Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp startet et forhold til en ny gutt. Jeg kom ut fra et helvetes-forhold i november, som var veldig vondt. Hvor jeg ikke fikk mye kjærlighet, og vold var en daglig/ukentlig ting. Jeg gråt mye og hadde det vondt i nesten 4 år i dette forholdet. Jeg er nå 22. I tiden jeg forlot han og frem til desember hadde jeg sex med en jeg jobber sammen med. Dette var forsåvidt greit.. og jeg syns det var godt med en som "liksom brydde seg litt". Da jeg ikke hadde hatt sex eller fått kyss på 6mnd.

Jeg traff min nye gutt rett før jul, og han syns det kanskje var litt tidlig for meg å innlede noe og holdt seg litt tilbake. Men jeg ville gjerne og lengtet etter noe stabilt. Men vi ble ikke ordentlig forholdmessig før etter nyttår.

På jobb er det mye flørting. Og det har vært endel sexprat på mail før og etter nyttår. Han jeg hadde et forhold til etter bruddet kysset meg og tok på meg på kick-off party i førsten av januar. Dette har jeg ikke fortalt noen. I etterkant av dette bekreftet jeg og min nye overfor hverandre at vi nå skulle starte seriøst... (burde jeg fortelle?)

I etterkant av dette fortsatte litt flørting på jobben... Og en mann (gift) tok meg på rompa ved kopimaskinene. Og han kysset og tok på meg i heisen en gang. En anledning. Jeg dyttet vekk hendene hans og avsluttet kyssingen da dette var totalt feil for meg. Han ville mye mer, men jeg sa nei hver gang. Og har nå fortalt han at jeg vil at all flørting skal stanse. Jeg vil bare ha min nåværende gutt.

Han jeg hadde et forhold til i november og som kysset meg på kickoff, kysset meg kjappt på munn i forrige uke, og sa unnskyld etterpå. Jeg har tenkt etterpå at det selvfølgelig ikke var min skyld. Og jeg vil fremdeles bare ha min egen gutt.

Jeg ringte gutten min fra jobben i går, da jeg var overfyllt av amger og dårlig samvittighet. Og fortalte at det var mye flørting på jobben (noe han så på som normalt). Jeg fortalte at jeg syns ting var blitt ekkelt.. og at prat på epost har foregått før og etter nyttår og at jeg har bedt de som hendelsene har skjedd med at de skal slutte og at jeg ikke vil dette. Og de har akseptert. Og dette fortalte jeg gutten min. Og dette er også sant det har jeg gjort.

Men hvor mye av hendelesene bør jeg fortelle? Bør jeg det i det hele tatt? Lurer på hvor mye skyldfølelse jeg vil ende opp med. Evt. om den vil gå over om jeg forteller det... Eller om jeg vil ha dårlig samvittighet uansett...

Han spurte i går om jeg hadde rørt de.. og hendelsene på jobb har jeg stått stiv. Bortsett fra et kyss som ble besvart litt i førsten av sjokk.

Jeg har hatt det så vanskelig i så mange år, og når jeg endelig får en fin gutt.. ødelegger jeg alt? Tenk om han ikke kan tilgi og glemme? Tenk om han vil dra dette frem i hver eneste "krangel" eller hva? Vi har tross alt bare kjent hverandre i halvannen måned.....

Hjelp meg. Sitter på jobben med gråten i halsen. Og lurer på om jeg skal sende han en mail og fortelle alt/litt/eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92913-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett enkelt svar på ett langt innlegg. Det er ikke mye å si så mye om, det har jo ikke skjedd stort? Men kutt ut flørtingen og alt det andre hvis det plager deg så mye i etterkant.

Som sagt, ikke heng deg opp i det som har skjedd, gå videre i livet med din nye utvalgte og legg det andre bak deg.

Ett enkelt svar på ett langt innlegg. Det er ikke mye å si så mye om, det har jo ikke skjedd stort? Men kutt ut flørtingen og alt det andre hvis det plager deg så mye i etterkant.

Som sagt, ikke heng deg opp i det som har skjedd, gå videre i livet med din nye utvalgte og legg det andre bak deg.

Men jeg vet jo alltid at jeg har rotet med en i førsten av januar.

At jeg har latt meg kysse i heisen... og at jeg ikke har fortalt min utvalgte dette.

Det har jo skjedd noe.. og jeg har ikke fortalt dette.

Hva bør jeg gjøre i såfall for å glemme dette?

Ser for meg selv at jeg knekker sammen en gang (f,eks ved bryllup/forlovelse) og forteller at jeg rotet med en de aller første ukene vi var sammen?

Kan jeg virkelig leve med dette? Hvordan ville en gutt oppleve å få dette i fleisen?

Skriver nå et brev for å prøve å få det ut.. men bør kanskje ikke levere dette! Men jeg skulle helst ha vært ærlig.. For det er han mot meg.

I utgangspunktet tror jeg ikke det kommer mye godt ut av å fortelle alle detaljene, men det virker som om du ikke klarer å leve med som har skjedd uten å fortelle det. Det beste er nok å fortelle det og håpe på det beste.

Men du har ikke gjort noe veldig galt. Jeg lurer litt på hvor du jobber og hvilke signaler du sender ut siden så mange tar på deg og kysser på deg "uten at du vil det".

Kutt flørtingen og sett foten ned når noen prøver seg. Ellers vil det aldri kunne fungere med denne nye.

Men kanskje han hadde rett i at det var for tidlig. Kanskje du trenger å rase litt fra deg og føle deg ettertraktet etter ditt forrige forhold?

At jeg har latt meg kysse i heisen... og at jeg ikke har fortalt min utvalgte dette.

Ser for meg selv at jeg knekker sammen en gang (f,eks ved bryllup/forlovelse) og forteller at jeg rotet med en de aller første ukene vi var sammen?

Kan jeg virkelig leve med dette? Hvordan ville en gutt oppleve å få dette i fleisen?

Skriver nå et brev for å prøve å få det ut.. men bør kanskje ikke levere dette! Men jeg skulle helst ha vært ærlig.. For det er han mot meg.

Skjønner hvordan du tenker, men dette er da ikke så veldig alvorlig hendelser. Du gjør nok ei fjør til flere enn ti høns.

Ble det råklining eller bare ett kyss du ikke var helt med på? Som sagt ikke gjør noe mer ut av dette enn det, det er.

Hvis du forteller dette til han så må jo det være for å lette din egen samvittighet og laste problemer over på han. Han vil kanskje slite mer med dette han enn du, hva vet jeg.

Han kan lett få helt andre bilder i hode sitt på hva som skjedde enn hva du vet skjedde.

Hva tjener du på å si det?..bortsett fra å lette din egen samvittighet og kanskje få en kjæreste som ikke vil stole på deg eller kanskje bruke disse ubetydelige hendelsene mot deg ved enkelte anledninger?

Få det litt på avstand til du klarer å se det litt i fra en annen vinkel.

Hva er du? "jobbens lille hore" eller?

Ikke lurt å ha sex med noen en jobber sammen med. Høres ut som om han du har rota med har fortalt dette til andre. Du er blitt oppfattet som lett på tråden og derfor blir du klådd på.

Hvordan kan du stå å kysse noen når du er i et forhold? en mnd eller et år er vel uvesentlig? Og hvis du holdt på sånn når du var sammen med eksen så er det ikke rart han slo deg :o(

Hadde mannen min drevet å klina med kvinner på jobben så hadde pinadø jeg også slått!

Jeg vil si meg enig med han nytypen din... du er ikke moden for et nytt forhold ennå.

Annonse

Unnskyld at jeg sier det men jeg syntes du virker veldig umoden... og absolutt ikke klar for et fast forhold ennå...

Du er helt klart ikke ferdig med å utforske forskellige onenight stands...

At du tillater mennene på jobben å klå på deg, beviser vel egentlig hvordan du er som person...eller så har du en utrolig dårlig selvtillit, og bruker sex som et middel for å få folk tilå like deg...

Det motsatte skjer som oftest og du vil bli tatt ofr å være lite seriøs som menneske...

Vet du ikke at i et seriøst forhold forteller man ALT om det skal fungere...

Kjipt å bli skilt etter en uke, om denne gutten er så rett for deg som du sier...

Gjest appendix

Du tenker alt for mye! Bare det å tenke på hvordan du vil reagere ved et evnt bryllup men denne nye. Du er nok veldig ubalansert for tiden og overreagerer.

Det er for tidlig med et nytt forhold etter deg du har opplevd. Du må komme deg i normal balanse først.

Tror du ville ha god nytte av å snakke med en psykolog om dette. Så du får satt tingene litt i perspektiv.

Ellers så må jeg si at du er temmelig detaljert om enkelte ting i innlegget ditt. Bare en liten advarsel. Hvis jeg jobbet i ditt firma, så ville jeg antagelig kjent deg igjen. Har du tenkt på det? Kickoff-party på lørdag osv osv. Det kan vel være lurt å anonymisere litt bedre. Det kan være mange som du kjenner som 'vanker' her på DOL. Ikke minst kan det være noen (særlig gifte) som blir gjenkjent i historien din, som kanskje ikke er like glad for det...

Unnskyld at jeg sier det men jeg syntes du virker veldig umoden... og absolutt ikke klar for et fast forhold ennå...

Du er helt klart ikke ferdig med å utforske forskellige onenight stands...

At du tillater mennene på jobben å klå på deg, beviser vel egentlig hvordan du er som person...eller så har du en utrolig dårlig selvtillit, og bruker sex som et middel for å få folk tilå like deg...

Det motsatte skjer som oftest og du vil bli tatt ofr å være lite seriøs som menneske...

Vet du ikke at i et seriøst forhold forteller man ALT om det skal fungere...

Kjipt å bli skilt etter en uke, om denne gutten er så rett for deg som du sier...

Jeg føler at mange av dere misforstår meg.. og jeg vil ikke skrive mer her! Føler meg dømt allerede!

Jeg føler at mange av dere misforstår meg.. og jeg vil ikke skrive mer her! Føler meg dømt allerede!

Du må ikke være så hårsår da!

Alle som skriver inn her mottar blandet tilbakemeldinger.Du kan jo ikke regne med at alle skal dulle med deg å være enig i alt du sier?

Det er noe som heter konstruktiv kritikk. Ta det til etterretning istedet for å bli sur.

:o)

Hva er du? "jobbens lille hore" eller?

Ikke lurt å ha sex med noen en jobber sammen med. Høres ut som om han du har rota med har fortalt dette til andre. Du er blitt oppfattet som lett på tråden og derfor blir du klådd på.

Hvordan kan du stå å kysse noen når du er i et forhold? en mnd eller et år er vel uvesentlig? Og hvis du holdt på sånn når du var sammen med eksen så er det ikke rart han slo deg :o(

Hadde mannen min drevet å klina med kvinner på jobben så hadde pinadø jeg også slått!

Jeg vil si meg enig med han nytypen din... du er ikke moden for et nytt forhold ennå.

Ja, det var jo litt av et svar til ei som har blitt banka av eksen sin.. *oppgitt*

Et overraskende kyss i heisen er ikke noe å ha dårlig samvittighet for!!!!

Kjære deg, jeg skulle ønske at du ikke plager deg selv med dette. Det er vel ikke din skyld at han kysset deg? Jeg synes mange av de andre som har svart har vært veldig ufin mot deg. Ikke bry deg om dem!!!!

Gjest maschimosc

Kjære deg. Du har nylig kommet ut av et 4 år langt forhold hvor vold var en del av forholdet. Dette har gjort noe med deg, du har antakelig ikke verdens beste selvfølelse. Noen av reaksjonene dine virker som reaksjoner som personer som har vært utsatt for overgrep har. Problemer med å sette grenser for andres klåing bl.a.

Jeg vil råde deg til å søke hjelp for de følelsesmessige problemene du sikkert sliter med etter å ha vært mishandlet gjennom år. Det høres sikkert brutalt ut, men du bør ikke klamre deg til et annet menneske før du er blitt sterk nok til å stå på egne ben, og har lært deg å elske deg selv.

Start med å øve deg på å si klart ifra til disse mennene på jobben som stadig må klå på deg, det er ikke normal omgang blant kolleger.

Lykke til uansett!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...