Gå til innhold

Hvordan utsette mensen når det ikke passer å få den?

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan gjøre noe for å utsette mensen hvis det passer veldig fårlig å få den akkurat da.. Som hvis man skal til syden på sommerferie, er det jo kjipt å gå der og blø og ikke ha sex og bade.... Så... Hva gjør man da? Tar piller av et eller anna slag? Håper på svar.......

Fortsetter under...

Da får man resept på Primolut tbl som tas tre ganger om dagen i det antall dager man ønsker å utsette mensen.

Man skal begynne med pillene 2-3 dager før forventet menstruasjon

Veldig praktisk:-)

Ps. Hvis du går på p-piller skal du bruke p-pillene til å utsette menstruasjonen.

Du får tabletter som utsetter det, man gjorde iallefall det før, men du må selvfølgelig til legen for å få disse.

Jeg fikk disse en gang, nettopp fordi jeg skulle til syden. Merket ingen bivirkninger eller ubehag av noe slag :)

Off, det er nesten så jeg blir kvalm av å nevne legen til andre. En viss en her har jo dilla på å gi råd til alle om å henvende seg til fastlege i enhver sammenheng, så derfor.

Hvis du bruker p-piller kan du jo bare fortsette på neste brett - uten å ta pause, men det gjør du vel ikke, for da hadde du vel ikke spurt om det fantes noe annet.

p-pillen fungerer godt på det der. jeg bruker yasmin. når jeg er ferdig med de pillene som har hormoner i seg, så begynner jeg på et nytt brett med hormonpiller. dette gjør at mensen ikke kommer før neste md igjen. viktig at du ikke gjør dette over lengre tid. om du ikke bruker p-pillen, så kan du få noen tabletter som heter mensutsettelses piller. dette gjør at mensen ikke kommer mens du tar disse tablettene. men de fungerer ikke som p-piller(ved at du ikke blir gravid) så ville ikke brukt disse som prevansjon. håper du fikk litt hjelp av det her

• 2 uker senere...

Da får man resept på Primolut tbl som tas tre ganger om dagen i det antall dager man ønsker å utsette mensen.

Man skal begynne med pillene 2-3 dager før forventet menstruasjon

Veldig praktisk:-)

Ps. Hvis du går på p-piller skal du bruke p-pillene til å utsette menstruasjonen.

Takk for svar. Jeg går ikke på p piller nei.. Men om jeg nå planlegger en sydentur, og har mistanke om at den kommer akkurat i de tider, kan jeg gå til legen min, og MÅ be om resept på noe, og så får man det....?

Takk for svar. Jeg går ikke på p piller nei.. Men om jeg nå planlegger en sydentur, og har mistanke om at den kommer akkurat i de tider, kan jeg gå til legen min, og MÅ be om resept på noe, og så får man det....?

Ja, det er bare å be om det. Primolut.

:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...