Gå til innhold

gjennomsnittslønnen i Norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest twisted83

Hvis du er 21 år (født i 83 som det står i nicket) så vil jeg si 300 000 er en veldig bra lønn!! For oss litt eldre er det helt ok.

Oki, men jeg det jeg lurer på er om det liksom er greit å satse på et yrke (sosionom) som har en gjennomsnittslønn på litt under 300...

Er forresten 20! Født i 83 ja, så 1983+20år=2003 skjønner? ;-)

Det spørs på bransje og mange ting. 300.000 er høy lønn. Butikkansatt kan ha fra 220-250.000.

http://www.ssb.no/0605/

Det blir jo litt feil å sammenligne lønnen til en butikkansatt med lønnen til en sosionom. En sosionom har tross alt noen år (tre?) utdannelse og som oftest tilsvarende studielån som skal betales.

Blant folk med høyskoleutdannelse vil jeg ikke si at 300 000 er en høy lønn, men det er helt ok.

Ulv I Faarikaal

Det blir jo litt feil å sammenligne lønnen til en butikkansatt med lønnen til en sosionom. En sosionom har tross alt noen år (tre?) utdannelse og som oftest tilsvarende studielån som skal betales.

Blant folk med høyskoleutdannelse vil jeg ikke si at 300 000 er en høy lønn, men det er helt ok.

Sosionom var ikke nevnt i hovedinnlegget, derfor svarte jeg slik. Det kom i et underinnlegg som ikke var der da jeg trykket svar.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Dessuten kan du jobbe i butikk og tjene 330.000 i året. Lønn i det private reguleres ikke av tariffer, men ofte av provisjoner og prestasjoner. Så lønn er ofte noe man kan forhandle seg fram til hvis man ikke er "bundet" av tariffer.

Sosionomer lønnes vel på grunnlag av tariffer ?

Gjest Creativiaen

Oki, men jeg det jeg lurer på er om det liksom er greit å satse på et yrke (sosionom) som har en gjennomsnittslønn på litt under 300...

Har du hatt burdsag i år allerede? Sikker på at du ikke bare er 19?

Gjest "!! -O- !!"

Sosionom ligger under landsgjennomsnittet når det gjelder lønn. Det er et lavtlønnsyrke.

Annonse

Gjest twisted83

Med mindre man er ute etter makro-størrelser, er spørsmålet meningsløst.

Hva koster en bil i Norge? Hva koster et hus i Norge?

Nja, bob-bob... jeg spurte ikke hva lønnen i Norge var, jeg spurte om hva GJENNOMSNITTSLØNNEN er. Det går an å få oppgitt gjennomsnittstall på prisen både for hus og bil. Gjennomsnittsprisen på en sjokoladebar er 14,- kr. Gjennomsnittlig levealder er 76år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...