjanse og ta, og du kan miste mye. Du kan tross alt miste han, din (kanskje) kommende mann, og (kanskje) far til dine barn.

Satser du på dette så kan du bli singel, eller du kan risikere å finne noen du faller pladask for og dermed ikke vil ha tilbake din kjæreste uansett. Det spørs likevel om du vil klare å leve med sviket mot han. Kanskje vil samvittigheten din rett og slett tynge deg for mye.

Jeg har ikke noe annet råd å gi deg enn rett og slett å satse, enten på din nåværende kjæreste, eller på at du vil finne en ny, som ikke bare kan erstatte din nåværende, men også få deg å se at du gjorde det rette. Gresset var tross alt grønnere på den andre siden. Men dette vet du jo ikke noe om enda.

Huff, for et valg.

Du ser kjæresten din lite, han er i en annen verdensdel, og det går såpass lang tid mellom hver gang dere ser hverandre at jeg ikke tror noen ville dømt deg for at du finner en ny, men kanskje du vil dømme deg selv? Og det er vel det verste.

Nei, du må nok bare ta et valg, og for andre som er unge og uvitende: Lær av denne jenta, ha sex med flere mens dere er unge, frie og franke, mange vil tross alt angre når man blir eldre og føler seg uerfarne i forhold til å ha hatt noen sexpartnere.

Lykke til, Studenten4, hva du enn velger å gjøre!

Foreslår at dere tar en tenkepause i forholdet fram til han kommer tilbake, og at dere i denne perioden står helt fritt til å være sammen med andre. Og at dere i tillegg avtaler et møte etter at han er kommet hjem som dere overholder uansett hva som skjer.

Så kan dere begge vurdere om dere vil fortsette forholdet etter denne "time-out"en - etter eventuelt å ha flakset litt.

Du har fått noe som ligner på bryllupsnerver. Du lurer på om du gjør det rette, om du er sammen med den rette, om det kanskje hadde vært bedre med noen andre.

Dette er typisk for personer med liten erfaring. Du vet tross alt ikke hva som finnes der ute, verken seksuelt eller som kjæresteemner.

Det hjelper heller ikke på at han skal være så langt borte. Avstand kan forsterke kjærligheten, men den kan også ødelegge. Det er kjipt å sitte alene hver kveld.

Få kvinner får orgasme når mannen er inne i dem. Og som regel kan de skylde seg selv, det er du som har ansvaret for dine orgasmer. Vis han hva han skal gjøre. Han er ikke tankeleser. Det er jo ikke sikkert du kan få orgasme med han (eller andre menn heller). Størrelsen på hans penis har lite med din orgasme å gjøre.

Det virker som om fornuften sier ja (han er snill, vil bli en god far og ektemann), men du tenner ikke på han og er kanskje ikke så forelsket?

Du bør ikke teste andre menn når han er borte, ikke uten hans tillatelse i alle fall. Og uansett vil det sannsynligvis ødelegge for dere.

Du bør enten spørre om en pause, mens han er borte, om tillatelse til å rote rundt eller bryte forholdet og se hva som skjer.

For meg virker det ikke som om du er så glad i han, det er mer basert på fornuft, kanskje dere bør ta en pause. Men da må du akseptere at han også finner seg andre damer i USA.

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ikke vanskelig å forstå at du nå har lyst til å "slå ut håret" og oppleve noe nytt. Mange som binder seg tidlig får trang til det. Du har jo vokst og utviklet deg langt i forhold til der du var som 18 åring til nå 30. Men jeg forstår at parforholdet på en måte har fulgt med dere, "et utrolig bra forhold, samme interesse, oppmerksomme mot hverandrem.m".

Men du er altså nå ute etter å prøve ut sex med andre partnere.

Du må selv velge om du vil forlate kjæresten din for å jakte på andre. Jeg har liten tro på å kjøre to paralelle løp. Det går aldri lenge.

Her bør du tenke deg nøye om. Det er vel gode grunner til at dere to har holdt sammen i så mange år. Samliv er fellesskap på så mange områder. Sex er et viktig område, men langt fra det viktigste. Kan du tenke deg å lufte saken for kjæresten din, og fortelle om behovet ditt for fornyet sex? Hvis han er redd for å mist deg, vil han strekke seg langt for å tilfredsstille deg.

Jeg synes du skal tenke deg nøye om kjære deg. Det er lett å tro at gresset er grønnere på andre siden, men svært sjelden er det det.

Om du begynner å rote med andre nå så er det ikke sikkert at du finner noen som du passer noe bedre sammen med seksuelt sett enn det samboeren din gjør. Kanskje kommer du til å bli veldig skuffet.

Å ødelegge det fine forholdet du har med samboeren din er neppe verdt å hoppe i køy med noen for. Og et så fint forhold som du sier dere har vokser ikke på trær skjønner du.

Jeg synes du skal ta vare på det fine dere har sammen. Et halvt år er ikke så lenge, så kan du være stolt over at du ikke var utro når han var borte.

12 år er lang tid... det å ha vært sammen med en i 12 år når du selv ikke er eldre en 30, forsterker bare denne følelsen... du har vokst mye fysisk som psykisk disse årene, og at han befinner seg maaaaaaaange mil vekk fra deg, gjør at du forståelig nok begynner å tvile litt på forholdet deres...

hve kan du så gjøre i en slik situasjon? du har selvsagt muligheten til å kline til, satse alt og se hva du får. som følge av dette risikerer du selvsagt at ditt nåværende forhold går i dass, men du har jo ingen garanti for at det ikke skjer uansett? hva skjer f.eks når han kommer tilbake fra USA? hva skjer når dere igjen skal flytte sammen? dere er blirr 2 år eldre begge to...

det var en ting som plaget meg litt når jeg leste innlegget ditt, han reiste på tross av din skepsis og forsikret deg om at dette kommer til å gå bra. Tar han det FOR GITT? gjør han det er han en drittsekk... mange i din situasjon ville "lekt seg" ofte og med mange dersom de hadde muligheten til det. men du har tydeligvis samvittgheta i orden og holder deg for god til den slags...

nei dette ble kanskje litt mye rot, men jeg synes du skal ta en skikkelig prat med kjæresten din, høre med ham i hvilken retning dette er på vei... føler du etter dette at dere kommer til å fortsette i samme spor når han returnerer, så bør du ta det valget som er rett for deg...

min personlige mening er at du kunne hatt godt av litt forandring, men ikke for enhver pris...

Lykke til

Oj, på dette spm kan du vente deg masse fordømmende svar fra DOL-gjengen. A la "hvordan hadde du likt det hvis mannen din fantaserte om å ha sex med andre?"

Men jeg forstår deg godt. Har hatt det på samme måte selv -og brøt ut av forholdet.

TIL "BEEN THERE"

Jeg ville likt og hørt litt om du angret på valget ditt, når det gjaldt å bryte ut av forholdet. Er gresset grønnere på den andre siden?hilsen

Studenten4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...