Gå til innhold

Hvordan sletter man spor på pc??

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har vært inne på min samboers pc for å skrive et dokument. Da ble jeg sittende og kikke litt på bilder og andre dokumenter som lå der. Fant heldigvis ikke noe "spennende".Men jeg vet at han kan se alle mine "spor". Hvordan får jeg slettet disse??? Hvor finner jeg de?? JA, jeg vet det er tilpass for meg at de ligger der, men jeg vil nå gjerne slette de. Please hjelp meg!!!

På forhånd tusen takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92758-hvordan-sletter-man-spor-p%C3%A5-pc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du slette sporene etter deg? Han vil jo se at sporene er slettet og da begynne å lure på hva du har gjort. Det er bedre å ikke gjøre noe. Han ser hva du har gjort (som ikke er altfor galt), men han ser også at du ikke skjemmes over det og prøver å skjule det.

Ellers kan du bl.a. høyreklikke på den grå linjen ved siden av start-knappen og gå på innstillinger. På det andre vinduet kan du fjerne dokument menyen.

Gjest ikke undertegnet

Hvorfor vil du slette sporene etter deg? Han vil jo se at sporene er slettet og da begynne å lure på hva du har gjort. Det er bedre å ikke gjøre noe. Han ser hva du har gjort (som ikke er altfor galt), men han ser også at du ikke skjemmes over det og prøver å skjule det.

Ellers kan du bl.a. høyreklikke på den grå linjen ved siden av start-knappen og gå på innstillinger. På det andre vinduet kan du fjerne dokument menyen.

Takk for det, men hva med bildene som jeg har åpnet. Vi har noen bilder som vi ikke vil andre skal se og det kommer noen å skal låne pc en i dag og vil ha bildene bort derfra. Han har sagt at jeg ikke må åpne noen bilder da de legger seg automatisk på harddisken, men finner dem ikke. Vet noen dette?

Hvordan kan han se at jeg har slettet dokumenter jeg har åpnet? Det gjør forsåvidt ikke noe om han ser det, men greit å vite.

På forhånd takk!

Takk for det, men hva med bildene som jeg har åpnet. Vi har noen bilder som vi ikke vil andre skal se og det kommer noen å skal låne pc en i dag og vil ha bildene bort derfra. Han har sagt at jeg ikke må åpne noen bilder da de legger seg automatisk på harddisken, men finner dem ikke. Vet noen dette?

Hvordan kan han se at jeg har slettet dokumenter jeg har åpnet? Det gjør forsåvidt ikke noe om han ser det, men greit å vite.

På forhånd takk!

Dersom dere ikke vil at de skal se bildene må dere enten slette dem, gjemme dem i pakkede filer (*.zip) eller låse dem ned med egne verktøy (kan lastes ned på download.com).

Er det bare på "nylig åpnede dokumenter" dere ønsker å fjerne dem er det enkleste å åpne nye bilder slik at disse vil stå på listen.

Men etter å ha lest innlegget en gang til tror jeg jeg har misforstått litt. Du tenker på bilder du har sett på internett? Disse legger seg i cachen på maskinen og blir lagret ja. Da går du på egenskaper for internett og fjerner midlertidige internettfiler og loggen. Det vil jo vises at denne er fjernet, men ingen kan se hva som er fjernet.

Gjest ikke undertegnet

Dersom dere ikke vil at de skal se bildene må dere enten slette dem, gjemme dem i pakkede filer (*.zip) eller låse dem ned med egne verktøy (kan lastes ned på download.com).

Er det bare på "nylig åpnede dokumenter" dere ønsker å fjerne dem er det enkleste å åpne nye bilder slik at disse vil stå på listen.

Men etter å ha lest innlegget en gang til tror jeg jeg har misforstått litt. Du tenker på bilder du har sett på internett? Disse legger seg i cachen på maskinen og blir lagret ja. Da går du på egenskaper for internett og fjerner midlertidige internettfiler og loggen. Det vil jo vises at denne er fjernet, men ingen kan se hva som er fjernet.

Det er ikke bilder på internett. Det er bilder som er pakket ut etter å ha vært zippet på harddisken. De vil legge seg på harddisken

Det er ikke bilder på internett. Det er bilder som er pakket ut etter å ha vært zippet på harddisken. De vil legge seg på harddisken

Du kan enten søke etter dem eller åpne zip-filen på nytt for å se hvilken katalog de ble lagt i.

Husk også å tømme både c:\temp og c:\windows\temp.

Da skulle dere være rimelig trygge.

Annonse

Gjest snaskås

Du kan enten søke etter dem eller åpne zip-filen på nytt for å se hvilken katalog de ble lagt i.

Husk også å tømme både c:\temp og c:\windows\temp.

Da skulle dere være rimelig trygge.

Hvor finner man disse temp sidene da???

Fant ikke ut hvor jeg hadde egenskaper for internett heller jeg.. Har xp..

Hvor finner man disse temp sidene da???

Fant ikke ut hvor jeg hadde egenskaper for internett heller jeg.. Har xp..

Høyreklikk på start-knappen og gå inn på explore/utforsker. Så går du på c:\temp (dobbeltklikk på denne) og på c:\windows\temp

Alternativer for internett finner du under verktøy/tools i internet explorer.

Gjest ikke undertegnet

Høyreklikk på start-knappen og gå inn på explore/utforsker. Så går du på c:\temp (dobbeltklikk på denne) og på c:\windows\temp

Alternativer for internett finner du under verktøy/tools i internet explorer.

Jeg har ikke noe katalog som heter temp på c. Hva kan det skyldes??

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg har ikke xp, så det er det som er så rart:-)

Registeret inneholder også linker til sider du har besøkt.

Et gratisprogam fjerner dem.

Ellers ville jeg formatert og etterpå fylt opp disken på en maskin jeg skulle gi bort eller selge. Å fylle den opp og så slette, sletter ganske bra alle spor. Eller fins det gratisprogrammer som skriver over hele disken med nuller i stedet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...