Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her, og har et spørsmål til dere som har litt mer erfaring på dette området enn meg...

Vi har nå prøvd i 1 1/2 år på å bli gravide, uten å lykkes. Nå har jeg fått meg time hos legen til neste uke.

Jeg lurer rett og slett på hva som skjer ved det første legebesøket, og hvor lang tid forskjellige ting vi må igjennom tar.

Jeg kan nevne at jeg ved en operasjon for noen år siden, fikk påvist endometriose på en eggstokk som måtte fjernes. Jeg er snart 26, og min mann er 29.

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Hei!

Håper du ikke blir lenge her på dette forum, men snart kan bevege deg over på graviditetsforum.. :-)

Uansett, kommer an på om du skal til gynekolog eller fastlege nå?? Løpet er uansett slik at fastlegen henviser til gynekolog, som igjen henviser til eventuelt sykehus eller klinikk! Som du igjen må til samtale med, og omkring da når du kommer til samtalen er du igang med spray, og fra du har startet med spray og til innsetting tar det ca 1 mnd.

Vel det var i korte trekk det som skjer. Vet at det har bygget seg opp litt ventetid på enkelte sykehus nå, så desto fortere dere kommer igang desto bedre er det nok kan jeg tenke meg..

lykke til i tiden fremover, og håper at jeg klarte å gjøre deg litt mere informert??

klem fra

Hei!

Håper du ikke blir lenge her på dette forum, men snart kan bevege deg over på graviditetsforum.. :-)

Uansett, kommer an på om du skal til gynekolog eller fastlege nå?? Løpet er uansett slik at fastlegen henviser til gynekolog, som igjen henviser til eventuelt sykehus eller klinikk! Som du igjen må til samtale med, og omkring da når du kommer til samtalen er du igang med spray, og fra du har startet med spray og til innsetting tar det ca 1 mnd.

Vel det var i korte trekk det som skjer. Vet at det har bygget seg opp litt ventetid på enkelte sykehus nå, så desto fortere dere kommer igang desto bedre er det nok kan jeg tenke meg..

lykke til i tiden fremover, og håper at jeg klarte å gjøre deg litt mere informert??

klem fra

Svale!

Takk for raskt svar!

Det er til fastlegen min jeg skal neste uke. Lurer på om han tar GU, eller om han bare henviser meg.

Håper også at jeg slipper å holde meg til dette forumet så lenge. Men dere som "hører til" her virker utrolig hjelpsom og flink til å støtte hverandre!

Svale!

Takk for raskt svar!

Det er til fastlegen min jeg skal neste uke. Lurer på om han tar GU, eller om han bare henviser meg.

Håper også at jeg slipper å holde meg til dette forumet så lenge. Men dere som "hører til" her virker utrolig hjelpsom og flink til å støtte hverandre!

Hei igjen!

Ok, da henviser han deg nok til en gynekolog som er spesialist innenfor fødselshjelp og lignende. Du bør presisere at dere ikke har intensjoner om å vente på å komme inn til ham/henne i en hel evighet! Kan nok være lang ventetid hos en gyn. Gyn, sender så en søknad for dere over til sykehuset/klinikken.

Men, jeg skal ikke si 100% sikkert at fastlegen ikke også kan sende en slik søknad ang. ivf/icsi! Det er mulig det også!

Tviler på at fastlegen tar en GU, men du blir sjekket i alle bauer og vinkler når du kommer til forsamtale på sykehuset/klinikken! Det samme har i alle fall min gyn. gjort!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...