Gå til innhold

Sex under pause i forhold...

Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter litt for dagen. Har vært i forhold med ei jente i neste 3 år. Det ble slutt i juni i fjor pga hun hadde jobb i utlandet og avstanden ble for mye for henne. Jeg ble knust og så ikke bruddet komme selv om vi hadde problemer med avstanden.

Det gikk greit i begynnelsen pga sommertiden men utpå høsten tok jeg det skikkelig hardt, men kom til et punkt der jeg klarte meg uten henne og ikke tenkte så mye på henne.

Så traff jeg ei annen jente som jeg hadde sex med et par ganger, men pga at kjemien ikke stemte og pga jeg ennå ikke var over eksen ble det ingenting mer av det.

Så fikk eksen min vite om dette og ble sykelig sjalu og gren i to dager. Så følte hun seg bedre og fortalte meg at hun fremdeles hadde følelser for meg og sa hun elsket meg. Dette var før jul da hun hadde planlagt å komme hjem på ferie. Så jeg gikk med på å forsøke i julen.

Vi hadde det fint i julen, men hun var sjalu pga hun jeg hadde truffet. Jeg bestemte meg for å ikke høre om det som hadde skjedd med henne der nede, men hun fortalte at hun hadde vært på et par date. Så jeg antok at det ikke var altfor alvorlig og lot det være.

Men så i det siste har jeg blitt mer nysgjerrig på dette og følte jeg måtte grave hvis vi skulle ha starte på ny, siden hun har bestemt seg for å flytte hjem igjen om ikke så lenge. Men da fikk jeg et slag i fjeset. Hun hadde vært på date med en, men hatt et "sexuellt" forhold med en annen som startet et måned etter vi slo opp og varte fram til desember. Jeg ble lamslått av denne nye infoen og snakket med henne om det. Jeg følte jeg måtte vite det samme som hun fikk vite jenta jeg hadde truffet.

Er dette rett av meg å grave om så mye som skjedde når vi var single? Jeg har hele tiden følt meg nær henne og har ikke helt klart å gi slipp på henne. Nå er det henne som sier hun elsker meg igjen, men når jeg har fått vite dette spør jeg meg selv... er det virkelig meg hun elsker eller er jeg bare en trygghet for henne her i Norge. Jeg gravde videre og fant ut hun hadde hatt forhold med ham i ca 3 måneder og hadde sex med ham etter hun ble sjalu på meg for å "få trøst" som hun kallte det.

Men så presterer hun å si at vi var begge single og at vi begge hadde "sidesprang" og det er akkurat det samme for begge. Men jeg klarer ikke helt å få det til å stemme, fordi hennes forhold varte mye lenger og hadde helt andre følelser med seg.

Nå flytter hun snart hjem og jeg vet ikke hvorvidt det er noe vits å prøve på nytt fordi jeg føler meg så såra. Nesten som hun har vært utro. Problemet er at jeg er mer sjalu enn henne og kommer sikkert til å klandre henne for dette.

Hun vil på den andre siden ikke ha noe forhold hvis hun ikke kan flytte rett inn med meg for hun mener det er ett steg tilbake.

Jeg har sterke følelser for henne og hun sier hun har det for meg, men jeg vet ikke hva som er lurt på dette tidspunkt.

Det er ingen fasitsvar men andre erfaringer hadde hjulpet meg på vei til en god avgjøring. Jeg har det sinnsykt vondt nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92903-sex-under-pause-i-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud: Dere har jo en pause i forholdet, ergo har dere ikke vært utro mot hverandre. Og har heller ingen grunn til å være sjalu på hverandre!

Mitt råd: Når hun kommer hjem igjen, så la forholdet mellom dere få utvikle seg på nytt. Hva dere har gjort i "pausen" skal ikke ha noen innvirkning, etter min oppfatning. Men dersom dere begge føler dere sviktet/såret, er det kanskje lurt å begynne forfra igjen?

mvh

Denne dama er ikke noe å satse på. Dere hadde en pause? Jeg ville heller sagt at hun gjorde det slutt, knullet rundt, fant kanskje ut at du ikke var så verst likevel og ville tilbake til deg. Hun føler at hun eier deg og du ikke skal ha noen andre enn henne, mens hun kan gjøre som hun vil.

At hun blir sjalu etter at hun har gjort det slutt og datet og hatt sex med menn, så sier det en del om henne.

Hun hadde også sex med han andre etter at hun hadde sagt hun fortsatt elsket deg og ville fortsette med deg? Nei slikt er helt uakseptabelt.

Kom deg unna, du fortjener mye bedre enn denne manipulerende heksa.

Denne dama er ikke noe å satse på. Dere hadde en pause? Jeg ville heller sagt at hun gjorde det slutt, knullet rundt, fant kanskje ut at du ikke var så verst likevel og ville tilbake til deg. Hun føler at hun eier deg og du ikke skal ha noen andre enn henne, mens hun kan gjøre som hun vil.

At hun blir sjalu etter at hun har gjort det slutt og datet og hatt sex med menn, så sier det en del om henne.

Hun hadde også sex med han andre etter at hun hadde sagt hun fortsatt elsket deg og ville fortsette med deg? Nei slikt er helt uakseptabelt.

Men fyren her har jo også "knullet rundt", som du sier... Er han også en manipulerende mannlig utgave av heks?

Men fyren her har jo også "knullet rundt", som du sier... Er han også en manipulerende mannlig utgave av heks?

Det var hun som gjorde det SLUTT, det var ikke snakk om en pause. Og det var hennes reaksjon jeg reagerte på. Å grine og bli sjalu når hun har gjort det slutt blir for drøyt.

Begge var frie til å gjøre det de ville, men en kan ikke klage på det andre har gjort når en har gjort verre selv.

Det var hun som gjorde det SLUTT, det var ikke snakk om en pause. Og det var hennes reaksjon jeg reagerte på. Å grine og bli sjalu når hun har gjort det slutt blir for drøyt.

Begge var frie til å gjøre det de ville, men en kan ikke klage på det andre har gjort når en har gjort verre selv.

Jeg er enig med deg at hun var tåpelig som grein og sutra, når det var pause (som han omtaler det) eller slutt (som du omtaler det). Barnslig og tåpelig. Hun har ingen rett til det. Liksom han ikke har noen grunn til å sutre over at hun hadde seg, fordi han jo visste at det var pause/slutt (går vel ut på stort sett det samme, sånn i realiteten?).

Ergo: Begge kan holde sjalusidramaene for seg selv!

Annonse

"Men så presterer hun å si at vi var begge single og at vi begge hadde "sidesprang" og det er akkurat det samme for begge. Men jeg klarer ikke helt å få det til å stemme, fordi hennes forhold varte mye lenger og hadde helt andre følelser med seg."

hmm, hva kan man si, hun har helt rett. og nå er det en stooooor forkjell på sex og kjærlighet. sex er behovsbetinget, og man må på ingen måte være i et forhold eller være glad i noen for å ha sex med vedkommende.

altså, elsker du henne så slutter du å grave, kaller en spade for en spade og fortsetter forholdet. begynn med blanke ark, det som har skjedd i mellomtiden har ingenting å si på deres forhold til hverandre...

eller er du redd for at hun skal være utro når dere flytter sammen igjen?

hmm går ut i fra at du hadde svart det samme dersom situasjonen var snudd rundt? eller?

hmm går ut i fra at du hadde svart det samme dersom situasjonen var snudd rundt? eller?

Hadde han grått fordi hun hadde hatt sex etter at han hadde gjort det slutt, hadde nok problemene vært større enn spørsmålet om utroskap eller ikke.

Er det slutt eller pause har en ikke noe med hva den andre gjør. Uansett hvem som gjør det slutt.

Ærlig talt, dette fikk meg til å huske noe...

For noen år siden hadde jeg en kollega som jeg synes oppførte seg veldig usselt.

Hun hadde en ekssamboer som hun hadde en sønn med. Det hadde vært slutt mellom dem i et par år, og hun hadde hatt flere forhold. Ekssamboeren derimot var veldig glad i henne og sørget dypt over bruddet.

Men så en dag så traff han en annen kvinne som han ble sammen med. Herregud, gjett om hun ble sjalu! Hun oppførte seg akkurat som du forteller at din kjæreste gjorde, og det endte selvfølgelig med at denne mannen kom tilbake til henne. Dette med den andre kvinnen hadde fått henne til å innse at hun elsket ham.

Men d*ven det gikk ikke lange tiden etter at hun hadde fått ham tilbake så var hun lei ham igjen og gjorde det slutt. HÆ???

Hun elsket ham slettes ikke... hun ville eie ham! Det kalles sykelig sjalusi, og er en forferdelig ting.

Beklager, men innlegget ditt minnet meg om dette.

Hadde han grått fordi hun hadde hatt sex etter at han hadde gjort det slutt, hadde nok problemene vært større enn spørsmålet om utroskap eller ikke.

Er det slutt eller pause har en ikke noe med hva den andre gjør. Uansett hvem som gjør det slutt.

du har langt på vei et godt poeng, men nå er det nå en gang slik at man kan ha følelser for en person selv om man velger å avslutte et forhold...

hvorvidt det var riktig av henne å gråte som følge av det som var skjedd er ikke opp til oss å avgjøre, men det kan jo være at hun som et resultat av handlingen innså hvem som faktisk betydde noe for henne?

du vet jo like godt som meg at sex og kjærlighet ikke nødvendigvis går hånd i hånd...

Jeg er enig med deg at hun var tåpelig som grein og sutra, når det var pause (som han omtaler det) eller slutt (som du omtaler det). Barnslig og tåpelig. Hun har ingen rett til det. Liksom han ikke har noen grunn til å sutre over at hun hadde seg, fordi han jo visste at det var pause/slutt (går vel ut på stort sett det samme, sånn i realiteten?).

Ergo: Begge kan holde sjalusidramaene for seg selv!

Han skrev "Det ble slutt i juni i fjor pga hun hadde jobb i utlandet og avstanden ble for mye for henne."

Det var altså ikke snakk om noen pause.

Dermed hadde begge rett til å gjøre som de ville. Men det var hun som begynte med sjalusi og gråt fordi han hadde hatt sex etter at det ble slutt. Hun hadde hatt sex også etter at de fant tonen igjen og ville starte på nytt. Og det blir noe helt annet.

Spørsmålet er om han reagerer på at hun datet og hadde sex, noe hun hadde full rett til, eller på hykleriet med at hun reagerte som hun gjorde på at han hadde hatt sex.

Han skrev "Det ble slutt i juni i fjor pga hun hadde jobb i utlandet og avstanden ble for mye for henne."

Det var altså ikke snakk om noen pause.

Dermed hadde begge rett til å gjøre som de ville. Men det var hun som begynte med sjalusi og gråt fordi han hadde hatt sex etter at det ble slutt. Hun hadde hatt sex også etter at de fant tonen igjen og ville starte på nytt. Og det blir noe helt annet.

Spørsmålet er om han reagerer på at hun datet og hadde sex, noe hun hadde full rett til, eller på hykleriet med at hun reagerte som hun gjorde på at han hadde hatt sex.

...mens han i overskriften skriver: "Sex under pause i forhold... "

Men uansett: Slutt eller pause: Det går for det samme, i mine øyne. (Synes forøvrig dette med "pause" i et forhold er totalt idiotisk. Enten får det være slutt eller så får man være sammen.)

Tror egentlig vi er stort sett enige, jeg.

mvh

Annonse

Det er jo ganske fantastisk av henne at hun griner og bærer seg fordi du har hatt sex med andre, mens hun selv har hatt en elsker.

Typisk kjerringer.

Uansett: En pause er en pause, og da kan man knulle så mye man vil. Altså har ingen av dere gjort noe galt.

...mens han i overskriften skriver: "Sex under pause i forhold... "

Men uansett: Slutt eller pause: Det går for det samme, i mine øyne. (Synes forøvrig dette med "pause" i et forhold er totalt idiotisk. Enten får det være slutt eller så får man være sammen.)

Tror egentlig vi er stort sett enige, jeg.

mvh

Vi er nok det.

Jeg mener også at pause er noe tull. Det er det en sier dersom en vil prøve ut andre for å se om gresset er grønnere, men fortsatt kunne nekte den andre å date eller ha sex.

Kanskje hun så på det som en pause og han som et brudd? Ikke at det har noe å si.

La meg klarere noen få ting.

Hun slo opp med meg.

Jeg hadde vanskelig for å komme over henne, hadde sex med ei annen etter 3 måneder, men følte at jeg trengte mer tid å komme over henne.

Hun ble sjalu over at jeg hadde ei jente i leiligheten vi engang bodde sammen i, men kom tydeligvis over sorgen med å ha sex med "fyren" hun hadde der nede. Jeg har ikke spurt henne direkte om det men jeg antar (tenke positivt) at hun hadde sex med ham og så begynte å innse at hun hadde følelser for meg.

Hun forteller meg hun elsker meg litt før jul og kommer hjem og jeg tar henne inn med åpne hender.

Jeg gravde fram litt mer etter første innlegg og fant ut hun at hun hadde lyvet til meg når jeg (før mitt miniforhold) spurte henne om hun hadde hatt sex med noen ennå. Hun svarte nei. Var dette kanskje for å ikke såre meg? Greit nok, men hvis hun så finner ut at hun elsker meg før jul burde hun vite at å holde alt dette fra meg ikke var særlig smart.

Dere kan godt si at vi var single og hadde "lov" å knulle. Men for guds skyld så er det en stor faktor når jeg må bestemme meg om jeg vil prøve på ny.

Hadde jeg visst dette tidligere når hun la ut at hun hadde følelser, så kunne jeg fordøyd det da.

Jeg tipper jeg ikke hadde vært like åpen mot henne over jul, pga jeg ikke hadde stolt på henne og de følelsene hun sa hun hadde.

Jeg har lyst at vi kan fungere på ny, men jeg står ovenfor risken at hun ikke har ekte følelser lenger, selv om hun sier det. Jeg hater tanken på at hun har vært sammen med en annen over lengre tid, det gjør mer vondt enn noe annet.

Jeg antar at jeg bare går og synes synd på meg selv. Jeg føler jeg ikke "eier" henne lenger, kanskje jeg ikke burde det heller, men å tro at dette ikke ville såre meg er naivt.

For meg så klarer jeg ikke skille langvarig seksuelt forhold og følelser. Det må på en måte gå sammen. Greit nok hun kan være glad i meg og ha sex med en annen, men hvis hun fortsetter med det så må det ligge følelser der og.

Jeg ba henne når vi slo opp om vi heller kunne si vi skulle være fra hverandre men holde oss trofaste, fordi hvis vi skulle noengang ha sjans igjen så klarte ikke jeg tanken på at hun hadde vært med andre og forlatt meg på den måten.

Beklager hvis jeg skriver rotet men så mange tanker kommer hele tiden og jeg prøver bare å få dem ut med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...