Gå til innhold

mann/reise alene til gamle trakter..

Anbefalte innlegg

jeg vil høre hva andre mener: mannen min vil reise en langhelg til sin hjemby som er langt herfra da den gamle klassen skal ha klassefest. jeg ville ha blitt med, men vi har små barn. han vil vi alle skal reise en gang, også siden jeg aldri har vært der. men nå vil han alene, og det skal festes. jeg vet at da han bodde der ble det mye drikking, og nå er det veldig sjelden han får anledning til en fest. så jeg vil selvsagt at han skal reise om han vil, men har egentlig ikke lyst heller... for han har en jente der som han var veldig forelsket i, og han vil treffe henne igjen. han har kun vært i seng med meg ordentlig, og jeg vet at vi kan stole på hverandre. men hva om han ser henne igjen og vil være med henne? vel.. nei, det skjer nok ikke. men hvorfor er det så viktig for ham å reise alene? det ville jo vært kjedelig for meg, jeg vet det. men jeg vil ha det kjedelig hjemme alene, og dessuten veldig travelt med de små alene. jeg har nemlig vært alene med dem før da han var et annet sted, og det var travelt+at jeg savnet ham. en annen ting er at vi egentlig ikke har råd til ferie i år, og så skal han reise. jeg ville heller ha brukt pengene på det vi trenger, og kanskje gått ut å spise en kveld vi to..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92458-mannreise-alene-til-gamle-trakter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Store muligheter til å kjede deg får du vel neppe med små barn i huset?

Skulle tro de ville sørge for at du får nok å gjøre på dagen..:-)

Når det gjelder denne jenta som han en gang var forelsket i...

Han er jo sammen med deg ikke sant?

Han har valgt å få barn med deg og satse på en felles fremtid..

Er ikke dette svar nok da?

Tror ikke du skal engste deg for mye og heller unna ham denne turen og en barnefri langhelg.

Så er det kanskje din tur neste gang*S*

Kjære vene...

Hvis sambo hadde nektet meg å reise hjem til min barndomsby for å ha en reunion med min gamle klasse tror jeg nok jeg hadde satt meg litt på bakbeia.

Selvsagt har han lyst til dette! Og om det blir en helg med festing, hva gjør vel det?

Jeg skjønner godt at han vil ta denne turen alene, jeg. Dette er en mulighet for han til å få én helg med gamle venner, i sin barndomsby, uten unger - unner du han ikke det, da?

Ang. den jenta...

Jeg går ut i fra at det er snakk om mange år siden han var forelsket i henne, iom at du sier dere har små barn sammen og at han ikke har vært med andre enn deg.

Det er _deg_ han er sammen med nå. Det er _deg_ han er glad i! Stol litt på han!

Å treffe igjen en gammel barndoms-flamme etter mange år er vel ikke store trusselen?

Jeg syns du skal sette deg ned og tenke gjennom det her en gang til, jeg... Neste gang kan dere reise på en familietur til hans gamle trakter. Det er mye koseligere både for deg, han og barna om det er en tur dedikert kun til dere.

Jeg skjønner godt at han vil reise jeg - og jeg tror ikke det har noe med en gammel forelskelse å gjøre. Men slike gjenforeninger er jo gjerne de eneste mulighetene man har til å få samlet hele den gamle gjengen igjen. Og slik jeg forstår innlegget ditt er det ikke han som insisterer på å reise alene - du har vel rett og slett ikke mulighet til å være med?

Han er sammen med deg, har barn med deg - og jeg syns du skal stole på ham til å gjøre det rette. De aller fleste gjør det!

La ham reise, ønsk ham en god tur - og du får tilbake en lykkelig mann som føler at han er i et trygt forhold med tillit!

Hei!

Store muligheter til å kjede deg får du vel neppe med små barn i huset?

Skulle tro de ville sørge for at du får nok å gjøre på dagen..:-)

Når det gjelder denne jenta som han en gang var forelsket i...

Han er jo sammen med deg ikke sant?

Han har valgt å få barn med deg og satse på en felles fremtid..

Er ikke dette svar nok da?

Tror ikke du skal engste deg for mye og heller unna ham denne turen og en barnefri langhelg.

Så er det kanskje din tur neste gang*S*

nei, jeg får nok ikke tid til å kjede meg... det var kanskje dumt av meg å skrive innlegg her. jeg vet vi kan stole på hverandre, og vi er jo tross alt gift og har det fint sammen. så han får reise, han har godt av en tur alene også. det er lenge siden han har vært i hjembyen sin. så får det bare bli mye festing på ham den helgen der.. joda, helgen går nok fort for meg selv om jeg kommer til å lure på hvordan han har det...

takk for svar, det var godt å høre!

nei, jeg får nok ikke tid til å kjede meg... det var kanskje dumt av meg å skrive innlegg her. jeg vet vi kan stole på hverandre, og vi er jo tross alt gift og har det fint sammen. så han får reise, han har godt av en tur alene også. det er lenge siden han har vært i hjembyen sin. så får det bare bli mye festing på ham den helgen der.. joda, helgen går nok fort for meg selv om jeg kommer til å lure på hvordan han har det...

takk for svar, det var godt å høre!

*S* aldri dumt å lufte tanker...

Man kan vel ofte sette seg fast i et spor og da kan det være godt å få noen andre innspill..:-)

Ønsk mannen din god tur..kos deg hjemme med barna og gled deg til han kommer hjem.

Annonse

*S* aldri dumt å lufte tanker...

Man kan vel ofte sette seg fast i et spor og da kan det være godt å få noen andre innspill..:-)

Ønsk mannen din god tur..kos deg hjemme med barna og gled deg til han kommer hjem.

:) ja, greit å høre hva andre mener av og til. ha en fin helg!

Tenk om dersom såfremt ifall og hvis da og jeg og nei!

Stoler du / dere ikke mer på hverandre er det i grunnen merkelig at dere har holdt ut så lenge at dere har produsert flere barn.

I stedet for å krisemaksimere helt plan- og målløst:

Ønsk din mann god tur (og men det!) og kos deg med barn, venninner, familie, kafé...

uff, tenk om han faktisk kommer til å ha det helt flott på den turen? nei det måtte jo vært helt grusomt...

døh, vent med å svartmale dette til det eventuelt blir et problem... holder du på som du gjør nå, så blir det nok et større problem enn du hadde håper...

uff, tenk om han faktisk kommer til å ha det helt flott på den turen? nei det måtte jo vært helt grusomt...

døh, vent med å svartmale dette til det eventuelt blir et problem... holder du på som du gjør nå, så blir det nok et større problem enn du hadde håper...

jeg vet da at det ikke blir et problem, og har ønsket ham en god tur.... jeg synes også at som en familie burde vi reise sammen på turer. vi har nemlig ikke råd til noen ferie, så det hadde vært fint å være sammen de dagene et annet sted enn hjemme... men en annen gang får vi alle ta en tur. vel, nok om dette.

Jeg syns absolutt du skal ønske han en god helg med et smil. Unn han denne helga sammen med gamle klassekamerater, med litt festing og barnefri. :)

Det med den jenta han var forelska i før - vel, det var før, og nå har han deg. Det er deg han har valgt, deg han lever med og deg han har fått barn med. Er han et ålreit menneske, så kaster han ikke bort det på et eventyr med en tidligere forelskelse.

Annonse

Det hadde ikke gjort meg noenting å la mannen min reise på en slik tur. Herregud, man setter da ikke hverandre i bur selv om man har et forhold?

Jeg forstår ikke at du vurderer en gang å "forby" han det! Hva tenker du på? Hvorfor MÅ du eie han med hud og hår? Fordi DU er usikker, så må han lide for det i form av innskrenket frihet?

Jeg forstår ganske enkelt ikke at det går an å legge slike bånd på et annet menneske. Jeg hadde ihvertfall blitt GAL om noen skulle prøve å gjøre det på meg! Hadde aldri holdt ut i et slikt forhold (noe jeg ikke har, med tanke på et par andre, gamle forhold i tidligere år, der jeg brøt pga fyrens sjalusi og forsøk på lignende forbud som du tenker på nå).

Frihet under ansvar, er mitt motto!

jeg vet da at det ikke blir et problem, og har ønsket ham en god tur.... jeg synes også at som en familie burde vi reise sammen på turer. vi har nemlig ikke råd til noen ferie, så det hadde vært fint å være sammen de dagene et annet sted enn hjemme... men en annen gang får vi alle ta en tur. vel, nok om dette.

regner meg at dere får dere en tur sammen en dag, det viktigste er at dere har det bra nå. og har dere det, så er tid og sted uvesentlig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...