Gå til innhold

4 barn med 4 menn..

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du damer skriker i slike tilfelle? Du har misforstått litt hvis du tror damer ikke vil at fedrene skal ha ungene på besøk. De damene har oftest grunn til å skrike.

Alle som er alene med unger blir slitne og bortsett fra at vi vet at unger trenger faren sin så vil også mødre ha fri av rent egoistiske grunner. Ingen sitter frivillig hjemme hver kveld året rundt.

Og så sier du at det for øvrig ikke at det var snakk om overgrep, men mistanke om overgrep.

Det er ingen forskjell, du vil nemlig beskytte ungen din uansett selv om det bare er en mistanke

Skjønte du hvorfor jeg reagerte på svaret ditt eller tenker jeg fortere enn jeg skriver :o)

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer. Du får lese det andre jeg skriver her, samt noen innlegg om denne jenta nedover i tråden her.

For jeg har aldri påstått noe av det du skriver, i de sammenhengene du snakker om.

Du generaliserer også alt for mye, og snakker om at "kvinner vil ditt og kvinner vil ikke datt".

Det er mange kvinner som av ulike grunner ikke lenger vil ha fedrene med i bildet etter at det har blitt slutt. Egoistiske jævler er de selvsagt, men de finnes i hopetall.

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

55

• SierDuDet

19

• huufsa

9

• Dorthe

7

Mest aktive i denne tråden

Mistanke til overgrep får du når ungene dine forteller det eller de får en kjønnssykdom o.l. I rettstaten Norge er ikke det et bevis, det er bare en mistanke

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er det hun som skrev innlegget snakket om.

Hun tror jo ikke engang selv på at det har vært overgrep med i bildet.

Men jeg er enig med deg: Når ungen sier det eller barnet ender opp med en kjønnsykdom (?) så er dette selvsagt reele mistanker.

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer. Du får lese det andre jeg skriver her, samt noen innlegg om denne jenta nedover i tråden her.

For jeg har aldri påstått noe av det du skriver, i de sammenhengene du snakker om.

Du generaliserer også alt for mye, og snakker om at "kvinner vil ditt og kvinner vil ikke datt".

Det er mange kvinner som av ulike grunner ikke lenger vil ha fedrene med i bildet etter at det har blitt slutt. Egoistiske jævler er de selvsagt, men de finnes i hopetall.

Jeg begynte øverst og leste meg nedover til jeg kom til det innelegget og da reagerte jeg. Beklager hvis jeg misforsto deg men jeg har sett ting fra den andre siden.

Dessuten har jeg til dags dato ikke kjent noen som ikke ønsker å ha fri fra ungene og er villige til å la det gå langt før de stopper samvær. Det er langt flere menn som saboterer samværet og ikke henter ungene når de skal.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke er det hun som skrev innlegget snakket om.

Hun tror jo ikke engang selv på at det har vært overgrep med i bildet.

Men jeg er enig med deg: Når ungen sier det eller barnet ender opp med en kjønnsykdom (?) så er dette selvsagt reele mistanker.

Men det er hva mora tror/vet som er viktig ikke hva familie og bekjente mener.

Og hvis det kommer så langt som til rettsak må man nesten gå ut i fra at det er sant eller så hadde saken blitt henlagt hos politet for lenge siden. 9 av 10 slike saker blir henlagt lenge før de kommer til rettsalen.

Jeg begynte øverst og leste meg nedover til jeg kom til det innelegget og da reagerte jeg. Beklager hvis jeg misforsto deg men jeg har sett ting fra den andre siden.

Dessuten har jeg til dags dato ikke kjent noen som ikke ønsker å ha fri fra ungene og er villige til å la det gå langt før de stopper samvær. Det er langt flere menn som saboterer samværet og ikke henter ungene når de skal.

Har du 4 forskjellige fedre så vil du uansett aldri få helt fri fra unga.

Tenkt deg peset med ferier, helger, onsdager, osv?

Det må jo være helvete på jord, og faren for å få helt ungefri, en eller annen dag i løpet av året, må jo være minimal (med mindre man har familie og venner som kan avløse i ny og ne, for jeg tviler på at de 4 forskjellige fedrene gidder å passe de andre unga).

Men det er hva mora tror/vet som er viktig ikke hva familie og bekjente mener.

Og hvis det kommer så langt som til rettsak må man nesten gå ut i fra at det er sant eller så hadde saken blitt henlagt hos politet for lenge siden. 9 av 10 slike saker blir henlagt lenge før de kommer til rettsalen.

Poenget mitt er at mange mødre lyver.

Tror hun seriøst at faren har mistbrukt ungen så er det jo noe helt annet, men dette er et grusomt våpen som mødre kan bruke mot fedrene i barnefordelingssaker.

Rettsakene over her gjaldt for øvrig ikke overgrep.

Annonse

Har du 4 forskjellige fedre så vil du uansett aldri få helt fri fra unga.

Tenkt deg peset med ferier, helger, onsdager, osv?

Det må jo være helvete på jord, og faren for å få helt ungefri, en eller annen dag i løpet av året, må jo være minimal (med mindre man har familie og venner som kan avløse i ny og ne, for jeg tviler på at de 4 forskjellige fedrene gidder å passe de andre unga).

Det har du rett i. Jeg tror ikke jeg hadde klart det.

Jeg er glad det ikke er meg, jeg har nok med mine tre og to forskjellige fedre.

Det skulle jeg nok klart å ordne hvis den ene hadde vært kapabel og den andre villig til å ha samvær.

Det har du rett i. Jeg tror ikke jeg hadde klart det.

Jeg er glad det ikke er meg, jeg har nok med mine tre og to forskjellige fedre.

Det skulle jeg nok klart å ordne hvis den ene hadde vært kapabel og den andre villig til å ha samvær.

Denne dama har i det minste en heltidsjobb med å organisere besøk og ferier, så det mest imponerende her er vel at hun faktisk klarte å finne en ny fyr.

Poenget mitt er at mange mødre lyver.

Tror hun seriøst at faren har mistbrukt ungen så er det jo noe helt annet, men dette er et grusomt våpen som mødre kan bruke mot fedrene i barnefordelingssaker.

Rettsakene over her gjaldt for øvrig ikke overgrep.

Misbruk av barn er et LANGT mer "grusomt våpen" enn beskyldninger om det!

Med vennlig hilsen

Misbruk av barn er et LANGT mer "grusomt våpen" enn beskyldninger om det!

Med vennlig hilsen

"Misbruk av barn er et LANGT mer "grusomt våpen" enn beskyldninger om det!"

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg er enig eller uenig i det utsagnet, så har det lite å gjøre med at man automatisk skal stole på det den ene parten sier.

Det er lov til å stille seg kritisk til hva folk sier, selv når det gjelder utsagn om mulig misbruk.

Som datter av en som hadde barn med flere fedre hadde jeg ikke noe problem med det.

Det var et større problem med kjerringer som sto bak blondegardinene og dømte henne mens de mumlet: "Stakkars barn.."

Vi hadde det helt fint!

Ofte er det mer flaks enn moral som skiller de som har alle barna med samme far fra de som ikke har det.

Jeg har sett historien bak og er kjempestolt av moren min. Den måten hun har håndtert de overraskelsene livet har gitt henne står det respekt av.

Så får fordømmende skvaldrekjerringene si hva de vil. Gudene skal vite hvilke skjelett de gjemmer i skapene sine. ;-)

Selvsagt kan det være slik som du har hatt det i din familie, men det er ikke sikkert at det er slik heller. Jeg har sett flere eksempler på at det er "slepphenthet" med livet sitt som gjør at man havner i en slik situasjon, enn at det er tilfeldigheter.

Så er det ingenting som tilsier at en slik person ikke har skjelleter i skapet sitt i tillegg.

jeg håper ja hun har den rette nå. men før var det f.eks. en som slo og ikke behandlet henne godt. så fant hun igjen en som skulle kontrollere henne. uheldig. en gang giftet hun seg selv om hun ikke ville.

I jøsse navn, hvis jenta har vært i gjennom så mye tøft, er det ikke da viktigere å hjelpe og støtte henne??

Annonse

Du skriver: "Hun har tydeligvis floket det litt til for seg."

"Tydeligvis"?

Fordi hun ikke arrangerer livet sitt slik du vil arrangere ditt, har hun "tydeligvis floket det litt til for seg"??

Med vennlig hilsen

Jeg har forsøkt å redegjøre for mitt syn i saken, og dertil begrunne hvorfor du delvis tar feil (eller er for kategorisk), men ser til min forskrekkelse at hele mitt resonnement er blitt slettet.

jeg håper ja hun har den rette nå. men før var det f.eks. en som slo og ikke behandlet henne godt. så fant hun igjen en som skulle kontrollere henne. uheldig. en gang giftet hun seg selv om hun ikke ville.

Må nå være noe tæl i han siste iogmed at han synes det er ok at dama hans har barn med tre andre.. Mye han må forholde seg til han også..

Ønsker henne lykke til jeg..

Gjest ikke undertegnet

Kan godt skjønne at du er bekymret!

Må være litt av en kabal å få til å gå opp. Rundt meg så plundrer folk som har samboer og _en_ ex med å få ferier og annet samvær til å klaffe. Uenige om andre ting er de ofte også. Tenk å ha tre ex'er å være uenig med.

Det er ikke alle forunt å kunne bestemme og forutsi ting som skal skje i livet deres. Hun hadde sikkert ikke valgt å ha fire forskjellige barnefedre om hun hadde hatt valget, men det er ikke alltid man KAN velge sånt, og man vet ikke alltid hvordan en mann er før man har kjent ham noen år.

Alternativet hadde kanskje vært fire aborter...

Det er helt irrelevant om ungene har forskjellige fedre - det som er relevant her er vel livet de har med moren sin og hverandre. Barn bryr seg ikke om det er hel- eller halvsøsken.

Selv har jeg vært så heldig bare å ha EN barnefar, men det gir meg da ingen rett yil å (eller interesse av å!) moralisere over andres liv.

Om du skal være flau? Ja, du skal være skikkelig flau over at du gjør dette til et problem.

Ikke dra alle over èn kam her, da!

Jeg er alenemor, faren valgte selv å ikke ha kontakt med barnet. Han flyttet da gutten var 4 mnd, og vi har ikke sett han siden... Nå er gutten 11 1/2 år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...