Caracola Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei! Har et lite dilemma som jeg gjerne vil ha synspunkter på...er det noen som gidder å lese? :-) I sommer møtte jeg en gutt, jeg tror vi begge forelska oss pladask...tilbrakte masse tid sammen...han inviterte meg hjem til seg ved flere anledninger (bor noen timer fra hverandre), vi kan prate om omtrent alt, han er en kjempe-snill, morsom og omtenksom fyr...ja alt var bare bra. Men jeg studerer i utlandet...dermed måtte jeg jo dra min vei når høsten kom. Vi har fortsatt og holde kontakten...det tar aldri mer enn en uke mellom hver gang han ringer...han skriver brev og sender meldinger... Men i slutten av november ringte han for å fortelle at han hadde møtt eksen sin igjen, og de var blitt enige om å prøve på nytt...det kom som et sjokk på meg, men etter en stund blei jeg enig med meg sjøl om at jeg er så glad i ham at jeg ville fortsette å holde kontakten...selv om vi nå bare kunne være venner... Men...da jeg kom hjem på juleferie og vi møttes igjen...så var alt som før. Han klarte ikke å la vær å klemme meg, stryke meg på kinnet, gi meg "kjæreste-aktige" komplimenter... Vi tilbrakte natta sammen... Har snakket mye med ham om det...han har dårlig samvittighet...han sier at jeg er det beste som har skjedd ham, at jeg er helt spesiell for ham, han er så glad i meg osv osv...men pga avstanden er vi to en umulighet. Om kjæresten sin sier han: jeg har ikke hjerte til å dumpe henne, hun er jo en herlig jente og jeg er jo glad i henne.... Jeg har prøvd mange ganger å glemme følelsene mine...har møtt flere andre koselige gutter..men likevel klarer jeg ikke å komme over min "sommerflørt"...han har blitt en kjempe-god venn og jeg er og blir forelska. Han sier: åhh, vil så gjerne ha deg hjem til norge jeg... men samtidig sier han at han ikke vet hva han ville gjort i forhold til eksen da... Fornuften min tilsier at dette er en gutt som vil "ha oss begge på grass" og at det IKKE er et godt tegn...men likevel klarer jeg ikke glemme ham. Problemet er at jeg sliter med å forstå...riktignok skal jeg bo i utlandet en stund, men er man virkelig forelsket så takler man det, gjør man ikke??! Jeg hadde aldri kunnet slå meg til ro med den "nest-beste" bare fordi den jeg virkelig vil ha bor noen timer unna med fly?!! ...eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 hmm, han er gutt, så jeg ser ikke bort i fra at han fint kan klare seg med "second best"... men som du sier, dersom man virkelig er glad i hverandre, så har ikke avstanden noe å si, forutsatt at begge er innstilt på det, og de er det tydelig at han ikke er... mitt råd er enkelt, glem ham, move on, ikke tenk noe mer på ham... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-515381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracola Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 hmm, han er gutt, så jeg ser ikke bort i fra at han fint kan klare seg med "second best"... men som du sier, dersom man virkelig er glad i hverandre, så har ikke avstanden noe å si, forutsatt at begge er innstilt på det, og de er det tydelig at han ikke er... mitt råd er enkelt, glem ham, move on, ikke tenk noe mer på ham... ...men hvordan gjør jeg det? Har prøvd å glemme han ganske lenge, men uansett...det går ikke. Har møtt andre gutter også, men ender likevel opp med å tenke på HAM. Og hva gjør jeg når han sier han gjerne vil komme å besøke meg her hvor jeg studerer?! Jeg vil jo egentlig veldig gjerne ha besøk, men...hva skjer da? Det samme som i jula??... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-515422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Pose og sekk...igjen. Jeg tror han holder deg varm fordi du er kjekk å ha hvis hun dama stikker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-515467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Riksklysa Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 ...men hvordan gjør jeg det? Har prøvd å glemme han ganske lenge, men uansett...det går ikke. Har møtt andre gutter også, men ender likevel opp med å tenke på HAM. Og hva gjør jeg når han sier han gjerne vil komme å besøke meg her hvor jeg studerer?! Jeg vil jo egentlig veldig gjerne ha besøk, men...hva skjer da? Det samme som i jula??... det er bare en ting å gjør, det er å høffelig avise ham og si at du ikke har tid til besøk. er det slik at du ønsker selskap av kjente, så anbefaler jeg deg å invtere over noen venninner eller lignende, denne gutten kommer bare til å ødelegge for deg... beklager at jeg virker noe stram, men erfaringsmessig er det du som kommer tapende ut av dette trekant-dramaet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-515702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surpreme Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 ...men hvordan gjør jeg det? Har prøvd å glemme han ganske lenge, men uansett...det går ikke. Har møtt andre gutter også, men ender likevel opp med å tenke på HAM. Og hva gjør jeg når han sier han gjerne vil komme å besøke meg her hvor jeg studerer?! Jeg vil jo egentlig veldig gjerne ha besøk, men...hva skjer da? Det samme som i jula??... Å elske 2, jeg! jeg vet det, og det har ingenting med å ønske å ha flere på gress. Dessverre, Caracola. For svaret mitt innebærer jo at denne gutten kanskje faktisk har ekte følelser for deg, og slett ikke handler slik han gjør for å få i både pose og sekk. Jeg synes det heller forteller om en gutt som er veldig ærlig overfor deg og samtidig sliter i forhold til at han faktisk allerede har en flott dame! For hva i all verden gjør man når man faktisk har 2 flotte damer? Og vet at den "gamle" elskes høyt pga alle opplevelsene og den indre kjennskapen til henne man har, mens den "nye" elskes for all nyfikenhet, ny kjemi og forelskelse det tross alt ligger i det å treffe riktige mennesker i ulike livsfaser av livsreisen? Hm. Hva skal jeg si, Caracola? At kan hende denne mannen er mere ekte enn man ellers kan forvente av en rekke andre menn i verden? Bare tida kan vise hvilken løsning det blir for dere. Og det betyr jo ikke at du er bundet til denne mannen. Du har jo fortsatt øynene og ørene åpne mens du rusler videre i livet? Ta imot all kjærlighet du får i dette livet - og det er IKKE ensbetydende med at man liksom skal trøste seg med smuler, for bare en selv kan kjenne at det man får er helt og ikke delt. Magefølelsen er en underlig ting, nemlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-515862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flop Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Dump han..!!!! Om han har samvittighet til å holde på med deg samtidig som han hevder at han vil gi det gamle forholdet en ny sjangse, syns jeg han har en underlig holdning til det å prøve på nytt. Vil du alikevell beholde denne mannen uten skrupler ville jeg gjort det klart for han att om han vil satse på deg, må han satse full tid på deg. Kan han ikke det er han ikke noe å samle på, rein ikke med at bare du får han blir alt bra, for det blir det skjelden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-516211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Denne mannen har klart vist deg sine holdninger. Det er slik han takler livets små dilemmaer. Du sier jo selv at du ikke trives med den formen! Det sier alt om hvilke problemer et samliv med dere ville ha å by på. Han er umoden nok til å si at han ikke vil være kjæreste med deg siden du bor så langt unna. Alliekvel vil han ha det du byr på (selv om han har kjæreste) når anledningen byr seg. Ikke særlig sympatisk og tillitsvekkende spør du meg! Får håpe du treffer en kjekk mann der du er. Det er bete måten å glemme ulykkelige forelskelser på. Ikke lukk øynene pga denne andre fjomsen slik at du glemmer å kikke etter! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-516281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ...men hvordan gjør jeg det? Har prøvd å glemme han ganske lenge, men uansett...det går ikke. Har møtt andre gutter også, men ender likevel opp med å tenke på HAM. Og hva gjør jeg når han sier han gjerne vil komme å besøke meg her hvor jeg studerer?! Jeg vil jo egentlig veldig gjerne ha besøk, men...hva skjer da? Det samme som i jula??... For å glemme han må du som bud nr. 1 kutte han ut. Du glemmer ingen du pleier kontakt med. Forøvrig -glemmer- en vel ikke noen av gamlekjærenstene sine så lenge en lever. En må bare la vær å la de påvirke livet ditt. Grunnen til at de du har møtt ikke har tatt bort hele -smerten- er at du ikke var forelsket nok. Den dagen du treffer en som virkelig matcher deg, så vil du skjønne hva jeg mener. Da er alt dette plutselig et ikkeproblem for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-516283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ...men hvordan gjør jeg det? Har prøvd å glemme han ganske lenge, men uansett...det går ikke. Har møtt andre gutter også, men ender likevel opp med å tenke på HAM. Og hva gjør jeg når han sier han gjerne vil komme å besøke meg her hvor jeg studerer?! Jeg vil jo egentlig veldig gjerne ha besøk, men...hva skjer da? Det samme som i jula??... Iallefall er det et minstekrav at han gjør det slutt med kjæresten før han kontakter deg! Ikke rot deg bort i hans floker. Det er han som må velge mellom deg og kjæresten. En mann som er så redd for å satse ville jeg latt ha sine dilemmaer i fred. Ellers så er det bare å la tiden jobbe. Det er jo enkelte som finner tilbake til hverandre etter mange år. Nytter ikke skynde på skjebnen. Det kan bare ødelegge mer enn det gavner. Mitt beste råd: Ikke legg livet på is pga han! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-516288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracola Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Å elske 2, jeg! jeg vet det, og det har ingenting med å ønske å ha flere på gress. Dessverre, Caracola. For svaret mitt innebærer jo at denne gutten kanskje faktisk har ekte følelser for deg, og slett ikke handler slik han gjør for å få i både pose og sekk. Jeg synes det heller forteller om en gutt som er veldig ærlig overfor deg og samtidig sliter i forhold til at han faktisk allerede har en flott dame! For hva i all verden gjør man når man faktisk har 2 flotte damer? Og vet at den "gamle" elskes høyt pga alle opplevelsene og den indre kjennskapen til henne man har, mens den "nye" elskes for all nyfikenhet, ny kjemi og forelskelse det tross alt ligger i det å treffe riktige mennesker i ulike livsfaser av livsreisen? Hm. Hva skal jeg si, Caracola? At kan hende denne mannen er mere ekte enn man ellers kan forvente av en rekke andre menn i verden? Bare tida kan vise hvilken løsning det blir for dere. Og det betyr jo ikke at du er bundet til denne mannen. Du har jo fortsatt øynene og ørene åpne mens du rusler videre i livet? Ta imot all kjærlighet du får i dette livet - og det er IKKE ensbetydende med at man liksom skal trøste seg med smuler, for bare en selv kan kjenne at det man får er helt og ikke delt. Magefølelsen er en underlig ting, nemlig. Ja, jeg er virkelig glad jeg skrev inn her...for selv om jeg har fått litt forskjellige svar, så er det godt å høre andres synspunkter. Etter å ha tenkt så og så lenge på samme ting, setter man seg litt fast i sine egne tankebaner... Jeg vil prøve å ta tida til hjelp. Sette mine egne grenser og prøve å "nyte livet". Han er en alle tiders gutt som matcher meg veldig bra på de aller fleste områder, vi er kanskje bare på forskjellige stadier i livet akkurat nå. Jeg vil ikke ha noe forhold på hans premisser, slik som det ligger an nå, men tror faktisk på det der med at er man ment for hverandre så går det bra til slutt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-516331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tilde22 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Å elske 2, jeg! jeg vet det, og det har ingenting med å ønske å ha flere på gress. Dessverre, Caracola. For svaret mitt innebærer jo at denne gutten kanskje faktisk har ekte følelser for deg, og slett ikke handler slik han gjør for å få i både pose og sekk. Jeg synes det heller forteller om en gutt som er veldig ærlig overfor deg og samtidig sliter i forhold til at han faktisk allerede har en flott dame! For hva i all verden gjør man når man faktisk har 2 flotte damer? Og vet at den "gamle" elskes høyt pga alle opplevelsene og den indre kjennskapen til henne man har, mens den "nye" elskes for all nyfikenhet, ny kjemi og forelskelse det tross alt ligger i det å treffe riktige mennesker i ulike livsfaser av livsreisen? Hm. Hva skal jeg si, Caracola? At kan hende denne mannen er mere ekte enn man ellers kan forvente av en rekke andre menn i verden? Bare tida kan vise hvilken løsning det blir for dere. Og det betyr jo ikke at du er bundet til denne mannen. Du har jo fortsatt øynene og ørene åpne mens du rusler videre i livet? Ta imot all kjærlighet du får i dette livet - og det er IKKE ensbetydende med at man liksom skal trøste seg med smuler, for bare en selv kan kjenne at det man får er helt og ikke delt. Magefølelsen er en underlig ting, nemlig. Hei.. Måtte bare si at det var helt utrolig flott skrevet og formulert.. Ble både rørt og beveget.. Du treffer blink hos meg med det innlegget der:-) Utrolig flott.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-517210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surpreme Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hei.. Måtte bare si at det var helt utrolig flott skrevet og formulert.. Ble både rørt og beveget.. Du treffer blink hos meg med det innlegget der:-) Utrolig flott.. Så rørende at noen biter seg merke i svaret mitt! Ble litt satt ut selv, jeg, av at du reagerte så positivt på dette innlegget mitt - alltid godt at noen ser ens egen ærlighet og oppriktighet! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/92945-forvirra/#findComment-520327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.